Mobilné blokovanie reklám za uplynulý rok stúplo o 90 percent

Podľa najnovších štatistík každý piaty majiteľ smartfónu teraz používa ad blocker, prevahu majú hlavne v rozvojových krajinách.

Startup PageFair priniesol zaujímavé dáta, ktoré ukazujú, že blokovanie mobilných reklám oproti minulému roku narástlo až o 90 %. Ad blocker na svojom zariadení používa celkovo 420 miliónov ľudí po celom svete – najväčšími trhmi sú pritom rozvojové krajiny ako Čína, India a Pakistan.

Celkom 36 % majiteľov smartfónov v ázijsko-tichomorskom regióne blokuje reklamy, pričom v Indii a Indonézii ide dokonca až o dve tretiny. Čísla v Európe a Severnej Amerike sú pritom oveľa nižšie – mobilný ad block tu používa len 14 miliónov ľudí. V US ide o 4,3 milióna obyvateľov (približne 2 % populácie), oproti masívnym 159 miliónom v Číne.

page-fair-ad-blockers.0

Obrovský nárast mobilných ad blockerov nastal približne pred rokom, kedy Apple v iOS 8 predstavil oficiálne rozhranie na umožnenie blokátorov obsahu v mobilnom Safari. Nastala vášnívá diskusia, ktorá trvá dodnes. Zákazníci sú totiž unavení čoraz dotieravejšími reklamami a trackermi, no na druhej strane stoja ich zástancovia, prevažne vydavatelia webových publikácií, ktorí sa boja o svoje živobytie.

Inštalácia blokátoru má však okrem ideologických dôvodov aj veľmi pragmatické výhody – blokovanie reklám dokáže ušetriť značné množstvo cenných mobilných dát a taktiež odľahčí záťaž na procesor a urýchli tak samotné načítavanie obsahu.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *



Články, ktoré by sa vám mohli páčiť
pokračovanie článku

Apple predstavil iPad Pro (M5)

Apple dnes predstavil nielen čip M5, ale aj nový iPad Pro, ktorý ním disponuje. Dostupný bude už tradične v 11- a 13-palcových konfiguráciách.
pokračovanie článku

Apple predstavil nový čip M5

Apple dnes poobede predstavil procesor novej generácie M5. Oproti predošlej generácii prináša až štvornásobný nárast grafického výkonu pri práci s AI.
pokračovanie článku

Apple predstaví základný MacBook Pro M5 v predstihu pred výkonnejšími modelmi

Už skôr sa objavila informácia, že Apple zvažuje do budúcna stratégiu postupného uvádzania novej generácie produktov. Reč bola v tom čase o iPhone, kde sa hovorilo o možnosti uvedenia iPhonu Pro, Air či Fold približne pol roka pred bežným modelom. Zdá sa, že Apple chce teraz túto stratégiu vyskúšať pri MacBooku Pro.