HomePod tvorí len 4% týždenných predajov smart reproduktorov

HomePod-Availability_Apple-music_012218

Zatiaľ čo pri hodinkách sa Applu vstup na nový trh podaril, vo svete smart reproduktorov sa ťažko popálil.

Spoločnosť si za 10 týždňov dostupnosti na trhu stihla vydobiť 10% podiel na trhu, no tým to zrejme na dlhý čas končí. Už po troch týždňoch totiž HomePod tvorí len 4% týždenných predajov smart reproduktorov. Ostatnými dvomi riešeniami sú Google Home so 14% trhovým podielom a Amazon Echo so 73%. Reproduktor od Applu sa tešil najmä silným predobjednávkam, na základe ktorých sa odhadovala vysoká popularita produktu. Dnes však niektoré obchody predajú ani nie 10 kusov za deň.

Práve to donútilo Apple spomaliť výrobu HomePodu, ktorú má na starosti Inventec. Mnohým predajcom sa navyše súčasné kusy hromadia na skladoch.

Na vine je Apple

Za neúspechom reproduktoru môžeme hľadať len jedného jediného vinníka – Apple. Práve on sa postaral o niekoľko prešľapov, pre ktoré má HomePod pošramotenú povesť a stagnujúce predaje. Jedným z aspektov je samozrejme cena. HomePod stojí $349. Od neho je drahší už len Google Home Max, najväčšia verzia reproduktoru od Google, s cenou 400 dolárov. Klasický model stojí 129 dolárov a Amazon Echo iba $99.

Mnohým záujemcom o smart reproduktor ide v prvom rade o praktickú využiteľnosť zariadenia a mnohí fanúšikovia Applu sa zhodujú, že Siri výrazne zaostáva za konkurenciou. Vo viacerých prípadoch užívateľa prepošle do Safari a hudbu vie prehrávať len z Apple Music. Je preto nepraktická pre predplatiteľov služieb ako je Spotify, Deezer alebo Google Play Music. S nimi už ostatní asistenti vedia spolupracovať. Pre zaujímavosť, Activision ohlásil partnerstvo s Amazonom, vďaka ktorému môže byť Alexa prepojená s Destiny 2.

Ďalej s odkladom súvisí aj fakt, že Apple meškal s vydaním HomePodu dva mesiace. Mal vyjsť najprv v decembri/prosinci, v čase predvianočnej darčekovej mánie, namiesto toho vyšiel o dva mesiace neskôr. Nehovoriac o tom, že došlo k odloženiu viacerých funkcií, ako je AirPlay 2 alebo možnosť spárovania dvoch a viacerých HomePodov. A samozrejme netreba zabudnúť ani na jeho (ne)dostupnosť na svetovom trhu. V súčasnosti je totiž HomePod oficiálne predávaný len v USA, Veľkej Británii a Austrálii a na jar sa rozšíri o Nemecko a Francúzsko. Tým však dostupnosť končí.

Zdroj: Bloomberg
Viac článkov na tému

2 komentáre

  1. DusanK píše:

    A co sa cuduju? Ved smart reproduktor je neskutocna kravina. Este vacsia kravina by uz asi len bola smart zehlicka.

  2. mopilot píše:

    Najsmiesnejsie je, ze prave nedostato ‘SMART’ mu vycitaju najviac, aj ked prvoradu ulohu – totiz zvuk – to ma uplne super.

Pridať komentár

Partneri

Inzercia

Send this to a friend