Koľko bude stáť nový iPad Pro?

Apple dlhšiu dobu vraví, že iPad nie je MacBook, ani ho nikdy nenahradí, a to bol tiež dlhé roky dôvod, prečo sa zariadenie predávalo za výrazne nižšiu cenu. Lenže s poslednými generáciami ceny stúpajú a je možné, že budúci iPad Pro poprvýkrát svojou cenou prevýši plnokrvný počítač.

Vyplýva to zo správy, ktorú zverejnil kórejský portál The Elec. Ten s odvolaním na svoje zdroje tvrdí, že budúci iPad Pro sa začne predávať s cenou od 1500 dolárov za 11.1″ model a 1800 dolárov za väčší, 13-palcový model. Pokiaľ by tomu tak bolo, menší model by bol až o 80% drahší oproti terajšiemu. Cena by bola v prípade väčšieho modelu o 60% vyššia. Príčinou pre agresívny rast cien je najmä prechod na OLED displeje, kde Apple plánuje použiť čo najpokročilejšiu dostupnú verziu technológie.

Takéto agresívne zvýšenie cien však môže byť pre Apple dvojsečné. Kým časť zákazníkov určite pochopí, že dôvodom sú pokročilejšie a drahšie technológie, existuje veľmi vysoká šanca, že sa produkt neuchytí. Z iPadu Pro sa tak razom môže stať záležitosť len pre fajnšmekrov a profesionálov, ktorí sú ochotní vložiť do produktu nemalé peniaze. Čo sa týka samotných cien displeja, The Elec znovu pripomína, že priemerný 10-palcový OLED displej stojí okolo 100-150 dolárov. Apple však plánuje použiť technológie, ktoré doposiaľ neboli kombinované na žiadnom takto veľkom produkte, a to je dôvod, prečo dodávatelia – LG a Samsung – budú schopní vyrobiť displeje za cenu pohybujúcu sa niekde na rozhraní 270 až 350 dolárov za kus.

Zdroj: MacRumors

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *



Články, ktoré by sa vám mohli páčiť
pokračovanie článku

iOS 17 má vypočuť priania užívateľov

iOS 17 sa pomaly ale isto blíži, a hoci o novej verzii systému zatiaľ nie je jasné, čo prinesie, špekulácie nám naznačujú, že Apple s novou verziou systému vypočuje priania užívateľov.
pokračovanie článku

Sygic opäť chystá novinky, ktoré posunú navigačný biznis ďalej

Developeri, dizajnéri a marketéri zo Sygicu už po 17. krát vystúpili z kolotoča bežnej operatívy, aby sa pozreli na svoje produkty inak. Aj o tom je agilita, ktorá je kultúre Sygicu vlastná od samého začiatku. Na ďalšom Innovation Day opäť dostala šancu zmena, nový pohľad na cieľ v meniacich sa podmienkach. Novinky z dielne populárnej GPS navigácie prídu na trh ešte v prvom polroku.