Apple začína takmer každú prezentáciu nejakou zo štatistík informujúcich o tom, ako sa darí nielen Apple, ale aj spolupracujúcim vývojárom. App Store už vytvoril nejedného milionára, no nie vždy je to také ružové. O svoj príbeh sa podelil vývojár Sam Soffes, ktorý vytvoril aplikáciu Redacted určenú na rýchle odstránenie citlivých údajov z fotografií. Aplikácia sa krátko po uvedení do Mac App Store stala ôsmou najpredávanejšou platenou aplikáciou v USA. Tipy jeho priateľov týkajúce sa dosiahnutých ziskov, pohybujúce sa okolo 12,5 tisíc dolárov, sa však ani zďaleka nepribližovali realite. Ôsma najsťahovanejšia aplikácia dosiahla prvý deň 94 stiahnutí, z toho 87 platených stiahnutí a len 57 v USA, z čoho mal zisk len 302 dolárov. Je zaujímavé, že 57 stiahnutí stačilo na to, aby sa stala ôsmou najsťahovanejšou v USA. Samozrejme, drahšie aplikácie môžu mať aj s menším počtom stiahnutí vyššie zisky. Vývojár je nakoniec šťastný, že sa nerozhodol zarábať si touto cestou na vlastnú päsť, ale prijal pracovnú ponuku spoločnosti Venmo.

— Predchádzajúci
Prvá Nintendo hra príde na smartfóny už tento rok, ďalšie sú už v pláne
Následujúci —
Ericsson rozširuje súdny spor s Apple aj do Európy
Články, ktoré by sa vám mohli páčiť
Macworld priblížil, aké novinky prinesie AirTag 2 a nový HomePod mini
- 16. decembra 2025
- pridaj komentár
Portál Macworld pokračoval v analýze interného prototypu iOS a objavil v ňom početné množstvo informácií o pripravovaných zariadeniach. Prekvapivo sa tu nachádzajú zmienky aj o HomePod mini 2 a AirTag 2.
Na internete sa objavili prvé informácie o iOS 26.4, iOS 27 aj iOS 28
- 16. decembra 2025
- pridaj komentár
Macworld sa tento týždeň dopracoval k internému prototypu systému iOS 26, možno ešte z čias, kedy ho Apple interne označoval ako iOS 19. Zdrojový kód systému toho odhalil naozaj veľa, možno podstatne viac, než by si Apple prial. A týka sa to nielen hardvéru, ale aj softvéru.
Môže myš zvýšiť produktivitu práce?
- 15. decembra 2025
- pridaj komentár
Keď sa hovorí o produktivite, väčšina ľudí si predstaví time management alebo pracovné návyky. Úplne zabúdame na to, že aj hardvér, ktorý používame každý deň, má obrovský vplyv na našu efektivitu a produktivitu. Napríklad počítačová myš alebo klávesnica.
Apple Studio Display 2 existuje, prinesie množstvo noviniek
- 15. decembra 2025
- pridaj komentár
Apple Studio Display 2 môže byť uvedený už začiatkom roka 2026, vyplýva z informácií, ktoré priniesol portál Macworld.
Knižný tip: Steve Jobs
- 15. decembra 2025
- pridaj komentár
Životopis Steva Jobsa, jedinečný svojho druhu a jediný autorizovaný samotným Jobsom, zakladateľom a CEO fenomenálnej spoločnosti Apple!
iPad prinesie príjemné prekvapenia, potvrdzuje uniknutý kód Applu
- 15. decembra 2025
- pridaj komentár
Nie je žiadnym prekvapením, že Apple aj budúci rok predstaví nové modely tabletov iPad. No ak sa opierame o zdrojové kódy samotnej spoločnosti Apple, potom nás v roku 2026 čakajú veľmi príjemné prekvapenia.

komentárov
To je dost divne. My sme mali s kamaratom pred rokom hru ktora bola 16. najstahovanejsia Word Game v US appstore a za jeden den to bolo takmer 1000 stiahnuti. (hra stala 99 centov)
Hodně dělá marketing. Zveřejnění článku o aplikaci na důležitých serverech apod. Ale to zase není zadarmo. IMHO tenhle člověk s nulovou investicí do marketingu vydělal celkem dost :-) Jinými slovy jakákoliv aplikace (i blbost) může bez jakékoliv propagace za první den vydělat 450 dolarů… slušný.
A akoze 302 dolarov je vam na den malo???
Tiež sa mi to zdá ako riadna somarina že 57 stiahnutí za deň a hneď bola 8.
@Steve – ty si to asi nepochopil. tu nejde o to, ze vyvojar nema plat 302 dolarov denne. ide o to, ze aj jedna z najuspesnejsich aplikacii nemusi zarobit obrovske peniaze. ale to mas napisane v clanku (ktory si asi necital, alebo nepochopil). a asi nemas ani ponatia kolko stoji vyvoj aplikacie. aj vyvoj obycajnej jednoduchej aplikacie, alebo hry moze stat niekolko tisic, alebo desiatok tisic dolarov.