Tak monitor som nakalibroval le co sa tyka kvality tlaciarne tak je tam markantny rozdiel nieco ako A a B
Farby su uplne mimo. Taktiez svetlost mimo
Kupil som si photoshop za 9,90 mesacne a ltomu som si kupil aj knihu digitalno fotografie v adobe photoshop CS6 a podla navodu som tm nadtavil adobe rgb 1998 profil tlaciarne som nastavil na epson premium glosse a aj tak je to uplne mimo takze v nastaveni photoshopu to nebude ale niekde v tlaciarni
Otazka je teda navas kde sa nastavuju niake hlbsie nastavenia ohladne tlaciarne ? V epson printe nic nieje takze niekde v macbooku ppkdem si precitat ten link ohladne recenzie na moju tlaciaren
Ak to nepomoze tak budem kontaktovat tuna clena ale najskor to chcem skusit sam
Pripadne ak mate este niake prospekty na nete ako kalibrovat tlaciaren
Mne ide hlavne oto aby tlaciaren tlacila to co vidim na monitore ale aj pred a aj po kalibracii monitora to tlaci nahouby
Teda ja ako neviem ci ti to vysvetlujem ako deBillovi, ale neznamena to, ze ked mas nakalibrovany monitor a ulozeny tento profil, ze je to vsetko OK, Ty musis tento profil nastavit spravne a aj ho pouzit napr. vo Photoshope! Kapito? Ale ty si furt tvrdis to svoje. Kua, nastuduj si nieco o profiloch, ako ioch pouzivat, ako ich nastavit v programoch a potom prides na to aby ti to tlacilo aspon zhruba tak ako to mas na obrazovke.
Profil Epson permium glosse je uz zaverecny tah- je to profil pre dany papier aky pouzivas. Cize Epsonpremium matte bude matny papier atd. Semigloss 256 gr bude polomatny papier gramaže 256 gr, atd.
To vsetko je sice pekne, ale bez riadnej linearizacie (teda kolko akeho tonera ma tlaciaren vygrciat na papier) a riadneho profilu pre dany papier a tlaciaren to nikdy nebude sediet.
Kto chce farebne vernu tlac, musi siahnut k sonde. A ak to chcete fakt seriozne, nutne opakovat pri kazdej zmene tonera/tlacovej hlavy.
V pripade digitalnych tlacovych strojov (vzasade kopirky s postscriptovym ripom) je nutna kalibracia kazdy den, ak chcete fakt verne farby, kedze praskova tlac (laser, metalicky prasok, toner) je farebne velmi nestala zalezitost.
Je nutne si tiez uvedomit, ze farebne priestory RGB (obrazovka, fotak, scanner) a CMYK (tlac) su velmi odlisne (rgb – vyzaruje svetlo, cmyk – pohlcuje), co sa farebneho rozsahu tyka. V urcitych farebnych odtienoch sa prelinaju, ale neznamena to, ze vasa kriklavo cervena na monitore taka vyjde aj v tlaci. Nevyjde. NIKDY. Cielom kalibracie a profilingu je dosiahnut idealny prepocet farieb medzi farebnymi priestormi, cez univerzalny priestor CIELab. Nie je mozne ale reprodukovat farbu, ktora sa v inom farebnom priestore nenachadza.
Tiez si treba uvedomit, ze idealne je v Photoshope spracovavat fotky v zdrojovom farebnom priestore. Ak ste fotili na fotaku trebars Nikon, pouzit profil pre tento fotak. NIKDY neprevadzajte fotografiu do ineho priestoru ako napr. sRGB, ten ma velmi maly farebny gamut (rozsah) a tudiz zmensujete farebnu skalu. Bud pouzit Adobe RGB alebo Photo RGB. Detto pri prevode do CMYK, nevytvarajte novu grafiku v CMYKu, ale idealne v Adobe RGB s nahladom prekrocenia farebneho gamutu.
Cela farba je veda. Vymenil som uz 3 kalibracne sondy (Colormunki, i1Pro UV, i1 Pro non UV), nacital niekolko velmi hrubych knih, nakalibroval dost zariadeni a furt viem o farbe a kalibracii malo.
Jasne Jozef, ja toto vsetko viem a chapem. Len som sa snazil naviest chlapca na to, ako si ten profil monitoru spravne zaclenit do celeho workflof systemu. Ze neznamena ze ma nakalibrovany profil monitoru, ale ten profil musi vediet spravne pouzit napr. v Photoshope. Pokial si mysli ze skalibrovanim monitoru to konci, tak je na velkom omyle. Sam vies ze je to dlhodoby a narocny proces. Staci ze zmenis dodavatela toneru alebo papiera a mozes zacat odznova.
Staci ked sa v kancli poserie fluorescencne svetlo :)
Farebnost velmi zavisi od celkoveho osvetlenia, jeho teploty, osobneho vnimania, rocnej doby atd.
Zakladom je ale samozrejme pochopit zaklady a dobre nastavenia v aplikaciach. Odporucam zacat v Adobe s nastavenim “Europe”. NEMENTE vychodzi farebny profil RGB na profil monitora ani nicoho ineho!!! Ponechajte tam Adobe RGB. Nastavenim automatickeho prevodu do profilu monitora len znizite farebny gamut, ktory je vyrazne nizsi nez Adobe RGB. Prevod do tlacoveho profilu bude horsi.
Nasledny prevod do profilu tlaciarne (zvacsa polozka ColorSync v tlac. dialogu). Vyberte profil pri tlaci v tlacovom dialogu a ulozte ako predvolene.
Samozrejme je dobre poznat rozdiely medzi metodami Perceptual, Relative, Absolute Colorimetric, Saturation
Autor
Príspevky
Zobrazuje sa 8 príspevkov - 21 až 28 (z celkového počtu 28 )