Neskutočná nekvalita Macbooka Pro 4.1 ( skúsenosti po polroku)

Domov Diskusné Fóra Pomoc: hardware Neskutočná nekvalita Macbooka Pro 4.1 ( skúsenosti po polroku)

Zobrazuje sa 20 príspevkov - 1 až 20 (z celkového počtu 29 )
  • Autor
    Príspevky
  • #65779
    Sanata
    Účastník (Participant)

    Zdravím všetkých macblogistov :). Už dlhšie som chcel sem napísať svoje problémy a skúsenosti ( veľmi zlé ) s jedným konkrétnym produktom a spýtať sa Vás na Vaše skúsenosti / názor, či je to normálne a čo by ste robili Vy na mojom mieste. Vlastním Macbook Pro 4,1 (posledný model pred unibody) 2,53Ghz kupovaný pred polrokom v Istyle KE. Ako každý kto si kúpil vysnívaného prvého Maca som sa z neho veľmi tešil, ale už po 2 týždnoch mi prešiel úsmev: 1. chyba : zjavili sa mi mŕtve pixely ,,z hodiny na hodinu” ktoré vyzerali ako dáky prach pod displeyom. Vygooglil som si to a nebol som prvý, komu sa to stalo a bola to ,,bežná” vec na diskusiách s problémami s displaymi. Samozrejme som hneď volal servis v BA, kde mi povedali, že ho musím doniesť, oni ho zdiagnostikujú a až podľa toho mi vymenia display ak to bude spĺnať normu na výmenu displaya. Nič horšie ako to, že mi ho nevymenia ( lebo podľa Apple je pár mrtvych pixelov na stroji za toľko prachov úplne vporiadku…) som si nevedel predstaviť na čistonovom stroji. Našťastie po 2 týždňoch som mal Macbook Pro doma a prvé čo som videl po zapnutí bol display s ešte horším stavom.2. chyba: Jeden mŕtvy pixel a hneď vedľa neho svetlejšia (bieľa) škvrna, ktorá vyzerala,ako keď si mechanickým tlakom poškodíte display ( mne sa to stalo na starom Acery, kde sa mi odtlačili takto flaky od klávesnice). Ja som to spraviť nemohol ( Macbook v neopréne prepravený a v ruksaku, pričom medzi klávesnicou a displayom mám vždy tú sivú tenkú vec, čo je tam od výroby). Takže som opätovne kontaktoval servis (už riadne nahnevaný) a po dlhých hľadaniach na amerických fórach a dopisovaním si s technikom som to poslal znovu na reklamáciu s veľkou ,,modlitbou” nech mi to vyreklamujú (lebo to zase záviselo od Apple normy a ak by to bola neoprávnená reklamácia tak by som si za ňu ešte aj pekne krásne zaplatil). Našťastie do tretice všetko dobré – tretí display je vporiadku doteraz bez jediného vadného pixelu.Takže z 2 mesačného vlastníctva Macbooku Pro bol len 1 mesiac aj dačo v servise.

    #182406
    Sanata
    Účastník (Participant)

