Apple Store

V USA beží výstavba oficiálnych Apple Store po celej krajine v plnom prúde. Za posledné 3 mesiace sa objavili informácie o štyroch nových plánoch výstavby. Tieto obchody patria priamo spoločnosti Apple Inc., súčasne je ich už 174 a z polovice ich interiér/exteriér nanovo dizajnoval aj Steve Jobs. Projekt modernizácie vypracovávali v Cupertine, v prenajatých skladoch, aby si boli úplne istí ich špeciálnosťou. Používa sa špeciálne a draho spracované drevo, matný kov a ďalšie efektné prvky. Možno to znie smiešne, venovať sa prípravám interiéru obchodu viac než pol roka, ale konkrétne obchod v NY na piatej Avenue mesačne priláka 50 000 návštev­nikov, a jeden meter štvorcový priestoru zarába priemerne $4000 USD, čo je viac ako luxusné zlatníctvo Tiffany & Co. a gigant BestBuy spolu. Apple je najúspešnejší retail-predajca v USA.

Podľa prieskumu majú ľudia najlepšie skúsenosti so službami v hoteloch, preto sa v Apple Store obchodoch používa veľký recepčný stôl – sekcia zvaná Genius Bar. Ľudia môžu prísť so svojim Macom a zdarma dostať odpovede na svoje otázky, problémy a podobne.

Podľa analytikov vďaka všetkým rumorom o iPhone a neustálom príleve informácií (a stále to pokračuje), získal Apple reklamu zdarma v hodnote 400 mil. USD. S marketingom „word of mouth“ teda Apple nemá žiadny problém. iPhone sa predáva sám, aj keď ešte prakticky neexistuje. Nové uplatnenie pre atraktívnu reklamu si našla aj spomínaná Apple „kocka“ v NY – sklenená stena bola použitá na vyobrazenie najočakávanejšieho mobilno-multimediálneho zariadenia.

Fotografie patria spoločnosti Apple Inc., posledná je stiahnutá zo servera Macrumors.com – odfotené čerstvo po vyrobení reklamy (vidieť ešte lešenia na kraji).

komentáre
  1. Uhm…nuz pokial ide o design, marketing a tu ich osobitost, styl, image alebo ako to vystizne nazvat, tak v tom exceluju…Ale ani pocitace nemaju najhorsie :-)

    0
    0
  2. Doplnim clanok: na stoly sa pouziva specialny Polyray biely lak. Vsetky skrinky maju predpisanu vysku 2m, dyhovane su tmavou drevenou prirodnou dyhou. No a podlaha je z duboveho masivu hrubky 2cm. Predpisane je aj osvetlenie: downlighty s dvoma ziarovkami (ci neony ci co to je), kazda o vykone 42W.

    0
    0
  3. no neviem jak vy ale ja som s toho vsetkeho totalne uchvateny… zacalo to pocitacom islo cez ipod touch a iphone a pokracovat to dufam bude co najdalej a to do ameriky :D:D:D

    0
    0
Napísať odpoveď pre marenko Zrušiť odpoveď

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *



Články, ktoré by sa vám mohli páčiť
iOS 19 Search Bar Mockup
pokračovanie článku

iOS 19 presunie vyhľadávanie na spodok obrazovky

iOS 19 prinesie niekoľko zásadných dizajnových zmien. Okrem značne upravenej aplikácie Fotoaparát sa užívatelia môžu tešiť na dizajnové prvky priesvitnosti, ktorú poznáme zo systému visionOS. Prinesie tiež užitočnú zmenu vo vyhľadávaní.