Domov › Diskusné Fóra › Pomoc: hardware › MacBook Pro vs. Macbook
- Toto téma obsahuje 18 odpovedí, 11 hlasov, a bola naposledny upravená pred 15 years, 2 months od
Kayman.
-
AutorPríspevky
-
19. júla 2007 o 16:47 #54865
blender19
Účastník (Participant)ahojte setci mam taku dilemu mensiu urcite mi dakto z vas poradi cel by som kupit appla a rozhodujem sa medzi macbook-om a macbook-om pro…. na macbook-u ma najviac hnewa ta intel GMA 950 zo zdielanov pametov cel by som pouziwat photoshop, illustrator, indesgn proste neviem aky to bude mat vykon ta grafika kdezto oproti tomu macbook pro ma super grafu len mi ide o to ze ci sa mi neoplati usetrit zopar korun a kupit macbook vopred diki za akekolvek rady….
19. júla 2007 o 18:12 #109004Macker2
Účastník (Participant)blender osobne mam MBP a na profesionalnu pracu ti urcite doporucujem Pro verziu. Adobe programom ale nejde tak o grafiku ako o ramku skor. A neviem ja by som na tom 13″ (aj ked ma kvalitne rozlisenie) moc grafiku neviem asi nevedel robit. Osobne mam 15″ s roslisenim 1440*900 a to je tak na knap (sem tam pouzivam externy 21″ LCD).
Moj vyber bol a je urcite Pro verzia ale zalezi aky mas rozpocet. Rozdiel medzi najsilnejsim MB a najlacnejsim MBP je 17.000 a ked to budes niak lizovat na rok dva tak to nieje niaky markantny rozdiel.
19. júla 2007 o 19:29 #109008blender19
Účastník (Participant)Macker2: no jo ako sa hovori za viac penazi viac muziky tak uvidim este ako na tom budem s financiami :)
19. júla 2007 o 19:53 #109010jurosik
Účastník (Participant)vsetko je to otazka penazi… tiez to mozes riesit vykonnym MacBookom a externou Apple Cinemou a si niekde kusok pod cenou MacBook Pro…
podla mna (a mne osobne na MB) v tych programoch rychlost vyhovuje, a ako pisal Macker, je to skor otazka RAMky19. júla 2007 o 19:58 #109011blender19
Účastník (Participant)jurosik: mas 2GB RAM vo svojom macbooku???
19. júla 2007 o 22:45 #109017jurosik
Účastník (Participant)1GB, aktivne som pracoval zatial len s Photoshopom (CS3), pracuje sa s nim velmi pohodlne a svizne. Zas nic narocne som nerobil, len nejake krivky s fotkami…
19. júla 2007 o 22:46 #109018jurosik
Účastník (Participant)mam spustene safari, itunes, adium a photoshop nastartuje za 3s ;)
20. júla 2007 o 8:11 #109020edkis
Účastník (Participant)Je to na Tebe co si kupis. Ja mam MacBook ten najvyssi a som max spokojny. Photoshop, Cinema4D … idu bez jedineho problemu. A ver mi ze ani na 15″ robit grafiku nie je ziadna slava a to co usetris na rozdiely MacBook a MacBook Pro si dokup nejaky 22″ LCD.
Ja by som to riesil asi tak.20. júla 2007 o 11:24 #109026akeer
Účastník (Participant)cele je to jednoduche.
A: ak vela s notebookom cestujes (ale inak mas len jedno pevne pracovisko) a nebodaj si aj bez vlastneho auta tak rozhodne MacBook – na to co pises vykonnostne bohato staci, budes mat vacsiu vydrz baterie, pohodlnu prenostitelnost, a nebude ta hnevat kazdy oderok na aluminiovom tele draheho MB Pro…. Ked budes potrebovat intenzivnejsie pracovat tak pripojis externy monitor. Pre vacsiu DTP pracu este odporucam FW externy disk aspon na swapovanie. Vykonna graficka karta je ti pri Photoshope naozaj na 2 veci….
B: ak cestujes autom a predpokladas vela prace priamo na cestach alebo na viacerych miestach naraz (domaca kancelaria, normalna kancelaria, kaviaren) tak by som siel do MB Pro…
A+B: Kup si nejaky second-skin produkt… bezna brasna nestaci na ochranu pred drobnymi skrabancami a niekedy Ti budu jej rozmery zavadzat – tak zoberies niekam von len notebook+second-skin
20. júla 2007 o 11:31 #109027DoNaLd
Účastník (Participant)akeer: velmi pekne vysvetlene .. uplne suhlasim s tebou :)
20. júla 2007 o 11:41 #109028vesmir
Účastník (Participant)na 2d grafiku by ti stacila aj 16MB karta. skor ako ramka GPU su dolezite ine jej parametre vzhladom ku kvalite farieb atd.
nevyhody MB oproti MBP> mbp ma horcikove sasi, MB je plast-neporovnatelne odolnejsi, hlinikove telo odvadza ovela lepsie teplo-vacsia zivotnost, rozlisenie samozrejme bez komentara – mbp ma z hladiska plochy pixlov o 30% viac.., ..dalej..mbp postrada FW800 (2x rychlejsi ext. hdd – swap pre ps3..) a expresscard slot – univerzalna moznost rozsirovat mbp o dalsie fw, usb, esata, a 500dalsich druhov kariet.. proste k MB pripojis max. fw400, co je v dnesnej dobe uz minulost. usb je pod macom na taketo ucely nepouzitelne.
dost zasadnych rozdielov na to, aby som rozmyslal ci usetrit (ak tie peniaze mam). samozrejme ak je vazny zaujem, mbp ti zarobi aj na ext. display.
