Apple reaguje na jednu z najväčších káuz herného priemyslu a mení pravidlá hry v App Store

Koniec roka 2017 sa v hernom priemysle niesol predovšetkým v duchu kontroverzie. O všetko sa postarala EA so Star Wars: Battlefront 2. EA totiž postavila obchodný model multiplayeru na loot boxoch a s tým spojených mikrotransakciách, na čo hráči povedali DOSŤ!

Hráči v Star Wars: Battlefront 2 majú totiž možnosť vylepšovať svoj herný zážitok pomocou legendárnych postáv a vylepšení, ktoré môžu vylepšiť ich vlastnosti v hre. Háčik bol však v tom, že napríklad Darth Vader stál až 60 000 kreditov a pretože boli odmeny príliš nízke, hráči si naňho mohli za približne 40 hodín čistého hrania. A takto to platilo aj s ďalšími ikonami zo sveta Hviezdnych vojen.

Rýchlejším riešením bolo zakúpenie si prémiovej meny za skutočné peniaze, za ktoré sa dali v hre pre zmenu nakupovať loot boxy. Ako to však už pri loot boxoch býva, ich obsah je vždy prekvapením, skoro ako keď si kúpite stierací žreb sľubujúci veľké výhry. A že mal systém blízko k hazardu, si všimli viaceré zahraničné úrady a politici vrátane tých v Belgicku, Austrálii alebo na Hawaii, kde sa k hre vyjadril samotný zástupca štátu.

Ku kontroverzii sa najnovšie – a celkom prekvapivo – vyjadril Apple. Na iPhone je totiž dostupných mnoho hier, ktoré fungujú na free-2-play modeli a generujú zisk vďaka mikrotransakciám a loot boxom. Systém využíva mnoho veľkých vydavateľstiev, vrátane EA, Gameloft, Ubisoft alebo King, tvorcovia Candy Crush Saga. Títo a mnohí ďalší vývojári budú musieť dodržiavať nové regulačné nariadenie, ak chcú mať hru dostupnú v iTunes App Store:

Aplikácie poskytujúce „loot boxy“ a ďalšie mechanizmy, ktoré umožňujú si zakúpiť náhodne zvolené virtuálne položky, musia ešte pred nákupom oboznámiť zákazníka s pravdepodobnosťou získania vytúženej položky.

Apple sa v tomto prípade však priamo inšpiroval nariadením Čínskej vlády, ktorá už koncom minulého roka začala to isté požadovať od vývojárov, ktorí chcú predávať svoje hry v Číne. Tomuto nariadeniu sa museli prispôsobiť aj také fenomény ako League of Legends alebo Honor of Kings, ktoré sú v krajine mimoriadne populárne, rovnako ako mnohé mobilné hry.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *



Články, ktoré by sa vám mohli páčiť
pokračovanie článku

Jeff Williams bol nominovaný do dozornej rady Disney

Bývalý prevádzkový riaditeľ (COO) spoločnosti Apple Jeff Williams bol spočiatku vnímaný ako možný nástupca Tima Cooka v pozícii CEO. Dávalo to prirodzený zmysel, keďže tranzíciu z COO na CEO podstúpil pred vyše 10 rokmi aj Cook.
pokračovanie článku

Môže myš zvýšiť produktivitu práce?

Keď sa hovorí o produktivite, väčšina ľudí si predstaví time management alebo pracovné návyky. Úplne zabúdame na to, že aj hardvér, ktorý používame každý deň, má obrovský vplyv na našu efektivitu a produktivitu. Napríklad počítačová myš alebo klávesnica.