    Všetko potom vyzeralo vporiadku a mne sa obnovila viera v ,,dokonalosť”Apple ( že to bola proste len jedna veľká náhoda a smola). Čo čert nechcel, v lete sa mi odpálila pre zmenu (3. chyba) zvukovka. Konkrétne jackový konektor out. Tzn. zvuk hral vpohode z reprákov, ale akonáhle som tam zastrčil Kossy tak bol zvuk strašne nekvalitný a prerušovaný ( dôvod prečo som si to všimol až tak neskoro bol ten,že som slúchatká skoro vôbec nepoužíval,ale viem, že na začiatku bol zvuk OK). Takže zase som musel nájsť spôsob a čas ako dať notebook do servisu ( podotýkam, že som z BB a aj študujem v BB a do BA nechodím len tak na otočku za nákupmi z nudy…). Zvukovku mi našťastie znovu uznali a opravili, ale zase som bol dáky čas bez booku plus náklady na cestu. Človek by si myslel, že už bolo smoly dosť. Predtýždňom sa mi rozhegalo tlačidlo na touchpade. Citeľne sa dá kúsok stlačiť ( pukne aj ) ale neregistruje sa to ako stisk, len až po poriadnom zatlačení. Všimol som si to hneď ako sa to stalo,ale netuším, ako sa to mohlo stať. Myslel som si, že sa to proste vyklikalo ( ale znovu opakujem, Macbook požívam v praxi max 4 mesiace, pričom doma som na externej myške). Tak som skúsil ako je na tom oveľa starší Macbook Pro ( grafická Ati x1600) a ten touchpad mal úplne vporiadku, žiadne ,,ločkanie” alebo vyheganie gombíka. Je to vpodstate kozmetická vada, ktorá je ale riadne otravná a nepríjemná,ale samotnú funkčnosť neovplyvňuje a teda sa bojím, že to mi proste v servise neuznajú….Tak sa Vás pýtam, aké máte Vy skúsenosti? Máte ten gombík pevný a registruje len Nič,alebo stisknutie? Alebo ho máte tiež taký rozheganý a existuje aj stav medzi 0 a 1. Nech zase nepíšem technikovy z Apple zbytočne ( už mi to je fakt blbé mu zakaždým písať keď sa mi dačo pokazí… že som už dáky hypochonder alebo čo…). Naposledy som mu písal ohľadne veľkej štrbiny na ľavej strane macbooku v zatvorenom stave ( skoro 3mm) pre názornosť stačí pozrieť semka: http://www.appledefects.com/wiki/index.php?title=MacBook_Pro#Loose_lid_hinges presne to isté mám aj ja. A písal som technikovy, poslal presné dokumentárne makro fotky aj s pravítkom, ten to poslal vyššie do centra servisu Apple pre Európu a odťiaľ prišlo, že je to vporiadku a je to v rámci normy ( nemám slov na takú normu pri špičkovom / štýlovom produkte ako sa prezentuje samotné Apple – chcel by som vidieť keby toto robilo napr. BMW na svojich autách ak by sa zle dovierali dvere na autách a oni by povedali svojim zákazníkom, že to je vporiadku…). Preto sa Vás znovu pýtam na Vaše skúsenosti a akú veľkú medzeru máte Vy. A posledná čerešnička, ktorá sa mi stala dneska a prinútila ma napísať sem tento rozsiahli príspevok ( ďakujem ak ste sa dočítali až semka :) ) že sa mi neviem akým zázrakom odrapil kábel na adaptéry od tej gumovej ohybnej časti, čo je pri samotnom bielom adaptéry. Neodrapil sa mi celý kábel, ale ,,len”tá biela izolačná guma na kábli a bolo vidno normálne kovové vlákna z toho kábla. To už bol koniec, čo sa týka dôvery v kvalite Apple. Nič som s adaptérom neprimerané nerobil. Mal som ho normálne s citom obmotaný okolo tých nožičiek čo tam presne na to sú… Zachránil som to predbežne čiernou izolepou a poriadne to obmotal aby ma to nezabilo/ nevydrapilo sa to úplne… Ale je to poriadna vyzitka pre Apple a vyzerá to teda fakt ,,cool”. Už som fakt desperate. Ďalej mám podozrenie, že sa mi notebook proste prehrieva ( viem, že sa prehrievajú všeobecne,ale viem aj o tom, že ak je zle aplikovaná teplovodivá pasta, tak sa prehrieva oveľa viac….) a zdá sa mi to ako môj prípad, lebo to by vysvetlovalo, že sa mi musia ventilátory točiť oveľa viacej a teda mi vydrží baterka max. 3 hodiny, aj keď len surfujem,alebo si píšem v škole poznámky ( žiadna náročná činnosť na procesor).V závere: čím viac sa snažím ochrániť svoj Macbook nech je ako nový bez škrabanca, tým je to s ním horšie a horšie. Povedzte mi prosím, kde robím chybu??Je takáto skúsenosť normálna?? Vopred ďakujem za akékoľvek príspevky a ospravedlňnujem sa za dlhý príspevok (viem, že čas je vzácny pre každého, ale keby Apple spravil svoj produkt kvalitnejšie, nič z tohot by tu nemuselo byť…).Fakt ľutujem ten moment, keď som sa rozhodol pre starý macbook pro a nekúpil si unibody ( zásadne som nechcel lesklý display, len 1 fireware a platiť zaň zbytočne toľko aj keď by som si ho mohol kúpiť), už len na benzíne som doteraz prerobil cenový rozdiel medzi nimi a o tých nervoch ani nehovorím…