na zaver, MB + ext. eizo je tiez dobra volba, len aby si si bol vedomy ze rozdiel v cene nespociva len v krase hlinika.
tot moja osobna skusenost s mbp c2d
vesmir
20. júla 2007 o 14:24 #109032jurosik
Účastník (Participant)k tomu hlinikovemu telu, to ze dobre odvadza telo potom znamena, ze cele jeho telo je pekne horuce, nie?
co som mal tu cest s MBP tak by sa v nim v pohode aj zehlit dalo…
a moj MB sa tiez zahrieva… avsak na priestore kde mas dlane (pod klavesnicou), to nie az tak teple ako v pripade MBPco mam kamosa co robi 3D grafiku, tak on nechce MB prave kvoli tej grafike, ale na 2D to staci
…akeer to pekne rozpisal
20. júla 2007 o 14:49 #109034vesmir
Účastník (Participant)vobec nie je cele horuce. dokonca ani teraz ked je 40C. horuci pod obrazovkou kde su vetraky, a zospodu. miesto kde mas ruky ani trochu. a to mu teda davam zabrat poriadne – vcera som robil 400MB kolaz a nic. prave to ze je to hlinik, tak pusta von teplo, co je pre hw v laptope urcite zdravsie nez plastovy izolant.
pozri, vsetko je to otazka penazi a toho ako vazne nieco robis. ja ten notebook vyuzivam na 120%, mam externy esata disk, ktory z mojho notebooku robi na urovni rychlosti swapovania rychlejsiu masinu ako je mac pro…takze asi tak.20. júla 2007 o 22:58 #109037Dominik Balogh
Účastník (Participant)Photoshop vie vyuzit GPU akceleraciu (Open GL). Je to polozka v preferences. Lepsia grafika sa vzdy hodi. GMA950 je slaba ale pouzitelna.
Rozdiel medzi GMA950 a napr. Radeon X1600 vidiet okamzite uz aj pri beznych animaciach ako spustenie Dashboardu atd.
21. júla 2007 o 20:01 #109040nemo
Účastník (Participant)Ja bych zase z GMA950 takovecho chudacka nedelal. Samozrejme – z dnesniho pohledu je to slaba grafika, ovsem predvadi velmi dobre vysledky. Dokonce se na tom daji hrat hry (ne vsechny, samozrejme).
Proste lidi rikaji, ze je to slaba grafika k nicemu, ale zas tak slaba zase neni! To je treba si uvedomit.
22. júla 2007 o 12:18 #109043blender19
Účastník (Participant)Asi predsalen trocha priplatim a kupim PRO :) a este by som sa cel spytat ci nahodow nebude APPLE pri vydavani leopardika vydavat aj nowu reviziu Macbook-ou ktore by mohli napr. vyuzit 800Mhz zbernicu aj pre RAM-ky (teda ze tam dajuu tie 800MHz RAMky :D)….. A vobec ci sa celkovo oplati cakat na leoparda…. Kujeeeem
23. júla 2007 o 10:11 #109048johnnnie
Účastník (Participant)Ahoj blender19
prihodim aj ja svoj nazor lebo som v rovnakej situacii ako ty
chodim na VS a tiez potrebujem ntb a pred casom som sa zamiloval do Apple takze volba sa zuzila na 2 typy ;)
Predpokladam ze kedze zvazujes MBP tak peniazky nanho sa najdu (aj u mna sa najdu :-D)
ja som sa rozhodol pre MBP kvoli tomu ze chcem high class vyrobok ktory uspokoji moje potreby a osladi mi zivot a este k tomu je tak trocha aj prenosny desktop replacement. U mna hlavny motiv ze som si nevybral MB bolo ze ma maly display a zda sa mi nelogicke argumentovat jeho nizsou vahou a prenosnostou kedze je oproti MBP lahsi tak o 20 deka :-D a ani nie je velmi rozmernejsi…ale volba je aj tak na tebe
Leopard: podla mna sa neoplati cakat lebo 1) teraz dostanes s ntb odladeny a vyspely softver ktory mozes bez strachu pouzivat a kedze aj programtori su iba ludia ktory obcas chybuju nemozes ocakavat ze bude Leopard o nenormalne lepsi
kebyze chces pockat rok tak budiz ale inak sa to imho neoplati
2) cena krabicovej verzie OS nie je vobec strasna a myslim ze kym vyspeje tak si nanho dokazes odlozit dostatok financii ;)
ps ospravedlnujem sa za dlhy post ale potreboval som sa trocha vyrozpravat lebo za par dni si idem po svoj VLASTNY MBP23. júla 2007 o 13:27 #109051blender19
Účastník (Participant)johnnnie diky za nazor :) jj mas pravdu sme v rovnakej situacii teda podobnej ja idem akurat na VS takze kupu ntb zvazujem tak okolo septembra – oktobra ja som sa tiez zahladel do APPLE kompikov su to masiny ale myslim si ze aj napriek cene sa oplati do toho ist…. :) kedze aj ja potrebujem prenosny komp tak volba padla tiez len na dva typy :) a podla mna zasa ten leopard nebude az taky neodladeny no uvidime…
30. apríla 2010 o 18:37 #206108Kayman
Účastník (Participant)OT, ale nechcem zakladat novy topic. Ma niekto skusenosti s PowerShap-om od Delcamu na MBW alebo MBP? Mam MBW s GMA 950 a neda sa v tom robit. Ide mi hlavne o tu grafiku, nechcem k voli tomu kupit novy a ani tam to nepojde…dik
-
AutorPríspevky
- Musíte byť prihlásený, aby ste mohli odpovedať na túto tému.