Belgicko má problémy so zavádzaním ohľadom poskytovaných záruk Applom

Belgicko má stále problém s informáciami, ktoré Apple poskytuje v súvislosti so zárukou k predávaným produktom. Spor trvá už relatívne dlho a jeho jadro spočíva v tom, že Apple uvádza svoju štandardnú záruku jeden rok a predĺženú záruku AppleCare napriek tomu, že v EÚ majú zákazníci nárok na minimálne dvojročnú záruku. Kvôli tomuto zavádzaniu už údajne belgický sudca zvažoval aj zablokovanie prístupu k Apple stránkam v krajine, čo mu umožňuje zákon. Ten by mal chrániť používateľov pred obchodmi, ktoré nerešpektujú práva zákazníkov. Problém tohto skôr extrémneho riešenia spočíva v tom, že ak by poskytovatelia internetu zablokovali prístup k stránkam Apple, prestali by zrejme fungovať aj služby ako iCloud či iTunes. Do úvahy tak prichádzajú alternatívne tresty, o ktorých sa uvažuje.

Belgicko považuje informácie poskytované Applom za zavádzajúce. Zdroj: Apple

Apple mal kvôli záruke problémy už aj v iných európskych krajinách ako napríklad Luxembursku, Nemecku, Portugalsku či Taliansku. Súčasné informovanie o rôznych zárukách považujú v Belgicku stále za zavádzajúce. V Taliansku vyústil spor k pokute vyše 1,4 milióna USD, zmene informácií na stránkach Apple a ukončenie predaja AppleCare v talianskych obchodoch.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *



Články, ktoré by sa vám mohli páčiť
WWDC 24
pokračovanie článku

Apple ohlásil WWDC 2024!

Ukazuje sa, že úniky spojené s informáciami zo sveta Applu majú niečo do seba. Nedošlo však k ohláseniu nových iPadov, ale tohtoročnej konferencie WWDC '24.