Blokovanie sledovania v aplikáciách plánujú podľa odhadov využiť dve tretiny používateľov

Nová funkcia, ktorú Apple postupne uviedol do praxe, vyžaduje, aby od iOS 14.5 vývojári žiadali o výslovný súhlas s monitorovaním používateľov v ich aplikáciách. Túto možnosť podľa expertov odklepne iba niečo cez 30% percent majiteľov iPhonu.

Zatiaľ nikto presne nevie, ako bude reklamný trh vyzerať po tom, čo sa nová App Tracking Transparency stane široko rozšírenou. Cena za 1000 zobrazení reklamy v aplikácii by mohla podľa odhadov klesnúť o polovicu.

Analýza zatiaľ ukazuje, že aplikácie, ktoré majú u používateľov prirodzene vyššiu spriaznenosť získavali lepšie výsledky pri povoľovaní sledovania. Pri aplikáciách zameraných napríklad na zoznamovanie sa, je však očakávaný výsledok zhruba na úrovni 20% používateľov.

Medzi marketérmi panujú obavy, že rozšírenie voliteľných nastavení pri sledovaní používateľov v apkách môže výrazným spôsobom zmeniť spôsob, akým cielia reklamu na Apple platformách. Určitú časť používateľov s iPhonom nemusí byť v praxi možné sledovať vôbec.

Takmer 60% inzerentov podľa dostupných informácií plánuje presun zdrojov na iné platformy ako Apple.

zdroj: AdWeek

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.



Články, ktoré by sa vám mohli páčiť