IndieHIG: Vývojári potrebujú aktualizáciu Apple HIG

Apple HIG (Human Interface Guidelines) obsahuje dôležité pravidlá, ktorých by sa mali držať všetci vývojári aplikácii pre Mac OS X. Výsledkom sú potom konzistentné programy spĺňajúce základné užívateľské predpisy a zachovaná je aj jednoduchosť ovládania. Pri dôkladnom plnení týchto pravidiel vývojarmi sa potom všetky programy správajú, ovládajú a vyzerajú rovnako, takže začiatočníka neprekvapí žiadny nový a nepochopiteľný spôsob manipulácie.

Odlišnosť v ovládacích prvkochSúčasným problémom týchto pravidel je, že neobsahujú nové aktualizované predpisy používania UI elementov, ktoré už Apple používa v moderných aplikáciách (napr celý iLife už nie je v štýle Aqua). Výsledkom su potom mierne odlišné dizajnové a ovládacie prvky, keďze každý vývojár ich použil trochu inak. Napriek zanedbateľným rozdielom bol kvôli tomu vytvorený projekt IndieHIG.

IndieHIG je miesto pre vývojárov a dizajnérov užívateľských prostredí programov, kde si spolu môžu určiť jednotné UI prvky ako doplnok k Apple HIG.

Projekt sa nemusí uchytiť, ale s trochou podpory vývojárov možno donúti Apple vylepšiť a aktualizovať svoj HID, z čoho ťažíme znova len my, teda užívatelia. Výborné programy pre Mac OS X sa stanu ešte lepšími a jednotnejšími.

zdroj: http://www.osnews.com

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *



Články, ktoré by sa vám mohli páčiť
pokračovanie článku

V roku 2024 vytvorilo 77 herných spoločností na Slovensku 83 hier

Slovenský herný priemysel pokračoval aj v roku 2024 v konsolidácií a miernom poklese. V minulom roku dosiahli spoločnosti tvoriace digitálne hry na našom území spoločne obrat 67,85 miliónov EUR. Momentálne na Slovensku pôsobí 77 herných spoločností, ktoré zamestnávajú 982 profesionálov, čo je o 35 menej oproti roku 2023.
pokračovanie článku

Blender je vo vývoji pre iPad Pro

Populárny modelársky nástroj Blender po rokoch konečne mieri na iPad Pro. Vyzerá to teda, že tablet od Apple bude konečne vhodnou voľbou pre 3D grafikov, ktorí sa nechcú obmedzovať iba na počítač.