Music Tracker – monitorujte zmeny vo vašej hudobnej knižnici

Zaujímavá iOS aplikácia Music Tracker od vývojára Bena Dodsona sleduje vašu iTunes/Apple Music knižnicu a notifikuje vás o prípadných zmenách, ktoré v nej prebehnú. Popri oznámení pridaných a odobraných skladieb monitoruje taktiež stav ich metadát/tagov ako napríklad názov skladby, interpreta, či žáner a taktiež ich prípadných zmenách.

Táto funkcionalita možno mnohým príde ako zbytočnosť, kde by sa však aplikácia mohla uplatniť, je sledovanie streamovaného katalógu v službe Apple Music. Aj keď ten je väčšinu času pomerne stály, občas sa vďaka zmene licenčných podmienok (alebo filozofie samotných umelcov) dostupnosť niektorých skladieb zmení. Ak bude teda niektorá z vašich obľúbených skladieb zrazu nedostupná, či potichu vymenená za inú verziu (napríklad z koncertu), aplikácia vás o tom informuje.

music-tracker-ios

Čo je však ešte zaujímavejšie, Dodson pri vývoji aplikácie narazil na potenciálny spôsob, akým môžu nepoctiví vývojári dostať prístup k súkromným údajom o vašej hudobnej zbierke. Citlivé informácie ako kontakty, fotky, či polohu je v iOS už nejaký čas možné jednoducho zablokovať a obmedziť tak k nim prístup. To isté však neplatí aj o hudbe – k tej má momentálne prístup každá aplikácia aj bez vášho explicitného povolenia.

Nejde len o preferovaných interpretov, ľahko dostupné sú aj detaily ako napríklad najobľúbenejšie skladby, či presný čas ich počúvania. Údaje, ktoré by mohli aplikácie tretích strán jednoducho zneužiť na sledovanie zákazníkov, či zbieranie informácií za účelom reklamy. Dodson tak s prosbou o opravu problému apeluje priamo na Apple.

Aplikácia Music Tracker je dostupná na App Store za 0,99 €.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *



Články, ktoré by sa vám mohli páčiť
pokračovanie článku

Tajomstvo úspechu slúchadiel AirPods

Keď Apple v roku 2016 predstavil prvé bezdrôtové slúchadlá AirPods, odprezentoval ich s veľkou skromnosťou a venoval im len 5 minút času na pódiu. Bolo to veľmi neobvyklé, pretože nové produkty boli zvyčajne sprevádzané veľkolepými prezentáciami a masívnou mediálnou kampaňou. Aj napriek tejto skromnosti sa malé biele slúchadlá stali fenoménom a jednými z najpredávanejších v histórii. Aké je ich tajomstvo úspechu?