Apple prvou voľbou pre generáciu Z v USA

Mladí Američania podľa najnovšieho reportu Financial Times výrazne preferujú produkty kalifornskej spoločnosti oproti konkurencii.

Zapadnúť medzi kamarátov

To je jedným z hlavných dôvodov, prečo mladší zákazníci siahnu po iPhone. Nechcú byť skrátka v tomto smere odlišní od svojho okolia. S tým je spojený aj fakt, že keď už majú vo vrecku smartfón Apple často si neskôr kúpia aj ďalšie produkty rovnakej značky. Vďaka tomu predaje kalifornského jablka rastú vo viacerých segmentoch.

V Spojených štátoch tvoia ľudia narodení po oku 1996, teda generácia Z, 34 percent majiteľov iPhonu. Oproti tomu ich rovesníci u konkurečného Samsungu predstavujú iba desatinu celkového objemu. A iPhonom to nekončí.

Cena nerozhoduje

Na každých 100 predaných smartfónov od Apple pripadne podľa dát od Canalysu aj 26 iPadov, 17 kusov Apple Watch či 35 párov AirPods. U Samsungu je výsledkom rovnakej rovnice menej ako 11 tabletov, 6 inteligentných hodiniek a 6 bezdrôtových slúchadiel. Apple sa darí dominovať aj napriek tomu, že priemerná cena jeho smartfónu je takmer trojnásobná oproti Androidu.

Analytici, ktorí sa zaoberajú nákupnými zvykmi generácie Z, uvádzajú, že táto cieľovka je online najviac zo všetkých. Na smartfónoch trávia bežne až šesť hodín. Apple teda vo svojom ekosystéme zdôrazňuje sociálny element komunikácie – do popredia stavia iMessage.

Zlé správy pre konkurenciu

Podľa Canalysu viac ako 80 percent majiteľov iPhonu v západnej Európe, ktorí majú menej ako 25 rokov, má v pláne ostať verní tomuto produktu. Ako budú zákazníci z generácie Z starnúť, tento trend by mal ešte rásť a tak opäť zväčšiť používateľskú základňu Apple.

Konkurenčné značky tak budú mať čoraz horšiu pozíciu na trhu a bude pre nich stále ťažšie presadiť sa a prevziať zákazníkov.

zdroj: Financial Times

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *



Články, ktoré by sa vám mohli páčiť
pokračovanie článku

Tajomstvo úspechu slúchadiel AirPods

Keď Apple v roku 2016 predstavil prvé bezdrôtové slúchadlá AirPods, odprezentoval ich s veľkou skromnosťou a venoval im len 5 minút času na pódiu. Bolo to veľmi neobvyklé, pretože nové produkty boli zvyčajne sprevádzané veľkolepými prezentáciami a masívnou mediálnou kampaňou. Aj napriek tejto skromnosti sa malé biele slúchadlá stali fenoménom a jednými z najpredávanejších v histórii. Aké je ich tajomstvo úspechu?
pokračovanie článku

Apple po 10 rokoch zrušil vývoj vlastného auta

Písal sa rok 2014. Svetlo sveta uzreli prvé hodinky Apple Watch, svet si robil srandu z ľahko sa ohýbajúceho iPhone 6 Plus a na internete sa objavili informácie, že Apple vyvíja vlastné auto.