Budúce Macy nepodporujú emuláciu Windows

Apple Silicon
Sony Vegas, plnohodnotné Visual Studio alebo 3ds Max na Macu sú minulosťou.

S prechodom na vlastné procesory na Macu sa naplnila jedna z najhorších predtúch, ktoré sme o tomto prechode mali. Chvíľu to síce vyzeralo, že budúce počítače Mac nebudú mať problém s emuláciou, veď samotný Apple ukázal, ako na upravenom Macu mini s A12Z Bionic čipom beží Linux cez virtualizačný softvér. Lenže to je práve ten problém – beží iba Linux.

Rosetta, emulačný softvér ktorý má na starosti konverziu x86 kódu na ARM (v minulosti z PowerPC na x86), totiž nepodporuje Windows. V dokumentácii, ktorú Apple poskytol vývojárom, Apple priamo upozorňuje na fakt, že Rosetta 2 vie preložiť väčšinu x86-64 aplikácií vyvinutých pre Mac, teda aj také programy ako Autodesk Maya, Adobe Photoshop alebo Final Cut Pro. Existujú však dva druhy softvéru, ktorý Rosettta nedokáže preložiť:

  • Rozšírenia Kernelu
  • Virtualizačné nástroje (Parallels, VMware), ktoré virtualizujú x86-64 platformy

Apple uvádza, že Rosetta je schopná preložiť všetky x86-64 inštrukcie, ale nepodporuje niektoré novšie inštrukčné sady a funkcie procesorov ako sú vektorové inštrukcie AVX, AVX2 a AVX512. Preto, ak majú vývojári v pláne využiť tieto inštrukčné sady vo svojom softvéri, majú navrhnúť aplikácie tak, aby sa tieto sady využívali len vtedy, ak sú dostupné. Teda, inými slovami, majú bežať iba na Macu s Intel procesorom.

Mac Developer Transition Kit

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.



Články, ktoré by sa vám mohli páčiť
pokračovanie článku

Inštalovať iOS 14 alebo nie?

Nový iOS prináša viacero zaujímavých zmien aj nových funkcií. Dôležitá je však aj otázka: aktualizovať už teraz alebo radšej ešte počkať?
pokračovanie článku

Aká bude téma nového Apple eventu?

iPone, Apple Watch, iPad… To je len časť noviniek, ktoré nás môžu už budúci utorok čakať. Ktoré z nich majú väčšiu šancu stať sa súčasťou prezentácie?