    S pozdravom Sanata

    #182408
    mmhardky
    Účastník (Participant)

    Nuz, produkty Apple vynikaju skor dizajnom a odladenostou software, ako kvalitou spracovania. Teda na oko a na ohmat su spracovane kvalitne, no potom zacnu praskat plasty, odchadzat adaptery etc.

    #182409
    Sanata
    Účastník (Participant)

    EdDy : Ďakujem :) pouvažujem o tom :D, som rád, že si to zobral pozitívne a nie v štýle: Kriste to je zbytočne dlhé, kto to má čítať! ;)

    mmhardky: Viem o tom, počul som o tom, čítal som fóra pred kúpou, ale neveril / nechcel som veriť, že by to bolo s nimi až také zlé. Môj 3 ročný Acer sa rozpadol po 2 rokoch ( pánty úplne zlomené, gombík na touchpade zlomený, gumené nožičky odlepené) ale doteraz ide :D a to som ho nikdy nešetril a mal som s ním oveľa menej nervov a žiadnu reklamáciu.

    #182413
    mmhardky
    Účastník (Participant)

    No, ono to zas az take zle s nimi nie je. Treba povedat, ze mas asi aj dost smolu.

    #182414
    psychodiagnostic
    Účastník (Participant)

    hej hej mmhardky uuuplne suhlasim…som si toto cele takto precital na vecer teda na rano, ja som mal pokazeny display na mojom 2 rocnom macbooku pro 15 tak ze som videl iba polku displaya a druha polka bola cierna, ale záázrakom sa mi to samo od seba upravilo takze nevime komu mam dakovat :D ale diky no a podla mna to je tiez skooor SMOLA ako nekvalita…jaj moj macbook vlacim sade kde mozem, sade vytahujem neraz mi to uz aj padlo a secko…odisla mi aj natom zakladna doska (nastastie este som to mal v zaruke) teda ja vobec nesetrim ten moj ale zatial velmo dobre drzi (klop, klop, klop) dufam ze este rok alebo aj dva vydrziii

    #182415
    Victorinox
    Účastník (Participant)

    Neviem co na to napisat. Je to fakt smola.

    Ja mam uz svoj treti MacBook. Momentalne MacBook Pro 13′ (2,53 MHz, 4GB RAM).
    Doteraz som nemal ani len najmensi problem s nicim!!!!!

    V rodine mame iPhony aj MacBooky. Nikto nemal takisto ziadny problem doteraz….
    Podla mna si mal smolu a dostal si takzvany “piatkovy” model asi :)

    Nemas sa vsak co obavat, mas predsa 2 roky zaruku, vsetko reklamuj, popripade trvaj na vymene za novy kus!

    Mam uz svoj 3. iPhone (Mal som iPhone 2G, 3G a momentalne 3GS). Mal som 2 Apple mysky (Apple Mighty Mouse na USB a momentalne mam Apple Magic Mouse), dialkove, Airport Express. Vsetko slape na 100%. Ani jeden adapter sa nepotrhal.

    #182419
    macblogger
    Účastník (Participant)

    netreba zabudat ze je to len pocitac a nic bozsky dokonale…..
    pocitace sa kazia, mrznu, nicia – to iste plati aj pre macbooky.
    nie je to nic dokonale a takisto maju v apple svoje percento kazivosti.
    je to len par kusov zo sto – a ty mas najskor jeden z nich.

    mna napriklad sklamalo mrznutie – viac krat za den sa mi proste vypne safari, ale ked otvaram novy tab- roztoci sa plazova lopticka a mozem dat maximalne force quit…..este viac to sklamalo po reklame apple – MAC NEMRZNE !!! – ja to mam na dennom poriadku.

    aj ipody – kazdy jeden ipod co som mal, mal vzdy pod displejom prach – od nano 2g az pod touch….vzdy vzdy vzdy…..

