Apple prvou voľbou pre generáciu Z v USA

Mladí Američania podľa najnovšieho reportu Financial Times výrazne preferujú produkty kalifornskej spoločnosti oproti konkurencii.

Zapadnúť medzi kamarátov

To je jedným z hlavných dôvodov, prečo mladší zákazníci siahnu po iPhone. Nechcú byť skrátka v tomto smere odlišní od svojho okolia. S tým je spojený aj fakt, že keď už majú vo vrecku smartfón Apple často si neskôr kúpia aj ďalšie produkty rovnakej značky. Vďaka tomu predaje kalifornského jablka rastú vo viacerých segmentoch.

V Spojených štátoch tvoia ľudia narodení po oku 1996, teda generácia Z, 34 percent majiteľov iPhonu. Oproti tomu ich rovesníci u konkurečného Samsungu predstavujú iba desatinu celkového objemu. A iPhonom to nekončí.

Cena nerozhoduje

Na každých 100 predaných smartfónov od Apple pripadne podľa dát od Canalysu aj 26 iPadov, 17 kusov Apple Watch či 35 párov AirPods. U Samsungu je výsledkom rovnakej rovnice menej ako 11 tabletov, 6 inteligentných hodiniek a 6 bezdrôtových slúchadiel. Apple sa darí dominovať aj napriek tomu, že priemerná cena jeho smartfónu je takmer trojnásobná oproti Androidu.

Analytici, ktorí sa zaoberajú nákupnými zvykmi generácie Z, uvádzajú, že táto cieľovka je online najviac zo všetkých. Na smartfónoch trávia bežne až šesť hodín. Apple teda vo svojom ekosystéme zdôrazňuje sociálny element komunikácie – do popredia stavia iMessage.

Zlé správy pre konkurenciu

Podľa Canalysu viac ako 80 percent majiteľov iPhonu v západnej Európe, ktorí majú menej ako 25 rokov, má v pláne ostať verní tomuto produktu. Ako budú zákazníci z generácie Z starnúť, tento trend by mal ešte rásť a tak opäť zväčšiť používateľskú základňu Apple.

Konkurenčné značky tak budú mať čoraz horšiu pozíciu na trhu a bude pre nich stále ťažšie presadiť sa a prevziať zákazníkov.

zdroj: Financial Times

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *



Články, ktoré by sa vám mohli páčiť
Apple Intelligence
pokračovanie článku

Apple pripravuje generačný skok v označení svojho softvéru

Apple v minulosti využíval rímsku číslicu "X" nielen na oslavu jubilejnej iterácie svojho produktu, ale zároveň takáto verzia priniesla zásadné zmeny. Stačí si spomenúť nielen na iPhone X, ale aj na Mac OS X alebo profesionálny softvér Final Cut Pro X a Logic Pro X. S blížiacim sa 20. výročím iPhonu sa spoločnosť chystá na ďalšiu zásadnú zmenu v označovaní svojich produktov.
pokračovanie článku

iPhone 17 Air bude najtenší mobil od Apple, obdrží externú batériu

Zdá sa, že štvrtý variant iPhonu je prekliaty. Dve generácie mini modelov mali len nízku popularitu, a za nimi nasledujúce modely Plus mali údajne ešte nižšiu popularitu. Firma tak po troch generáciách plánuje vyradiť z portfólia aj tieto a na miesto "štvorky" nastúpi iPhone 17 Air.
pokračovanie článku

Apple vyvíja novú verziu Xcode s Claude AI

Apple v súčasnosti robí všetko preto, aby dobehol zvyšok technologického segmentu v oblasti umelej inteligencie. Keďže sa však firma nemôže spoliehať na terajšiu podobu Siri a Apple Intelligence, musí spolupracovať s inými firmami.