Apple logo mala až polovica smartfónov aktivovaných v poslednom kvartáli 2014

Apple už zajtra oznámi finančné výsledky spoločnosti za posledný kalendárny kvartál 2014, ktorý je zároveň prvým fiškálnym kvartálom 2015. Ešte pred tým tu však máme ďalšiu štatistiku, ktorá naznačuje, že Apple v sledovanom období stanovil opäť nové rekordy v predajnosti iPhonov. Podľa nových dát Consumer Intelligence research Partners (CIRP) mali Apple smartfóny z hľadiska značiek aktivovaných telefónov v štvrtom kvartáli 2014 až polovičný podiel. 26 % aktivovaných telefónov bolo značky Samsung, 11 % dosiahlo LG a na štvrtom mieste sa umiestnila Motorola so 4 %. Ďalšie priečky patrili HTC (2 %), Nokii (2 %), Amazonu (1 %). Prieskum bol uskutočnený v USA a predstavuje signifikantný nárast podielu Apple. V predošlom kvartáli končiacom v septembri nieslo logo Apple 28 % aktivovaných smartfónov. Samozrejme, vo štvrtom kvartáli pomohli Apple najmä nové iPhony 6 a 6 Plus.

Okrem verných zákazníkov Apple si za svoj nový telefón vybralo iPhone aj veľa bývalých majiteľov Samsungov (25 %) a LG (18 %). Silné predaje iPhonov by podľa predpovedí nemali zoslabnúť ani začiatkom tohto roku, skôr naopak, prieskumy ukazujú vysoké počty ľudí, ktorí na nový iPhone plánujú prejsť v najbližších mesiacoch. Nemalé percento zákazníkov sa taktiež musí prispôsobiť svojej viazanosti u mobilného operátora, ktorá častokrát neumožňuje predčasný nákup nového telefónu.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *



Články, ktoré by sa vám mohli páčiť
pokračovanie článku

iPhone 17 Air bude najtenší mobil od Apple, obdrží externú batériu

Zdá sa, že štvrtý variant iPhonu je prekliaty. Dve generácie mini modelov mali len nízku popularitu, a za nimi nasledujúce modely Plus mali údajne ešte nižšiu popularitu. Firma tak po troch generáciách plánuje vyradiť z portfólia aj tieto a na miesto "štvorky" nastúpi iPhone 17 Air.
pokračovanie článku

Apple vyvíja novú verziu Xcode s Claude AI

Apple v súčasnosti robí všetko preto, aby dobehol zvyšok technologického segmentu v oblasti umelej inteligencie. Keďže sa však firma nemôže spoliehať na terajšiu podobu Siri a Apple Intelligence, musí spolupracovať s inými firmami.