    …..a tusim (neviem isto) po niekolkych reklamacnych opravach mas narok na novy kus.

    #182420
    bawy
    Moderátor

    Sanata: máš proste smolu..ja som mal rok a pol MBP 4,1 2,4ghz..co je veľmi podobný tomu Tvojmu..jediný problém za celú dobu bolo rozhodené wifi po jednom update..inak nikdy nič s toho čo si opisoval :) tiež som ho nešetril.možno prvé mesiace, inak som si už dávno uvedomil, že je to len počítač.

    #182422
    riki610
    Účastník (Participant)

    no kamos, s tebou by som si nesadol do lietadla.

    #182424
    Pepignon
    Účastník (Participant)

    Musím súhlasiť, že si asi natrafil na nepodarok. Mám viacero apple produktov a ani na jednom som ešte zatiaľ nemusel nič reklamovať (klopem na drevo). Notebooky apple sú v porovnaní s ostatnými výrobcami kvalitnejšie (myslím top notebooky DELL, Sony alebo HP a nie lowend asus a i.) Ja už by som pri 3. reklamácii požadoval výmenu výrobku. Ozaj pokiaľ Ti bola záruka uznaná a stroj sa Ti z opravy vrátil ešte viac poškodený, tak máš nárok na preplatenie nákladov spojených s ďalšou reklamáciou – cestovné, poštovné a i. Čo sa týka ohnutého displaya, tak to je na reklamáciu. Tam žiadnu normu nepripúšťaj. Treba si to vyhádať, najlepšie písomne a nie ústne. Stroj za tisíc eur nie je predsa asus z nay za 300. Reklamačné oddelenia sú vyškolené na to, aby znižovali počet reklamácii. Čiže ak sa so sklopenými ušami podriadiš, že z fotky neuznajú reklamáciu, tak vyhrali. Treba tam zájsť, zobrať si kópie predošlích reklamácii. Vyzbrojiť sa obchodným zákonníkom a ísť na nich tvrdo…
    Ozaj a s adaptérom sa ani nesnaž ísť na reklamáciu. To je Tvoja chyba s káblom. Tie nožičky sú na to, aby sa tam kábel natočil, ale nie často. A neboj sa. Elektrina ťa z toho kábla nezabije. Tam je len 16 voltov :)

    #182425
    ASF
    Účastník (Participant)

    Rovnaký book. Výmena LCD, boli tam také malé bublinky v tvare hada. Výmena napalovačky. Inak už skoro 2 roky a už nič. /ťuk,ťuk/ Mal som dovtedy PPC G3,G4 a nič. Všetky stroje funkčné dodnes, vrátane iMaca G3 +DV.

    #182426
    igi-s
    Účastník (Participant)

    Mozes mat ozaj jednoducho smolu. Myslim si, ze aj pri inych znackach sa moze stat, ze clovek trafi na vyslovene zakliaty kus. Najviac to asi nastve vtedy, ked je to produkt Apple, ktory si vplyvom historie a marketingu nesie punc kvality a dokonalosti. Neviem ako iny, ale ja si vsimam ze Macbooky su cim dalej viac PC a menej Apple. Je to dane cielmi Apple, zvysit penetraciu na trhu pri udrzani ci zvyseni ziskov a zaroven permanentnom znizovani cien vyrobkov. Musi sa to niekde prejavit. Volbou materialou, dodavatelmi alebo lacnymi komponentmi (mam na mysli montaz 160GB hdd do akoze spickovych Pro MacBookov s “az” 2GB Ram). Apple je pre mna fenomen hlavne v oblasti OS a inovacii.

