Apple reaguje na jednu z najväčších káuz herného priemyslu a mení pravidlá hry v App Store

WCCFTech

Koniec roka 2017 sa v hernom priemysle niesol predovšetkým v duchu kontroverzie. O všetko sa postarala EA so Star Wars: Battlefront 2. EA totiž postavila obchodný model multiplayeru na loot boxoch a s tým spojených mikrotransakciách, na čo hráči povedali DOSŤ!

Hráči v Star Wars: Battlefront 2 majú totiž možnosť vylepšovať svoj herný zážitok pomocou legendárnych postáv a vylepšení, ktoré môžu vylepšiť ich vlastnosti v hre. Háčik bol však v tom, že napríklad Darth Vader stál až 60 000 kreditov a pretože boli odmeny príliš nízke, hráči si naňho mohli za približne 40 hodín čistého hrania. A takto to platilo aj s ďalšími ikonami zo sveta Hviezdnych vojen.

Rýchlejším riešením bolo zakúpenie si prémiovej meny za skutočné peniaze, za ktoré sa dali v hre pre zmenu nakupovať loot boxy. Ako to však už pri loot boxoch býva, ich obsah je vždy prekvapením, skoro ako keď si kúpite stierací žreb sľubujúci veľké výhry. A že mal systém blízko k hazardu, si všimli viaceré zahraničné úrady a politici vrátane tých v Belgicku, Austrálii alebo na Hawaii, kde sa k hre vyjadril samotný zástupca štátu.

Ku kontroverzii sa najnovšie – a celkom prekvapivo – vyjadril Apple. Na iPhone je totiž dostupných mnoho hier, ktoré fungujú na free-2-play modeli a generujú zisk vďaka mikrotransakciám a loot boxom. Systém využíva mnoho veľkých vydavateľstiev, vrátane EA, Gameloft, Ubisoft alebo King, tvorcovia Candy Crush Saga. Títo a mnohí ďalší vývojári budú musieť dodržiavať nové regulačné nariadenie, ak chcú mať hru dostupnú v iTunes App Store:

Aplikácie poskytujúce “loot boxy” a ďalšie mechanizmy, ktoré umožňujú si zakúpiť náhodne zvolené virtuálne položky, musia ešte pred nákupom oboznámiť zákazníka s pravdepodobnosťou získania vytúženej položky.

Apple sa v tomto prípade však priamo inšpiroval nariadením Čínskej vlády, ktorá už koncom minulého roka začala to isté požadovať od vývojárov, ktorí chcú predávať svoje hry v Číne. Tomuto nariadeniu sa museli prispôsobiť aj také fenomény ako League of Legends alebo Honor of Kings, ktoré sú v krajine mimoriadne populárne, rovnako ako mnohé mobilné hry.

Zdroj: WCCFTech

Zatiaľ žiadne komentáre

Pridať komentár

Inzercia

Partneri

Inzercia

Send this to a friend