Menší autorizovaní predajcovia Apple produktov to majú v USA čoraz ťažšie

Január nebol dobrý mesiac pre autorizovaných predajcov Apple v USA. Sieť obchodov GameStop oznámila, že zatvára niekoľko obchodov Simply Mac naprieč USA, pretože neprinášali zisk. Problém sa však môže byť oveľa hlbší.

Apple spustil svoj “Premium Reseller” program už roky dozadu a bol to skvelý spôsob, ako predávať Apple produkty tam, kde sa nenachádzajú oficiálne obchody. Na Slovensku a v Českej Republike je takýchto predajcov celkom veľa a práve vďaka nim máme každoročne radosť z nových jablčných produktov. V USA tomu nebolo inak a aj tam dlhé roky fungovali autorizovaní predajcovia, ktorí predávali Apple zariadenia v mestách, kde sa žiadne obchody nenachádzali. Oficiálne obchody Apple Store však zažívajú v USA rozmach a vyzerá to, že autorizovaní predajcovia začínajú byť zbytoční.

S týmto tvrdením sa zhoduje viacero amerických resellerov. Jeden z nich už kontaktoval médiá v čase, kedy GameStop oznámil zatváranie obchodov Simply Mac. Tento človek povedal, že “Apple ho začal ukracovať o zisky a požadoval, aby ľudia pracovali prakticky zadarmo.” S jeho tvrdením sa zhoduje aj ďalší predajca, ktorý bol údajne pod nátlakom Applu už niekoľko rokov. Jeho súčasné zisky sú hrozivo nízke a podľa neho Apple pokladá autorizovaný servis len za “glorifikovaného oprávara televízorov”.

“Je to smutné, ale nevyzerá to, že by sa niečo malo meniť. Apple si je plne vedomý našich problémov, ale nezaujímajú ho. Ako autorizovaný predajca Apple produktov s vyše 20-ročnou skúsenosťou som čakal, že keď sa Apple stane úspešný, tak aj my sa budeme podieľať na jeho úspechu, ale to sa nedeje,” smutne dodáva predstaviteľ autorizovanej predajne a servisu, ktorý si prial nebyť menovaný.

Apple Premium Reseller

Problém sa ale zrejme týka len menších sietí s menšími predajmi. Väčší autorizovaní predajcovia nepociťujú problémy a dokonca niektoré takéto firmy rastú. Gro problému môže tkvieť v zmene, ktorú Apple priniesol v auguste 2015. Apple vtedy resellerom siahol na marže a zvýšil im kúpne ceny produktov. Apple sa však neskôr s predajcami vyrovná a vráti im časť peňazí, ktoré za produkty zaplatili vopred, aby si zachovali pôvodnú maržu. Problémom je, že tieto peniaze prichádzajú neskôr, čo predajcom bráni skôr realizovať svoje plány.

S vyššie zmieneným tvrdením o bezplatnom poskytovaní servisu sa však veľa servisov nezhoduje. Jediné, čo by istý manažér vytkol, je, že hodinová oprava iPhonu vychádza lacnejšie, než 10-minútová oprava Macu. Problémom je to hlavne preto, lebo Apple posiela do týchto stredísk čoraz viac iPhonov.

komentár
  1. Peniaze su az na prvom mieste. Nech si Apple pokazi vztahy aj s predajcami. So zakaznikmi to uz dokazal.

    Dakujeme Tim, nove emoji sa nam pacia a kazdy den ich vyuzivame. Rysavy cernoch je top

    0
    0
Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *



Články, ktoré by sa vám mohli páčiť