iMac Pro sa začne predávať 14. decembra

Apple oznámil dátum vydania nového iMacu Pro. Objednať si ho budete môcť už o dva dni – 14. decembra.

iMac Pro sa bude v základnej konfigurácii predávať za 4 999 dolárov, cena u nás zatiaľ známa nie je. All-in-one pracovná stanica je určená pre profesionálov pracujúcich s pokročilou úpravou videa a grafiky, VR obsahom, či renderovaním v reálnom čase.

Ponúka 27-palcový Retina displej, 8, 10 a dokonca až 18-jadrové konfigurácie procesora s Turbo Boostom do 4,5 GHz, pamäte ECC RAM až do 128 GB a SSD úložisko do 4 TB, spolu s výkonnou grafikou AMD Radeon Pro Vega s 16 GB pamäte. Bonusom je tmavé Space Gray prevedenie, vrátane čiernej Magic Mouse a Magic Keyboard.

iMac Pro Space Gray

Najvýkonnejší Mac

iMac Pro je jednoznačne najrýchlejším Macom v ponuke, a bude ním až do príchodu pripravovaného modulárneho Macu Pro. Umožňuje to špeciálna termálna architektúra, ktorá odvádza až o 80 % vzduchu viac ako klasický iMac. Vzadu nájdeme štyri USB-A 3.0 porty, čítačku SD kariet, 3,5 mm audio jack, Ethernet a štyri Thunderbolt 3/USB-C porty. Na iMac Pro vďaka nim pripojíte súčasne dva 5K, alebo štyri 4K displeje s obnovovacou frekvenciou 60 Hz.

Najväčšou nevýhodou zariadenia je chýbajúca upgradovateľnosť komponentov, s čím súhlasí aj YouTuber Marques Brownlee, známy ako MKBHD. Brownlee, spolu s ďalším YouTuberom, Jonathanom Morrisonom, sa už podelili o svoje prvé dojmy po prvom týždni používania. Videá si môžete pozrieť nižšie.

V prvých Geekbench benchmarkoch dosiahol iMac Pro multi-core skóre 37 417, čo je takmer o polovicu viac, než najvyššia konfigurácia stárnuceho Macu Pro z roku 2013.

Brownlee vo svojom videu tvrdí, že spočiatku budú dostupné len 8 a 10-jadrové konfigurácie, na tú najvyššiu 18-jadrovú si zrejme budeme musieť ešte počkať. Cenu ani dostupnosť na Slovensku zatiaľ nevieme, budeme vás však čoskoro informovať.

Detaily o novom iMacu nájdete na oficiálnom webe Applu.

UložiťUložiť

UložiťUložiť

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *



Články, ktoré by sa vám mohli páčiť
pokračovanie článku

Tajomstvo úspechu slúchadiel AirPods

Keď Apple v roku 2016 predstavil prvé bezdrôtové slúchadlá AirPods, odprezentoval ich s veľkou skromnosťou a venoval im len 5 minút času na pódiu. Bolo to veľmi neobvyklé, pretože nové produkty boli zvyčajne sprevádzané veľkolepými prezentáciami a masívnou mediálnou kampaňou. Aj napriek tejto skromnosti sa malé biele slúchadlá stali fenoménom a jednými z najpredávanejších v histórii. Aké je ich tajomstvo úspechu?