    #182431
    SupraKonduktor
    Účastník (Participant)

    Môžem potvrdiť tú velikánsku štrbinu na ľavej strane displeja. Tá fotka z toho linku je akoby to bol fotený môj niekdajší MBP. Na vlások rovnaké. Neviem, či to je ich norma, ale určite to nepoteší. A to sa ešte modli, aby ti nezačali haprovať tie zatváracie háčiky, čo sa vysúvajú keď zatváraš MBP, tie sa ľúbia tiež dosť kaziť (zasekávať)…

    Nechcem tu pôsobiť ako nejaký puritán alebo zástanca starotín, ale isto mi dá väčšina zapravdu, že Apple po prechode na Intel (viem, nesúvisí to priamo s procesorom, ale myslím éru Intel) už nie je ten Apple, čo býval za éry PowerPC. Samozrejme, vývoj ide do predu, nemôžme porovnávať systémy napr. taký Snow Leopard s Pantherom, to sa jednoducho nedá, takisto výkonnostný nárast po prechode na Intel procesory bol nevyhnutný.

    Skôr sa snažím poukázať na kvalitu spracovania produktov Apple za éry PowerPC a za éry už Intelu. To je skrátka môj poznatok, a iste nebudem sám kto si to všimol. Proste za éry PowerPC mali počítače Apple fakt super renomé, špička zo špičiek, top of the top, neexistovalo aby si niekto kúpil iMaca a za týždeň mu začal preblikávať displej alebo komplet vypadávať ako na nových iMacoch, neexistovalo aby sa na iBooku začali lámať či žltnúť plasty ako na bielych MacBookoch,takisto bolo nepredstaviteľné, aby mi v pár mesačnom PowerBooku G4 odišla nakomplet grafika ako tomu bolo pri MacBookoch PRO s gForce 8600GT grafikami, bolo nemysliteľné abymi doslova horel iBook/PowerBook kôli zle nanesenej teplovodivej paste, bolo nemožné aby mi Combo Drive doslova osústružilo CDčka ako sa stávalo na Macbookoch, bolo nemožné aby sa v tak veľkej miere lámali staré koncovky na adaptéroch v porovnaní s MagSafe, nepamätám si že by niekomu dakedy vyslovene praskalo a šušťalo pri vyšších frekvenciách v pravom reproduktore ako to je pri early unibody MBP 15″ atď, atď…

    Netvrdím, že za éry PowerPC boli Apple výrobky nezničiteľné a bez jediného nepodarku. Zmätkové kusy sú v každej výrobe, od ťažkého premyslu, cez IT, až po potravinárstvy priemysel končiac, ale ide o to v akom množstve. A to množstvo porúch a kazových výrobkov je za éry Intelu niekoľkonásobne vyššie ako za éry PowerPC, to sa skrátka nedá poprieť. Veď si len stačí kliknúť na spomínanom linku http://www.appledefects.com/wiki/index.php?title=Main_Page napr. na taký iBook alebo iné PowerPC Macy a kliknúť potom napr. na MacBook, MacBook PRO a uvidíte koľko textu Vám vyhodí v porovnaní so staršími počítačmi. Až vás ruka zabolí z toľkého scrollovania.

    Treba sa stým jednoducho zmieriť, Apple ide síce softwarovo a systémovo hore ako nikto iný v oblasti IT, ale čo sa týka hardwaru kvalita klesá prudko nadol od prechodu na Intel platformu.

    Čo sa týka tvojho MBP, som takisto za názor že si chytil totálne zle poskladaný kus. Skús poukázať na všetky tie vady, skrátka nie je akceptovateľné aby sa toľkotisícový stroj len tak rozpadával.

    #182432
    potkan666
    Účastník (Participant)

    ako si uz pocul mas smolu.Je mi to naozaj uprimne luto,ja osobne by som a hodil do postele a plakal do vankusa aspon 3 dni.ale urcite si vyziadaj novy produkt.Proste mas na to pravo,tak neblazni a poziadaj onho.Nestoji to za to,ze kazdy den sa budes obavat ze sa ti nieco pokazi.Ja osobe vsak(zatial) s macbookom (white) nemam problem ale ten co mas ty som nikdy nevlastnil.Najviac ma vsak pobavilo ako Apple zhodnotil tu 3mm odchylku.Si tam mal nabehnut a hlavu im odtrhnut :D.Budem t i drzat palce,potom napis ako si dopadol :) Iank pekny clanok.Taky rozsiahly :)

