Mobilné blokovanie reklám za uplynulý rok stúplo o 90 percent

Podľa najnovších štatistík každý piaty majiteľ smartfónu teraz používa ad blocker, prevahu majú hlavne v rozvojových krajinách.

Startup PageFair priniesol zaujímavé dáta, ktoré ukazujú, že blokovanie mobilných reklám oproti minulému roku narástlo až o 90 %. Ad blocker na svojom zariadení používa celkovo 420 miliónov ľudí po celom svete – najväčšími trhmi sú pritom rozvojové krajiny ako Čína, India a Pakistan.

Celkom 36 % majiteľov smartfónov v ázijsko-tichomorskom regióne blokuje reklamy, pričom v Indii a Indonézii ide dokonca až o dve tretiny. Čísla v Európe a Severnej Amerike sú pritom oveľa nižšie – mobilný ad block tu používa len 14 miliónov ľudí. V US ide o 4,3 milióna obyvateľov (približne 2 % populácie), oproti masívnym 159 miliónom v Číne.

page-fair-ad-blockers.0

Obrovský nárast mobilných ad blockerov nastal približne pred rokom, kedy Apple v iOS 8 predstavil oficiálne rozhranie na umožnenie blokátorov obsahu v mobilnom Safari. Nastala vášnívá diskusia, ktorá trvá dodnes. Zákazníci sú totiž unavení čoraz dotieravejšími reklamami a trackermi, no na druhej strane stoja ich zástancovia, prevažne vydavatelia webových publikácií, ktorí sa boja o svoje živobytie.

Inštalácia blokátoru má však okrem ideologických dôvodov aj veľmi pragmatické výhody – blokovanie reklám dokáže ušetriť značné množstvo cenných mobilných dát a taktiež odľahčí záťaž na procesor a urýchli tak samotné načítavanie obsahu.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *



Články, ktoré by sa vám mohli páčiť