Apple predstavil nový Self Service Repair program

Keď sa niečo na iPhone pokazilo, mal používateľ tri možnosti. Odniesť zariadenie do servisu, objednať si (neoriginálny) náhradný diel, alebo hľadať na predajných fórach či už priamo diel (a modliť sa, aby to bol originál) alebo celé zariadenie s inou závadou. Apple sa rozhodol “svojpomocným kutilom” pomôcť a to tak, že sprístupní originálne diely vo svojom novou programe, ktorý je určený pre “domáce opravy”. No spoločnosť varuje, že každý užívateľ by mal zvážiť návštevu certifikovaného technika. 

Apple prednedávnom avizoval nový, “Self Service Repair” program, ktorý umožní používateľom opraviť si svoje zariadenie vlastnoručne, bez nutnosti navštíviť autorizovaný servis. K dispozícií bude dedikovaný online obchod so špecifickými dielmi a nástrojmi na opravu.

Vyššie uvedený program umožní používateľom, respektíve zákazníkom, ktorí nemajú problém s “kutilstvom” vymeniť si pokazené časti na svojom zariadení za nové. Samozrejme sa bude jednať o certifikované a originálne diely priamo od Apple (voľný preklad z angl. Apple genuine parts), príslušenstvo a manuály na opravu. Ako prvé budú diely, nástroje a manuály dostupné pre iPhone 12 a iPhone 13. Ďalšie diely, náradie resp. nástroje a manuály sa budú pridávať časom. Prevádzkový riaditeľ Apple Jeff Williams sa aj k tejto veľkej novinke vyjadril:


“Vytvorením väčšieho prístupu k originálnym dielom Apple umožní našim zákazníkom viac možností pri výbere typu opravy. V posledných troch rokoch Apple rozšíril takmer dvojnásobne svoje servisné miesta s prístupom k originálnym dielom Apple, nástrojom a tréningom, ktoré teraz spoločnosť ponúka aj tým, ktorí si chcú opravy svojho zariadenia vykonať sami.”

Prvá fáza programu sa bude zameriavať na iPhony a na ich najčastejšie servisované súčasti, ako sú napríklad displeje, batérie a kamera. Postupom času sa možnosti opráv rozšíria o ďalšie diely. Macy s M1 čipom vrátane MacBooku Air, 13-palcového MacBooku Pro, Macu mini a 24-palcového iMacy s k tejto fáze neskôr tiež pripoja.

“Self Service Repair” program bude sprostredkovaný pomocou nového e-shopu “Apple Self Service Repair Online Store”, ktorý na začiatok ponúkne viac ako 200 individuálnych dielov a nástrojov potrebných pre opravu iPhonu 12 a iPhonu 13.

Užívatelia, ktorí plánujú uskutočniť opravu svojpomocne dostanú k dispozícií najprv manuál predtým, ako si budú môcť objednať diely a nástroje na opravu. Keď zákazníci, ktorý pošlú do Apple vymenený resp. pokazený diel dostanú zľavu na ďalšie nákupy z Apple Self Service Repair Online Store.


Apple ale varuje, že Self Service Repair je určený pre “individuálnych technikov s dostatočnými znalosťami a skúsenosťami v oblasti opráv elektronických zariadení” a zároveň nabáda “ostatných zákazníkov, aby navštívili profesionálneho poskytovateľa opráv s certifikovanými technikmi pre najbezpečnejší a najspoľahlivejší spôsob opravy zariadenia”.

Self Service Repair program bude spustený na začiatku budúceho roka, avšak zatiaľ iba pre Spojené štáty. V priebehu roka 2022 sa do tohto zoznamu pridajú aj ďalšie krajiny.

zdroj: MacRumors

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *



Články, ktoré by sa vám mohli páčiť