    #182438
    morph
    Účastník (Participant)

    no, je to smola…
    Lenze, v dobe kde existuje take mnozstvo zakonov a ochran spotrebitela sa taketo daco nemoze nechat plavat. Odporucam ti preto si tvrdo vybavit vymenu noveho macbooku. Postup moze byt trocha komplikvoanejsi ale dnes existuju ludia a linky kde ti s takymito vecami pomozu.
    Odporucam ti stranku http://www.pravaspotrebitela.sk/index.php?page=brochures&itemid=9
    tu je konkretne nejaky clanok o reklamaciach. Dole je ale dolezite telefonne cislo, na ktore by som sa na tvojom mieste obratil. Je tam vyskoleny personal, ktory ti vie povedat o tom ako sa doziadat svojich prav, na ktore mas narok. Oni by ta mali aj instruovat, co vsetko musis spravit, a ci je vobec realne dostat novy kus macbooka.

    zavolaj tam a informuj sa….daj vedet ako to dopadlo

    #182443
    Sanata
    Účastník (Participant)

    Ďakujem všetkým za rozsiahle príspevky :). Čo by sa dalo zhrnúť z toho zatial je, že som fakt natrafil na nepodarok, to si uvedomujem. Len čo ma zaráža, že keď človek natrafí na nepodarok, zvyčajne to spozná hneď, lebo to sa nedá prehliadnuť, keď je dačo fušersky spravené…Ale môj notebook sa kazí postupne a dovtedy bol vžddy proste ako nový, tvári sa 100 percentne vporiadku :D. Čo sa týka výmeny výrobku za nový, verte mi, že nič lepšieho by som si nevedel predstaviť, ale fakt si to neviem predstaviť, ako by som to zrealizoval a na ktorej strane by som mal ,,dolovať”. Pretože notebook som kúpil v Istyle KE, tam som ale ani raz nebol už potom osobne reklamovať ( ved cesta do Košíc je pre mňa ešte horšia ako do BA) a vždy som chodil do servisu rovno. U predajcu viem, že je dačo také, že 3x sa to pokazí a mám zo zákona nárok na vrátenie peňazí,alebo nový kus. Ale neni to náhodou tak, že sa mi musí pokaziť 3x tá istá vec daného produktu ( napr. v mojom prípade 3x display – zatial bol len 2x pokazený a do tretice to nevidím) a nezáleží koľko oddelených reklamácií tam je? Viete dakto ako je to v praxi / zákone presne? V prípade, že stačia akékoľvek 3 uznané reklamácie, tak stačí ísť do predajne, kde som ho kúpil aj s dokladmi o reklamácii a oni sú povinný s tým dačo robiť? Lebo na druhej strane ( ak sa nemýlim) tak si to odnesie ,,chudák” iStyle, ktorý za nič vpodstate ani nemôže a z vlastných nákladov mi bude musieť vyhovieť. Ale keby bolo officiálne Apple miesto ( store) kde by som prišiel s bookom kúpeným aj odinakadial, tak by som ho tam hneď doniesol a žiadal nový kus. Ale aký nový kus by mi dali, keď tieto 4.1 sa už nepredávajú ( to majú ešte skladom dáke celé reklamačné? :D alebo by mi ho z náhradných dielov celý poskladali :D ), či by mi (prinajlepšom ako v Amerike) dali úplne nový adekvátny Macbook Pro. Ďaľšia otázka je, že v Istyle som si rovno do neho kúpil nový disk a 4GB ramiek, čo mi tam bývalí servisáci zamontovali a vprípade vrátenia tovaru, by som nerád prišiel o svoje dokúpené komponenty ( pôvodné ramky aj Disk ešte mám, len ja si macbook rozmontovať sám nechcem/ netrúfam a pochybujem, že by mi to spravili potom všetkom v Istyle s úsmevom na tvári, ako keď som si kupoval booka).

