Apple teraz zarába viac svojimi službami, než predajom Macov a iPadov

Predaje všetkých Apple produktov oproti minulému roku síce zaznamenali pokles, zisky z online služieb však narástli a po iPhone sú teraz najväčším zdrojom príjmov.

Podľa finančných výsledkov za prvý kvartál 2016 narástli oproti minulému roku zisky zo služieb ako iTunes, App Store, iCloud a Apple Pay, spolu s príjmami za licencie celkom o 20 %. Služby tak momentálne predstavujú 12 % všetkých príjmov Applu a v ziskovosti predbehli ostatné produkty ako Mac a iPad. Rebríčku stále dominuje iPhone, ktorý predstavuje vyše polovicu príjmov.

Veľkú rolu v tomto náraste zohral App Store, ktorého predaje sa za rok zvýšili o 35 %, no v raste pokračuje aj iCloud. Tim Cook potvrdil, že obrovským tempom rastie aj novšia služba Apple Pay, ktorá každým týždňom zaznamená približne milión nových používateľov. Apple Music už používa 13 miliónov zákazníkov – za mesiac priláka v priemere milión predplatiteľov.

Apple Music má už 13 miliónov platiacich používateľov

Predaje Macov, a osobných počítačov všeobecne, zatiaľ vo veľkom klesajú. Predaje sa oproti roku 2015 prepadli o celých 12 %, podľa finančného riaditeľa Luca Maestriho sa však spoločnosti podarilo zvýšiť podieľ na trhu, aj napriek “ťažkému štvrťroku v celom PC odvetví”. Okrem malého updatu pre 12″ MacBook sme tento rok nové Macy ešte nevideli, napraviť sa to však Apple chystá na júnovej WWDC, kedy by sa predstavenia mali dočkať redizajnované MacBooky Pro.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *



Články, ktoré by sa vám mohli páčiť
pokračovanie článku

Apple predstavil iPad Pro (M5)

Apple dnes predstavil nielen čip M5, ale aj nový iPad Pro, ktorý ním disponuje. Dostupný bude už tradične v 11- a 13-palcových konfiguráciách.
pokračovanie článku

Apple predstavil nový čip M5

Apple dnes poobede predstavil procesor novej generácie M5. Oproti predošlej generácii prináša až štvornásobný nárast grafického výkonu pri práci s AI.
pokračovanie článku

Apple predstaví základný MacBook Pro M5 v predstihu pred výkonnejšími modelmi

Už skôr sa objavila informácia, že Apple zvažuje do budúcna stratégiu postupného uvádzania novej generácie produktov. Reč bola v tom čase o iPhone, kde sa hovorilo o možnosti uvedenia iPhonu Pro, Air či Fold približne pol roka pred bežným modelom. Zdá sa, že Apple chce teraz túto stratégiu vyskúšať pri MacBooku Pro.