Servisné strediská Applu kontaktujú 911 až 20-krát za deň

Apple Watch Emergency SOS

Volať pohotovostné služby bezdôvodne sa nepatrí a poučiť sa musí aj Apple. Jeho servisné strediská totiž za posledné štyri mesiace kontaktovali služby 911 viac ako 1 600-krát.

Hlavným vinníkom môže byť ľahko aktivovateľná funkcia Emergency SOS na hodinkách Apple Watch, kde sa dá vyvolať iba podržaním bočného tlačidla. Hodinky tak následne kontaktujú pohotovostné služby, ktorých dispečeri po zdvihnutí počujú ticho alebo reč zamestnancov servisných stredísk Applu. Ak vezmeme do úvahy dni pracovného voľna a víkendy, Apple od októbra/října kontaktoval 911 omylom až 20-krát za deň.

Operátori z Elk Grove sú na Apple nahnevaní, pretože servisované zariadenia môžu nedopatrením zabrániť 911, aby reagovala na naozaj naliehavé prípady. Sťažujú sa však aj ďalšie zložky v iných regiónoch – napríklad Šerifská stanica Sacramento County alebo dispečeri v Michigane, ktorých servisáci kontaktujú v priemere 10-krát za deň. Že je to problém, si uvedomuje aj samotný Apple. Pre CBS prehlásil, že si uvedomuje problém v iOS 11 (a watchOS 4) a spolupracuje s bezpečnostnými zložkami na riešení, ktoré by takýmto omylom zabránilo.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.



Články, ktoré by sa vám mohli páčiť