Jony Ive a Apple ukončili spoluprácu

Bývalý šéf dizajnu Apple opustil firmu už pred tromi rokmi, no doteraz so značkou externe spolupracoval.

Koniec po troch dekádach

To však už podľa The New York Times neplatí. Ive a Apple údajne ukončili vyše 30-ročnú spoluprácu, počas ktorej sa dizajnér podieľal na vzniku viacerých kľúčových produktov Apple – iPhonov, Apple Watch, či dokonca dizajnu predajní.

Jony Ive z Apple odišiel v júni 2019 a založil si vlastnú spoločnosť s názvom LoveFrom. V tom čase mal byť Apple jedným z hlavných klientov novej firmy. Dizajnér spolupracoval na tvorbe 24-palcového iMacu a ďalších zariadení. Takisto priložil ruku aj k návrhom Apple Car.

Pri jeho odchode z kalifornskej spoločnosti, podpísali Ive a Apple dohodu a spolupráci v hodnote viac ako 100 miliónov dolárov. V kontrakte bolo zakotvené, že Apple bude hlavným odberateľom LoveFrom aj to, že firma nemôže pracovať na projektoch, ktoré by pre Apple predstavovali konkurenciu.

Obojstranné výhrady

Aktuálne mali obe strany kontrakt predĺžiť, no nakoniec k tomu nedošlo. Výkonnému manažmentu Apple sa údajne nepozdávali sumy, ktoré za prácu spoločnosť Iveovi platila. Ďalším dôvodom mala byť frustrácia z toho, že Apple opúšťali dizajnéri, ktorí odtiaľ zamierili práve do LoveFrom. 

Podľa zákulisných informácií však nebol so spoluprácou celkom spokojný ani Jony Ive, ktorý túžil po slobode pri výbere klientov. Nespokojný bol aj s odklonom značky od dizajnu k manažmentu. Údajne mu prekážalo riadenie Apple, v ktorom sa nachádzala prevaha riaditeľov z oblastí financií a manažmentu a menej z technologicky orientovaných oblastí.

zdroj: The New York Times

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *



Články, ktoré by sa vám mohli páčiť
pokračovanie článku

iOS 18 bude zrejme podporovať tieto zariadenia

Tak ako každý rok, aj v 2024 nás čaká nová verzia operačného systému iOS. A ako tomu už býva, s rastúcimi nárokmi sa čas od času stane, že Apple ukončí podporu niektorých starších zariadení.
pokračovanie článku

Tajomstvo úspechu slúchadiel AirPods

Keď Apple v roku 2016 predstavil prvé bezdrôtové slúchadlá AirPods, odprezentoval ich s veľkou skromnosťou a venoval im len 5 minút času na pódiu. Bolo to veľmi neobvyklé, pretože nové produkty boli zvyčajne sprevádzané veľkolepými prezentáciami a masívnou mediálnou kampaňou. Aj napriek tejto skromnosti sa malé biele slúchadlá stali fenoménom a jednými z najpredávanejších v histórii. Aké je ich tajomstvo úspechu?