App Store teraz umožní bezplatné skúšobné verzie + ďalšie zmeny

Apple minulý týždeň aktualizoval pravidlá pre vývojárov. Nový App Store umožní skúšobné verzie a taktiež špecifikoval podmienky pre aplikácie ako Steam Link.

S príchodom nového App Storu aj na macOS sa zmenili niektoré dôležité podmienky pre vývojárov. Novú verziu App Review Guidelines si môžete prečítať na webe Applu, čo ale znamená pre bežného používateľa?

V prvom rade sa môžeme tešiť na oficiálny príchod trial verzií. Tie boli doteraz obmedzené len na aplikácie s predplatným, teraz sa však budú vzťahovať na všetky. Vývojári budú môcť ponúknuť dočasné skúšobné verzie svojich platených aplikácií až po dobu 14 dní. Takáto verzia bude obsahovať plnú funkcionalitu apky, ktorú po uplynutí skúšobnej doby odomknete pomocou jednorázovej platby.

Táto novinka však už stihla byť skritizovaná niektorými developermi. Daniel Jalkut, tvorca textového editora MarsEdit, vo svojom blogu spísal hlavné negatíva funkcie. V skratke ide o mätúce riešenie pre samotných používateľov – platené aplikácie totiž budú musieť byť takýmto štýlom označené ako bezplatné.

app store ios 11

Apple taktiež upresnil smernice pre aplikácie s obsahom predajcov tretích strán, zrejme vzhľadom na nedávnu kauzu so zamietnutím služby Steam Link. Nová verzia povoľuje v aplikáciách obsah, ktorý používatelia zakúpili inde, rovnaký obsah však musí byť taktiež dostupný ako in-app nákup.

Ďalej Apple hovorí, že všetok takýto obsah musí byť streamovaný z lokálnej siete a samotná aplikácia nesmie mať akékoľvek rozhranie, ktoré pripomína iOS, či App Store a rovnako nesmie obsahovať digitálny obchod a obsah, ktorý používateľ ešte nevlastní. Či táto zmena povedie k znovuvydaniu Steam Link jasné nie je, no budúcnosť aplikácie vyzerá nádejne.

Ostatné zmeny

  • aplikácie musia dodržiavať potrebné opatrenia na narábanie s citlivými údajmi používateľov
  • nové detaily o kryptomenách a ich výmene, apky nemôžu ťažiť kryptomeny priamo na zariadení a taktiež nemôžu ponúkať odmeny za plnenie určitých úloh (sťahovanie iných aplikácií atď…)
  • reklamy musia dodržiavať vekové nastavenia aplikácie a používateľovi musia umožniť prístup k údajom, na základe ktorých sa mu zobrazujú
  • reklamy na celú obrazovku musia jasne definovať, že ide len o banner a nesmú sa maskovať za časť rozhrania aplikácie

Zatiaľ žiadne komentáre

Pridať komentár

Partneri

Inzercia

Send this to a friend