Intel počíta s Retina displejmi na notebookoch a počítačoch v roku 2013

Apple spustil s iPhonom 4 vlnu Retina displejov, ktorú zatiaľ nasledoval len iPad. Je však logické, že skôr či neskôr sa displeje s vysokým rozlíšením dostanú aj na notebooky a klasické počítačové monitory. Podľa dostupných technológií sa však málokto odvážil odhadnúť, kedy sa tak stane. Vyzerá to tak, že minimálne Intel v tom má jasno. Už od roku 2013 počíta s podporou Retina displejov vo svojich čipoch.

Smartfóny a tablety ponúkajú približne 300 PPI (pixelov na palec – 2,54 cm) pri sledovaní zo vzdialenosti z 30 až 40 centimetrov. Intel predpokladá 250 PPI pre notebooky od 11″ po 15″ pri sledovaní zo vzdialenosti 40 až 60 centimetrov a 220 PPI pri obrazovkách s uhlopriečkou 21″, pri ktorej sa predpokladá, že ju používatelia sledujú zo vzdialenosti 60 až 76 centimetrov. Už nový iPad dnes ponúka podobné rozlíšenie (2048 × 1536) ako v súčasnosti najväčšie počítačové monitory s uhlopriečkou 30″ (2560 × 1600).

komentáre
  1. neviem naco je dobre mat 2x vacsie rozlisenie? na 13″ mba mam 1440 (bezna velkost 15″) a je to tak na hrane unosnosti. chapem, ze budu musiet prerabat UI, no neviem si predstavit webstranky (narast velkosti), fotky apod. len preto, aby ludia mali pocit, ze to je cisto hladke?

    0
    0
  2. alex, keby si nebol tupelo, tak by si vedel, ze hiDPI na macoch uz existuje par rokov – teda su pripraveny. A vsetko sa doubluje, tak ako na ipade. Teda web bude rovnako velky, len vektory a pismena budu krajsie.
    web developery teraz svoje web mozu prisposobit a podhodit hiDPI obrazky

    0
    0
  3. nuz, potom zistime, ze 16G RAM je pri prezerani stranok s HiDPI multimediami… ale na 13″-15″ by som vyssie rozlisenie prijal :)

    0
    0
Napísať odpoveď pre ccd Zrušiť odpoveď

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *



Články, ktoré by sa vám mohli páčiť
pokračovanie článku

V roku 2024 vytvorilo 77 herných spoločností na Slovensku 83 hier

Slovenský herný priemysel pokračoval aj v roku 2024 v konsolidácií a miernom poklese. V minulom roku dosiahli spoločnosti tvoriace digitálne hry na našom území spoločne obrat 67,85 miliónov EUR. Momentálne na Slovensku pôsobí 77 herných spoločností, ktoré zamestnávajú 982 profesionálov, čo je o 35 menej oproti roku 2023.
pokračovanie článku

Blender je vo vývoji pre iPad Pro

Populárny modelársky nástroj Blender po rokoch konečne mieri na iPad Pro. Vyzerá to teda, že tablet od Apple bude konečne vhodnou voľbou pre 3D grafikov, ktorí sa nechcú obmedzovať iba na počítač.