    psychodiagnostic: Vidím, že rovnováha musí byť a keď má niekto veľkú smolu, musí mať niekto aj veľké šťastie :). Tá samooprava klobúk dolu :)

    macblogger: viem :) ale dúfal som,že Mac bude kus lepší počítač, aj keď na druhej strane Mac je určite lepší počítač :) len ja mám naň smolu… A čo sa týka toho padania Safari, to by malo byť jedine softwareová záležitosť, nepríjemná fakt,ale verím, že to apple skôr či neskôr vychytá. Alebo reinstall…

    bawy: A nemal si žiadnu štrbinu?

    riki610: :D :D neboj, lietam pomerne často a zatial žijem :D. Vravím, že takúto smolu mám len na macbooka

    #182445
    Sanata
    Účastník (Participant)

    Pepignon: Ohľadne toho ohnutého displaya, tiež som presne toho názoru, že to neexistuje a žiadna norma neni. Nehádal som sa osobne, ale písomne s úctou som písal technikovi, čo mi vkuse notebook opravuje a chcel som vedieť, že aká je šanca na reklamáciu, lebo z amerických fór som sa dočítal, že to Apple nechce moc reklamovať a že sa úspešnosť reklamácií líši od štátu ku štátu a záleží asi od nálady a chcenia samotného technika čo stroj dostane. Pričom ale, našiel som jeden konkrétny prípad, kde mal chlapík to isté, pričom sa mu to stalo potom, ako mu v servise (apple) za jeho vlastné prachy vymenili display za čistonový čo si kúpil ( lebo ten starý sa mu už neviem prečo pokazil) a vrátil sa mu book so štrbinou, ktorú predtým nemal. Ale pointa je taká, že mu to v servise nechceli vymeniť a vyhovárali sa na normu, že je to vporiadku, ani v apple store o tom nechceli nič počuť, tak volal vyššie a vyššie miesta od apple a asi po mesiaci keď sa už konečne dovolal nejakej hlavnej pani zodpovednej za reklamácie a spokojnosť s apple produktami ( či čo to bolo…) sa mu tá pani ospravedlnila, že nevie kde sa stala chyba, ale ani ona sama by na svojom macbooku takú medzeru nechcela mať a ani nepripustila, že by to bolo normálne, tak mu obratom poslali čistonový ( oveľa lepší macbook pro) ako kompenzáciu za vzniknuté problémy. Presne tento článok som poslal technikovi, nech si to prečíta ale moc to nepomohlo. Budem musieť proste lobovať vyššie ako len u technika… Dáke nápady? Najradšej by som aj ja rovno zavolal na najvyššie miesto kde to majú na starosti a tam sa s nimi pekne vyhádal, že čo je to za normu….Čo sa týka adaptéra, je mi jasné, že ta sila, ktorá to pokazila sa musela vyvinúť u mňa vo vrecku mikiny ( keď som ho tam dával pol vporiadku, keď som ho vytiahol už nebol) ale názor, že tie nožičky sú tam na to, aby sa kábel natočil, ale nie často, to snáď neni pravda. Ak by to tak bolo, Apple je povinný to napísať v manuály, nie? Veď americký zákon je na toto veľmi dôsledný, čo neupozorníš, to potom nemôžeš povedať, že sa to nemalo ( známy príklad Američanky, čo dala do mikrovlnky mačku a vysúdila milióny, lebo jej to v manuály nepovedali, že sa to nesmie…). Ale ešte späť, proste tie nožičky nech sa na mňa nikto nehnevá musia slúžiť na denné niekoľkonásobné používanie. Veď je to adaptér na notebook, tzn. denne sa prenáša a nebudem chodiť bez adaptéra predsa…Ale nech to čert vezme, o ten adaptér mi ani tak nejde:D a po fakte, že ma to nezabije hneď sa mi lahšie žije ;).

