Prvá video-recenzia na Portrait mód pre iPhone 7 Plus

Keď Apple predstavil iPhone 7 Plus, zameral sa aj na jednu novú zaujímavú funkciu. “Portrait” mód, ktorý umožňuje kamere zariadenia simulovať plytkú hĺbku foteného obrazu. Tento jav sa dá dosiahnuť na fotoaparátoch s väčším senzorom. (Hĺbka ostrosti je vypočítateľný fyzikálny jav, ovplyvnený vzdialenosťou foteného subjektu, ohniskovej vzdialenosti a použitého clonového čísla – užívateľ MacBlog fóra 0510Ƹ0ƸƧ)

iphone-7-plus-portrait-mode-beta1

Mód portrétu nebol ešte pripravený, keď Apple začal rozosielať iPhone 7 Plus zákazníkom, no prisľúbil sa, že túto funkciu uvoľní neskoršie. A tak sa aj stalo práve včera, kedy vyšla aktualizácia iOS 10.1. Táto funkcia, zatiaľ dostupná iba v beta verzii je zabudovanou aplikáciou v iOS 10. Redaktori v MacRumors sa rozhodli túto novú funkciu vyskúšať. Mód portrétu využíva 56mm šošovku, aby zachytil obraz a 28mm šošovku aby vygeneroval hĺbkovú mapu scény. Za použitia malého rozdielu medzi šošovkami, iPhone rozdelí rôzne vrstvy obrazu a pomocou techník strojového učenia aplikuje menšie rozmazanie, ktoré následne simuluje hĺbku ostrosti.

Pri fotení, je mód portrétu podobný ostatným, ktorými disponuje aplikácia Kamera. Ku príkladu časovač a zaostrenie obrazu kliknutím. Jedinou novou funkciou tohto módu je schopnosť vidieť hĺbku ostrosti ešte pred odfotením fotografie. Aby ste získali dobrý portrétový efekt, potrebujete dobré osvetlenie a objekt, ktorý je dobre umiestnený (nemôže byť blízko ani ďaleko).

ios-10-1-beta

Mód portrétu je zatiaľ iba v beta verzii a je dostupný iba pre developerov s nainštalovaným operačným systémom iOS 10.1. Tento piatok Apple sprístupní iOS 10.1 pre verejných beta testerov. Takže mód portrétu bude zase o niečo viac prístupnejší na testovanie. Stále má tento mód nejaké chyby, no na to je beta aby sa tieto chyby opravili. Ak sa tak stane, mód portrétu bude schopný vyprodukovať veľmi zaujímavé fotografie.