Blokovanie sledovania v aplikáciách plánujú podľa odhadov využiť dve tretiny používateľov

Nová funkcia, ktorú Apple postupne uviedol do praxe, vyžaduje, aby od iOS 14.5 vývojári žiadali o výslovný súhlas s monitorovaním používateľov v ich aplikáciách. Túto možnosť podľa expertov odklepne iba niečo cez 30% percent majiteľov iPhonu.

Zatiaľ nikto presne nevie, ako bude reklamný trh vyzerať po tom, čo sa nová App Tracking Transparency stane široko rozšírenou. Cena za 1000 zobrazení reklamy v aplikácii by mohla podľa odhadov klesnúť o polovicu.

Analýza zatiaľ ukazuje, že aplikácie, ktoré majú u používateľov prirodzene vyššiu spriaznenosť získavali lepšie výsledky pri povoľovaní sledovania. Pri aplikáciách zameraných napríklad na zoznamovanie sa, je však očakávaný výsledok zhruba na úrovni 20% používateľov.

Medzi marketérmi panujú obavy, že rozšírenie voliteľných nastavení pri sledovaní používateľov v apkách môže výrazným spôsobom zmeniť spôsob, akým cielia reklamu na Apple platformách. Určitú časť používateľov s iPhonom nemusí byť v praxi možné sledovať vôbec.

Takmer 60% inzerentov podľa dostupných informácií plánuje presun zdrojov na iné platformy ako Apple.

zdroj: AdWeek

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *



Články, ktoré by sa vám mohli páčiť
pokračovanie článku

WhatsApp ukončí podporu starších iPhonov

Iba krátko po tom, ako Apple začal informovať majiteľov starších zariadení, že ukončí podporu zálohovania na iCloud, prichádza ďalšia rana aj od prevádzkovateľa populárnej služby WhatsApp.