Ktoré iOS aplikácie zbierajú najviac osobných údajov?

Analýza údajov o súkromí, ktoré musia po novom vývojári uvádzať v App Store prináša zaujímavé, nie však prekvapivé zistenia.

Spoločnošť pCloud sa pozrela na tieto informácie a zoradila apky podľa toho, v akej miere zbierajú dáta používateľov aj to aká časť z nich putuje k tretím stranám. Analytici si všímali to, z koľkých dostupných kategórií používateľských dát konkrétna aplikácia “loví”.

80 percent aplikácií vaše údaje využíva na marketing svojich vlastných produktov v rámci apky aj mimo nej. Môže ísť o reklamy, ktoré vidíte pri používaní aplikácie alebo aj na iných platformách, ktoré môžu propagovať samotnú službu ale aj veci od tretích strán, ktoré si to zaplatia.

Ktoré z aplikácií sú teda najväčším “konzumentom” vašich údajov dvojica Instagram a Facebook. Obe platformy používajú až 86% dát od používateľov na predaj ich produktov a takisto na zobrazovanie reklám tretích strán na základe vašich údajov.

Nasledujú aplikácie KlarnaGrubhub s 64 percentami a UberUber Eats, ktorí využívajú 57 percent.

Viac ako polovica aplikácií zdieľa s tretími stranami aspoň nejakú časť osobných dát. Opäť, neslávnym kráľom rebríčka sú Instagram so 79 percentami a Facebook s 57 percentami.

Aby to nebolo celé iba o negatívnych zisteniach dal pCloud dohromady zoznam najbezpečnejších aplikácií z pohľadu ochrany osobných údajov.

Používate niektorú z nich? Čo hovoríte na zistenia analytikov?

zdroj: pCloud

cover: Unsplash / Dimitri Karastelev

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *



Články, ktoré by sa vám mohli páčiť
iOS 19 Search Bar Mockup
pokračovanie článku

iOS 19 presunie vyhľadávanie na spodok obrazovky

iOS 19 prinesie niekoľko zásadných dizajnových zmien. Okrem značne upravenej aplikácie Fotoaparát sa užívatelia môžu tešiť na dizajnové prvky priesvitnosti, ktorú poznáme zo systému visionOS. Prinesie tiež užitočnú zmenu vo vyhľadávaní.