Apple oznámil finančné výsledky, opäť padali rekordy

Apple oznámil finančné výsledky za prvý fiškálny kvartál roku 2015 (posledný kalendárny kvartál 2014). V súlade s očakávaniami a predpoveďami analytikov to bol pre Apple ďalší kvartál plný rekordov. Apple za štvrťrok končiaci 27. decembra zaznamenal rekordný štvrťročný príjem vo výške 74,6 miliardy USD s čistým ziskom 18 miliárd USD. V rovnakom období pred rokom boli príjmy „len“ 57,6 miliárd USD a čistý zisk 13,1 miliardy USD. Až 65 % príjmov pochádza z medzinárodného predaja.

Svoj podiel na tom nepochybne majú predaje iPhonov a Macov, ktoré stanovili nové rekordy. iPhonov sa predalo neuveriteľných 74,5 miliónov kusov (pred rokom 51 mil.). Macov sa predalo 5,5 milióna kusov (pred rokom 4,8 mil.), zatiaľ čo predaje iPadov mierne klesli na 21,4 milióna kusov (pred rokom 26 mil.).

Tim Cook počas oznamovania výsledkov taktiež spomenul, že nové iPhony 6 pritiahli v porovnaní s predchádzajúcimi rokmi najvyšší počet bývalých používateľov Androidu. Naopak, budúci rast predaja očakáva vzhľadom na veľké množstvo majiteľov predchádzajúcich iPhonov, ktorí sa ešte len chystajú upgradovať na novú generáciu. iPhone 6 považuje za najlepší smartfón na svete. V novembri minulého roku Apple navyše presiahol hranicu jednej miliardy predaných iOS zariadení.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *



Články, ktoré by sa vám mohli páčiť
pokračovanie článku

V roku 2024 vytvorilo 77 herných spoločností na Slovensku 83 hier

Slovenský herný priemysel pokračoval aj v roku 2024 v konsolidácií a miernom poklese. V minulom roku dosiahli spoločnosti tvoriace digitálne hry na našom území spoločne obrat 67,85 miliónov EUR. Momentálne na Slovensku pôsobí 77 herných spoločností, ktoré zamestnávajú 982 profesionálov, čo je o 35 menej oproti roku 2023.
pokračovanie článku

Blender je vo vývoji pre iPad Pro

Populárny modelársky nástroj Blender po rokoch konečne mieri na iPad Pro. Vyzerá to teda, že tablet od Apple bude konečne vhodnou voľbou pre 3D grafikov, ktorí sa nechcú obmedzovať iba na počítač.