Zákazník žaluje Apple za to, že ho krivo obvinil z krádeží

Ak vás Apple krivo obviní z kradnutia a spôsobí vám tak problémy, potom by ste zrejme čakali odškodné. Otázne však je, či by ste za niečo také od spoločnosti požadovali 1 miliardu dolárov.

Takýto zvláštny prípad sa udial v USA, kde Apple nechal vo svojom obchode zatknúť 18-ročného Ousmana Baha pre podozrenie z početných krádeží v obchodoch Apple Store. K tomuto malo dôjsť pri bežnej návšteve jedného z obchodov Apple Store v New Yorku v novembri/listopadu minulého roka.

Omylnú identifikáciu newyorčana ako zlodeja z Bostonu má na svedomí softvér na rozpoznávanie tvárí návštevníkov, ktorý využíva Apple vo svojich obchodoch. Spočiatku to v žalobe tvrdil samotný Bah, pričom Apple poprel, že by takýto softvér využíval. Vyšetrovateľ prípadu však tvrdí pravý opak a vraví, že Apple vo svojich obchodoch skutočne využíva špecializovaný softvér, ktorý identifikuje návštevníkov na základe snímania ich tváre. Ten však zlyhal a návštevníka identifikoval ako úplne cudziu osobu.

Prípad je zaujímavý nielen z dôvodu, že Bah požaduje neprimerané odškodné za problémy, ktoré mu spoločnosť spôsobila, ale aj preto, že Apple sa prezentuje ako firma, ktorá si nadovšetko váži súkromie užívateľov a to aj pri technológiách ako je rozpoznávanie tvárí na iPhone (Face ID). Vyjadrenie newyorskej polície však naznačuje, že Apple nehovorí celú pravdu.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *



Články, ktoré by sa vám mohli páčiť
pokračovanie článku

iOS 18 bude zrejme podporovať tieto zariadenia

Tak ako každý rok, aj v 2024 nás čaká nová verzia operačného systému iOS. A ako tomu už býva, s rastúcimi nárokmi sa čas od času stane, že Apple ukončí podporu niektorých starších zariadení.
pokračovanie článku

Tajomstvo úspechu slúchadiel AirPods

Keď Apple v roku 2016 predstavil prvé bezdrôtové slúchadlá AirPods, odprezentoval ich s veľkou skromnosťou a venoval im len 5 minút času na pódiu. Bolo to veľmi neobvyklé, pretože nové produkty boli zvyčajne sprevádzané veľkolepými prezentáciami a masívnou mediálnou kampaňou. Aj napriek tejto skromnosti sa malé biele slúchadlá stali fenoménom a jednými z najpredávanejších v histórii. Aké je ich tajomstvo úspechu?