Oculus Rift na Macu len tak skoro neuvidíme

Hry na Macu sú dnes čoraz častejšie, situácia je však stále menej než ideálna. Okrem množstva PC titulov počítače od Applu napríklad stále nepodporujú najznámejší VR headset v podobe Oculus Rift.

Spoluzakladateľ Oculus, Nate Mitchell, sa v nedávnom rozhovore pre TechCrunch vyjadril, že podpora Oculus Rift pre Mac je momentálne v nedohľadne. Aj keď by spoločnosť v budúcnosti túto platformu rada podporovala a aj pre samotného Mitchella ide o dôležitú vec, integrácia pre Mac nie je v plánoch na najbližších šesť mesiacov.

“Chceme priniesť podporu pre Rift aj na macOS, nie je to však niečo, čo máme v pláne pre najbližšie – môžem dokonca povedať – najbližších šesť mesiacov.”

Skoré verzie Oculus Rift fungovali s niekoľkými highendovými Macmi, no podpora pre ne bola počas vývojového cyklu postupne zrušená a spoločnosť sa namiesto toho zamerala na hardvér pre Windows. Minulý rok sa zakladateľ Oculusu Palmer Luckey dokonca vyjadril, že Rift príde na Mac, až keď “Apple vyrobí dobrý počítač.”

Oculus Rift a Mac? Až vtedy, keď Apple postaví poriadny počítač

Dobrým počítačom Luckey pravdepodobne myslel výkonnejšie grafické čipy, pretože ak sú Macy niečim všeobecne známe, sú to pomerne slabé grafiky. Minulý október sa však hardvérové požiadavky na Rift drasticky znížili a vďaka optimalizovanému softvéru teraz VR headset utiahne každý stroj s grafickými kartami Nvidia 960, Intel i3–6100, AMD FX4350, alebo ich vyššími variantami. Vďaka tomu by Oculus Rift teoreticky mohol bežať aj na najnovšom MacBooku Pro, naďalej sa však čaká na oficiálnu podporu.

Oculus taktiež nedávno znížil cenu svojho Rift headsetu a Touch ovládačov o celú stovku. Balík s oboma produktami tak teraz kúpite už od 598 dolárov, samostatný Rift je dostupný za 499 dolárov a ovládače za 99 dolárov.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *



Články, ktoré by sa vám mohli páčiť
Apple Intelligence
pokračovanie článku

Apple pripravuje generačný skok v označení svojho softvéru

Apple v minulosti využíval rímsku číslicu "X" nielen na oslavu jubilejnej iterácie svojho produktu, ale zároveň takáto verzia priniesla zásadné zmeny. Stačí si spomenúť nielen na iPhone X, ale aj na Mac OS X alebo profesionálny softvér Final Cut Pro X a Logic Pro X. S blížiacim sa 20. výročím iPhonu sa spoločnosť chystá na ďalšiu zásadnú zmenu v označovaní svojich produktov.
pokračovanie článku

iPhone 17 Air bude najtenší mobil od Apple, obdrží externú batériu

Zdá sa, že štvrtý variant iPhonu je prekliaty. Dve generácie mini modelov mali len nízku popularitu, a za nimi nasledujúce modely Plus mali údajne ešte nižšiu popularitu. Firma tak po troch generáciách plánuje vyradiť z portfólia aj tieto a na miesto "štvorky" nastúpi iPhone 17 Air.
pokračovanie článku

Apple vyvíja novú verziu Xcode s Claude AI

Apple v súčasnosti robí všetko preto, aby dobehol zvyšok technologického segmentu v oblasti umelej inteligencie. Keďže sa však firma nemôže spoliehať na terajšiu podobu Siri a Apple Intelligence, musí spolupracovať s inými firmami.