Apple Store

V USA beží výstavba oficiálnych Apple Store po celej krajine v plnom prúde. Za posledné 3 mesiace sa objavili informácie o štyroch nových plánoch výstavby. Tieto obchody patria priamo spoločnosti Apple Inc., súčasne je ich už 174 a z polovice ich interiér/exteriér nanovo dizajnoval aj Steve Jobs. Projekt modernizácie vypracovávali v Cupertine, v prenajatých skladoch, aby si boli úplne istí ich špeciálnosťou. Používa sa špeciálne a draho spracované drevo, matný kov a ďalšie efektné prvky. Možno to znie smiešne, venovať sa prípravám interiéru obchodu viac než pol roka, ale konkrétne obchod v NY na piatej Avenue mesačne priláka 50 000 návštev­nikov, a jeden meter štvorcový priestoru zarába priemerne $4000 USD, čo je viac ako luxusné zlatníctvo Tiffany & Co. a gigant BestBuy spolu. Apple je najúspešnejší retail-predajca v USA.

Podľa prieskumu majú ľudia najlepšie skúsenosti so službami v hoteloch, preto sa v Apple Store obchodoch používa veľký recepčný stôl – sekcia zvaná Genius Bar. Ľudia môžu prísť so svojim Macom a zdarma dostať odpovede na svoje otázky, problémy a podobne.

Podľa analytikov vďaka všetkým rumorom o iPhone a neustálom príleve informácií (a stále to pokračuje), získal Apple reklamu zdarma v hodnote 400 mil. USD. S marketingom „word of mouth“ teda Apple nemá žiadny problém. iPhone sa predáva sám, aj keď ešte prakticky neexistuje. Nové uplatnenie pre atraktívnu reklamu si našla aj spomínaná Apple „kocka“ v NY – sklenená stena bola použitá na vyobrazenie najočakávanejšieho mobilno-multimediálneho zariadenia.

Fotografie patria spoločnosti Apple Inc., posledná je stiahnutá zo servera Macrumors.com – odfotené čerstvo po vyrobení reklamy (vidieť ešte lešenia na kraji).

komentáre
  1. Uhm…nuz pokial ide o design, marketing a tu ich osobitost, styl, image alebo ako to vystizne nazvat, tak v tom exceluju…Ale ani pocitace nemaju najhorsie :-)

    0
    0
  2. Doplnim clanok: na stoly sa pouziva specialny Polyray biely lak. Vsetky skrinky maju predpisanu vysku 2m, dyhovane su tmavou drevenou prirodnou dyhou. No a podlaha je z duboveho masivu hrubky 2cm. Predpisane je aj osvetlenie: downlighty s dvoma ziarovkami (ci neony ci co to je), kazda o vykone 42W.

    0
    0
  3. no neviem jak vy ale ja som s toho vsetkeho totalne uchvateny… zacalo to pocitacom islo cez ipod touch a iphone a pokracovat to dufam bude co najdalej a to do ameriky :D:D:D

    0
    0
Napísať odpoveď pre emac Zrušiť odpoveď

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *



Články, ktoré by sa vám mohli páčiť
pokračovanie článku

Apple predstavil iPad Pro (M5)

Apple dnes predstavil nielen čip M5, ale aj nový iPad Pro, ktorý ním disponuje. Dostupný bude už tradične v 11- a 13-palcových konfiguráciách.
pokračovanie článku

Apple predstavil nový čip M5

Apple dnes poobede predstavil procesor novej generácie M5. Oproti predošlej generácii prináša až štvornásobný nárast grafického výkonu pri práci s AI.
pokračovanie článku

Apple predstaví základný MacBook Pro M5 v predstihu pred výkonnejšími modelmi

Už skôr sa objavila informácia, že Apple zvažuje do budúcna stratégiu postupného uvádzania novej generácie produktov. Reč bola v tom čase o iPhone, kde sa hovorilo o možnosti uvedenia iPhonu Pro, Air či Fold približne pol roka pred bežným modelom. Zdá sa, že Apple chce teraz túto stratégiu vyskúšať pri MacBooku Pro.