Apple znovu odložil svoj AR headset

Len pred pár dňami sme počuli, že Apple prezentoval chystaný AR headset svojim top 100 manažérom. Tí, ako aj dizajnéri, vyjadrili nielen nadšenie z progresu projektu, ale vyjadrili znepokojenie z faktorov ako je cena, výdrž batérie, váha či nedostupnosť atraktívneho softvéru.

Práve tieto faktory sa javia byť dôvodom, prečo mal Apple údajne opäť odložiť zahájenie masovej výroby svojho headsetu. Tvrdí to analytik Ming-Chi Kuo, ktorý patrí medzi najprestížnejšie mená vo svete Applu.

Analytik tvrdí, že Apple, aj po predstavení produktu svojim najvyššie postaveným manažérom, nie je o úspechu produktu celkom presvedčený. Ba čo viac, obáva sa, že nedokáže vytvoriť tzv. „iPhone Moment“, teda nedokáže zaujať publikum natoľko, aby ovplyvnil zmýšľanie konkurenčných výrobcov.

Spoločnosť sa preto rozhodla opäť odložiť predstavenie. Pôvodne k nemu malo dôjsť na WWDC. Najnovšie to vyzerá, že k uvedeniu na trh dôjde až niekedy v druhej polovici tretieho štvrťroka 2023. Teda inak povedané, zrejme v čase, kedy Apple zvykne predstavovať nový iPhone. Oneskorenie výroby sa odrazí aj na predajoch. Očakáva sa, že prvá generácia produktu nepredá pol milióna kusov, ale niečo medzi 200- až 300-tisíc kusmi v roku 2023.

Kuo uviedol aj dôvody, prečo má Apple obavy z uvedenia headsetu. Patria sem očakávania, že trh prijme produkt vlažne, neprospeje mu ani ekonomická situácia v kombinácii s vysokou predajnou cenou, váha zariadenia, pripravenosť platformy a kompromisy v oblasti hardvéru. Kuo očakáva, že headset sa bude predávať za cenu minimálne 3 000 dolárov.

Navyše, zamestnanci Applu pod rúškom anonymity pre New York Times povedali, že majú z produktu obavy, nakoľko ide o riešenie neexistujúceho problému.

Zdroj: MacRumors

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *



Články, ktoré by sa vám mohli páčiť
pokračovanie článku

V roku 2024 vytvorilo 77 herných spoločností na Slovensku 83 hier

Slovenský herný priemysel pokračoval aj v roku 2024 v konsolidácií a miernom poklese. V minulom roku dosiahli spoločnosti tvoriace digitálne hry na našom území spoločne obrat 67,85 miliónov EUR. Momentálne na Slovensku pôsobí 77 herných spoločností, ktoré zamestnávajú 982 profesionálov, čo je o 35 menej oproti roku 2023.
pokračovanie článku

Blender je vo vývoji pre iPad Pro

Populárny modelársky nástroj Blender po rokoch konečne mieri na iPad Pro. Vyzerá to teda, že tablet od Apple bude konečne vhodnou voľbou pre 3D grafikov, ktorí sa nechcú obmedzovať iba na počítač.