Chcem sa spýtať, ak si kúpim Mac na Slovensku s 2 ročnou zárukou, je ten 2. rok tiež Apple Care (tak ako 1. rok), alebo je to 1 rok apple care + 2. rok záruka zo zákona u predajcu?
Mirez urcite to dokopy niesu 3 roky u nas na Slovensku. Uz to tu inac bolo vysvetlovane aj priamo predajcami na hlavnej stranke na pravo hore su zaruky. Na Slovensku ako ty fyzicka osoba si kupujes Apple s 2 rocnou zarukov cize u nas ho mozes reklamovat po dobu prvych 24 mesiacov od kupy.
Ale poviem ti bez ohladu na to, ake su zakony v danom state, teraz by som si uz dokupil k svojmu notasovi 3 roky apple care a bude mi uplne jedno, kde zijem a ake su tam zakony o zaruke.
Prvy rok je globalna international zaruka stanovena Apple Inc., druhy rok dava predajca pre koncovych zakaznikov na vlastne naklady (preto sa prisposobuje cena) a nie je medzinarodna.
AppleCare je predlzenie telefonickej, softwarovej podpory a international zaruky na 2 roky u iPodov, na 3 roky u iPodov. (cize u nas by predlzila na 3 roky international, ale este sa tu nepredava)
Macker viem co je co – treba lepsie citat – pisal som 2. rok nie 2 roky :-).
Dominik – takze 1. rok je globalna a 2. rok je zaruka predajcu – presne tak ako som si myslel. Takze je to to iste ako v rakusku. Iba cenovy rozdiel (zrejme za ten 2. rok zakonnej zaruky) je obrovsky. :-(
mIREZ.sk – to by trebalo odskusat v realnej praxi, pretoze Rakusko musi poskytnut ten druhy rok z “nutnosti”, teda zo zakona, a pokial im donesies vadny hardware pocas druheho roka, a oni zaruku neuznaju aj ked by mali, nemas ziadnu sancu (asi nebudes platit sudneho znalca). Naviac som v ziadnom rakuskom obchode nenasiel jasnu informaciu, ze poskytuju 2 roky zaruky, takze hraju trochu spinavu hru na zakaznikov. Sanca na uznanie zaruky pocas druheho roka moze byt zmensena.
U nas sa teoreticky sanca velmi zvysuje, kedze predajca si ju nechava zaplatit a pocita s nakladmi. Takze mas na vyber…
Bud sa rakuski predajcovia “dohodli”, ze prirazku za druhy rok zaruky davat nebudu, ale 99% reklamacii v druhom roku budu ignorovat (pretoze s tym nemaju co dalej robit, nemaju to kam poslat na vyssi stupen, jedine ze to cele z vlastnych nakladov zaplatia), alebo je to nenazranost slovenskych predajcov. Povedal by som skor to prve.
Praveze kym som nakupoval v AT, tak som sa informoval a bolo mi povedane to iste – 2. rok je zaruka zo zakona a dana predajcom, a zalezi asi od serioznosti predajcu, ci sa bude snazit vyhnut oprave a bude pytat sudneho znalca. Neratam vsak zeby sudny znalec vysiel viac ako 10 000 Sk – co je sucasny cenovy rozdiel medzi cenou v AT a u nas s rovnakymi zarucnymi podmienkami.
Lebo mi to zatial pride ze slovensky predajca (ak si za to nechava platit ako vravis) si vlasne nechava platit za nieco co je zakonom dane. Alebo je to ista forma, nechcem to nazvat “vypalneho” :-) ze zaplatte si naviac a my vam nebudeme robit problemy pri reklamacii 2. rok :-) (nieco ako poistenie – ak sa nic nestane, nabali sa predajca, ak sa stane zaplatia to druhi :-D).
Ak si napr. kupis topanky Nike a v druhom roku ich das reklamovat, predajca ich len posle vyssie a dostanes nove, zaplati to sam najvyssi Nike, ziandy predajca ani dovozca.
To neplati pre produkty Apple, po prvom roku ich uz v EU nema kde predajca poslat, Apple Inc na seba nepreberu chyby v druhom roku zaruky pokial nemas AppleCare, a teda to nepojde na naklady Apple. Bud si to zarata predajca do ceny (SR), alebo nezarata (AT), a podla toho sa da teoreticky odhadovat, ako k tebe budu v pripade problemov pristupovat. Preto vravim, najlepsia je realna skusenost (ktoru nemam, takze neviem)….