Ktoré iOS aplikácie zbierajú najviac osobných údajov?

Analýza údajov o súkromí, ktoré musia po novom vývojári uvádzať v App Store prináša zaujímavé, nie však prekvapivé zistenia.

Spoločnošť pCloud sa pozrela na tieto informácie a zoradila apky podľa toho, v akej miere zbierajú dáta používateľov aj to aká časť z nich putuje k tretím stranám. Analytici si všímali to, z koľkých dostupných kategórií používateľských dát konkrétna aplikácia “loví”.

80 percent aplikácií vaše údaje využíva na marketing svojich vlastných produktov v rámci apky aj mimo nej. Môže ísť o reklamy, ktoré vidíte pri používaní aplikácie alebo aj na iných platformách, ktoré môžu propagovať samotnú službu ale aj veci od tretích strán, ktoré si to zaplatia.

Ktoré z aplikácií sú teda najväčším “konzumentom” vašich údajov dvojica Instagram a Facebook. Obe platformy používajú až 86% dát od používateľov na predaj ich produktov a takisto na zobrazovanie reklám tretích strán na základe vašich údajov.

Nasledujú aplikácie KlarnaGrubhub s 64 percentami a UberUber Eats, ktorí využívajú 57 percent.

Viac ako polovica aplikácií zdieľa s tretími stranami aspoň nejakú časť osobných dát. Opäť, neslávnym kráľom rebríčka sú Instagram so 79 percentami a Facebook s 57 percentami.

Aby to nebolo celé iba o negatívnych zisteniach dal pCloud dohromady zoznam najbezpečnejších aplikácií z pohľadu ochrany osobných údajov.

Používate niektorú z nich? Čo hovoríte na zistenia analytikov?

zdroj: pCloud

cover: Unsplash / Dimitri Karastelev

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *



Články, ktoré by sa vám mohli páčiť
pokračovanie článku

V roku 2024 vytvorilo 77 herných spoločností na Slovensku 83 hier

Slovenský herný priemysel pokračoval aj v roku 2024 v konsolidácií a miernom poklese. V minulom roku dosiahli spoločnosti tvoriace digitálne hry na našom území spoločne obrat 67,85 miliónov EUR. Momentálne na Slovensku pôsobí 77 herných spoločností, ktoré zamestnávajú 982 profesionálov, čo je o 35 menej oproti roku 2023.