iPod? Najhorší nápad na svete

ipod_500

Včera uplynulo desať rokov odo dňa, kedy Apple predstavil svoj prvý iPod. Poznáte príbeh jeho uvedenia a reakcií, ktoré nasledovali?

Ešte predtým, než Steve Jobs iPod predstavil, v kuloároch sa šírili najrôznejšie dohady a očakávania. Keď potom zakladateľ Apple odhalil prenosný prehrávač, reakcie ľudí boli naozaj negatívne.„Toto nie je revolučné! Stále tomu nemôžem uveriť! Všetky tie očakávania a nakoniec niečo takto absurdné!“ stojí v jednom komentári z dnes už legendárnej diskusnej témy o iPode na fóre MacRumors, ktorú ľudia prezývajú ako téma 500, keďže bola v poradí presne päťstá na vtedy pomerne novom blogu.

Takmer nikto, kto sa k novému prehrávaču vyjadril, preň nemal dobré slová. „iHovienko… iPlač. Dúfal som v niečo viac,“ hovorí ďalší komentár. „Skvelé, presne toto svet potrebuje, ďalší hlúpy MP3 prehrávač. Choď Steve! Kde je Newton?!“ vyjadruje sa iný diskutér. „400 dolárov za MP3 prehrávač! Budem to volať Cube 2.0, pretože sa to nebude predávať a za krátky čas to stiahnu z predaja…a nie je to funkčné,“ pohoršuje sa tretí.

A predsa sa stal z iPodu veľmi rýchlo hit, aký v histórii Apple nemal obdoby. Za desať rokov firma predala zhruba tristo miliónov týchto prehrávačov a pre mnohých sa stal symbolom značky. Rodina prehrávačov bol hlavný dôvod, prečo sa Apple presmeroval z dekády recesie na desaťročie komerčných úspechov.

Aj keď je pravda, že iPody mali plno nevýhod — neboli prvé MP3 prehrávače, boli ťarbavé, veľké a drahé — predsa len niečo do seba museli mať, keď si ich používatelia tak obľúbili.

Okrem toho, že toto je pekný príbeh aj sám o sebe, je zaujímavé sa na neho pozrieť hlbšie. Zistíme, že nie vždy sa dá všetko posúdiť okamžite a tiež, že za desať rokov sa nič nezmenilo.

Takmer vždy, keď Apple vydá nový produkt, prvé reakcie ľudí, ale najmä tých, ktorí si hovoria fanúšikovia, sú negatívne. Všetci sú rozčúlení a sklamaní a „Apple týmto zašiel naozaj priďaleko“. iPhone? Hlúposť, veď ten telefón nič nedokáže. iPad? Hlúposť, veď je to len veľký iPhone.

Naša optika na nové produkty je často skreslená a možno až príliš kritická. Naše očakávania sú príliš veľké a, naopak, veľa dobrých vecí mnohokrát hneď odhaliť nedokážeme. Apple vedel, čo je na iPode dobré, čím zaujme a prečo by mohol mať úspech. Masy to prekukli až po čase.

Toto je fakt. Za posledných desať rokov sa nezmenil a nezmení sa ani teraz. Najlepšie, čo teda môžeme urobiť, je nenechať sa strhnúť masou a na prvotné reakcie veľmi nespoliehať. Čas vždy najlepšie ukáže.

Viac článkov na tému

Partneri

Inzercia