    SupraKonduktor: A ty si čo robil s tou štrbinou? Neskúšal si to reklamovať? Či si ho proste nakoniec predal a kúpil nový :). Tie zatváracie háčiky mi zatiaľ fungujú celkom dobre :). A ten zvyšok s neexistuje, nepredstaviteľné, nemysliteľné to bolo pekne povedané :) Normálne mi to až pripomenulo to video, čo tu bolo z Apple keynote postrihané a vybraté všetky chváli čo tam povedali :), len v tomto prípade tu padli negatívy :D. A komu mám skúsiť poukázať na všetky tie vady? Taktiku, že to je skrátka neakceptovateľné na toľkotisícový stroj som skúšal ale Applu v Európe je to asi očividne jedno, že koľko stál, oni na to majú svoju (asi aj ,,Európsku”) normu…

    Potkan666: Veľmi rád si vyžiadam nový produkt, ale kde a ako? :)) ( ako som už hore rozpisoval komplikácie). A ešte ďakujem :)

    #182446
    stn001
    Účastník (Participant)

    Nuž aj ja som mal/mám pár problémov pri Macbooku white a Macbooku Pro unibody.

    Macbooku sa dolámali plasty, čo mi samozrejme reklamovali, ale len spodnú časť. Lenže plasty sa polámali aj okolo jabĺčka a to sa už nikomu nechce vymeniť. Tak isto má aj prasklinky pri chladení.

    Macbook Pro bol môj sen. Je to jeden z prvých unibody kusov, ktoré boli na SR a stál ma cca 70 000 Skk. Človek by za taký peniaz čakal kvalitu, ale chyby sa objavili takmer okamžite. Pri spustení jednej hry mi okamžite celý padol (black screen of death). Asi je vadná grafika, neviem, pretože som to ešte nebol reklamovať a asi ani nepôjdem. Pre istotu som si prepol grafiku na tú slabšiu a tak fungujem už takmer rok. Neskôr mi začali praskať opäť plasty. Unibody a praskajú plasty, skvelé! Praskajú opäť v zadu pri chladení. Jeden jediný kúsok plastu a aj ten popraskal. Pochybujem, že mi to niekto zreklamuje. Nuž a ďalší problém sa týka trackpadu. Sem-tam sa mi “spraví” tretia poloha aleob ako to nazvať. Proste nieje to klik, ale počuť to. Asi niečo také, ako máš ty, až na to, že to nerobí stále. Nuž a ja to mám aj o dosť horšie, lebo tlačítko je vlastne celý trackpad a potom pri pohybe palca z ľava do prava mi to kliká a kliká a kliká… Ďalej som si kúpil SSD disk. Spokojnosť, až na to, že ten disk tam za nič na svete nechce sedieť! Lieta mi tam a musel som si ho obložiť papierom, aby mi aspoň tlmil “jeho nárazy” o hliník. Zaujímavé, že?

    Ďalej mi na iPhone 3G z ničoho nič odišiel displej. Tiež nepoteší.

    Ale zas na druhú stranu, čo som kupoval iPody, asi 5, tak veľká spokojnosť.

    Každopádne značke Apple ostávam verný, aj keď som už bol pár krát pekne nahnevaný :-)

    #182447
    igi-s
    Účastník (Participant)

    Mam rad Apple. Pol roka som sa na Hackintoshi pripravoval na switch. Teraz som s MBP spokojny. Apple mam rad ale nie som az taky tolerantny k ich politike, ktora je urcite (podla burzovych cisel a podieloch na trhoch) uspesna ovsem niekde to jednoducho musi vystrelit. Ci uz v plastoch, displayoch atd… A tak nad Apple krutim hlavou – kam to smeruje? Mal som Apple fixovane ako nieco vynimocne, uzasne a aj prevedenim vyrobku. Niekedy sa mi to javi len uz akesi pozlatko – jednoducho uz len image vymysleny v amerike a vyrobeny v cine. Prial by som si aby som ako zakaznik mal moznost, si vybrat – poskladat si to co by mi vyhovovalo. Mat od Appple MacOS, dizajn noteboku od Apple alebo Sony Vaio, s prevedenim a hlavne zarukou – supportom od Dellu.

Zobrazuje sa 20 príspevkov - 1 až 20 (z celkového počtu 29 )
  • Musíte byť prihlásený, aby ste mohli odpovedať na túto tému.