Apple predstavil vlastnú kreditku Apple Card

Okrem Apple News a novej video služby dnes Apple svetu ukázal aj svoju vlastnú kreditnú kartu. Virtuálnu aj fyzickú.

Apple už nejde len po virtuálnych platobných riešeniach.V spolupráci s Goldman Sachs a Mastercard predstavil Apple Card, vlastnú kreditnú kartu, ktorá prináša zaujímavé benefity. Dostupná bude už toto leto, avšak zatiaľ len v Spojených štátoch.

Výhody budú zrejmé. Apple Card si zaregistrujete priamo v telefóne v apke Wallet a využiť ju budete môcť kdekoľvek, kde berú aj Apple Pay. V telefóne si budete môcť pozrieť podrobný výpis vašich platieb vrátane farebných grafov, kategórií výdavkov a ikoniek predajcov a iných služieb.

Vďaka strojovému učeniu už nebudete musieť dešifrovať skomolené skratky obchodníkov na papierovom výpise alebo v internet bankingu. Služba využije online databázy a taktiež Apple Maps a pekne vám zobrazí, kde presne ste kartou platili, vrátane fotky obchodu/miesta a jeho polohy na mape.

Apple zdôrazňuje, že všetko neprebieha v cloude ale priamo na zariadení a vaše dáta sú anonymné. Apple ani nikto iný ich nezbiera a nevie, čo platíte a komu.

Poplatky a vernostné body

Ďalšou výhodou bude absencia akýchkoľvek poplatkov za vedenie karty, medzinárodné platby či oneskorené vrátenie kreditu. Používaním karty taktiež budete získavať pravidelný denný cashback.

Funkciu Apple nazýva Daily Cash a pomocou nej sa vám pri každej platbe pomocou telefónu (online alebo na termináli) pripíšu 2 % z danej sumy naspäť na kartu. Pri platbe v Apple Store alebo v niektorej z online služieb Applu to budú až 3 % a pri použití fyzickej karty 1 %.

Fyzickej karty? Presne tak. Apple bude vydávať okrem tej virtuálnej aj skutočnú fyzickú kreditku vyrobenú z titánu. S laserovo gravírovaným menom abez viditeľného čísla karty, dátumu expirácie a bezpečnostného kódu.

komentárov
  1. Apple zdôrazňuje, že všetko neprebieha v cloude ale priamo na zariadení a vaše dáta sú anonymné. Apple ani nikto iný ich nezbiera a nevie, čo platíte a komu.
    Ako potom  bude robiť tie krásne grafy ? Ak telefón rozbijem, stratím nedostanem sa k údajom z pred mesiaca ?
    Fuuu to znie zaujímavo

    0
    0
  2. @Jozef Zrejme tak, že dáta su stále uchovávané na ich serveroch, ale v “raw” podobe, ako na ukážkach toho bežného výpisu a do grafov a presných miest to celé analyzuje až tvoj telefón, keď si stiahne dáta.

    0
    0
  3. @Leachim ale potom teda dáta odchádzajú. Na prezentácii bolo niečo iné povedané.
    Je otázka času ako sa tieto dáta môžu dostať kam nemajú.

    0
    0
  4. @ruidos v beznych bankach su analyza a vyuzivanie dat uplne bezne, skor verim applu ako mojej banke ze data budu v bezpeci.

    0
    0
  5. Budu zdielat data iba s vladou USA :-) Goldman Sachs je politicka zalezitost uzko previazana s vladou USA.
    Ale – mat “banku”, za ktoru ruci vlada USA (ako v 2008, ked dostali 10 miliard $ od statu, kvoli nim urobili aj novy zakon, inak by to bolo protizakonne)..

    0
    0
  6. To všetko je pekné a sčasti aj pravda. Ale takto o mojich transakciách vie len banka, ktorej som zveril svoje peniaze a teda jej zrejme dôverujem. Ale v prípade Apple Card, bude mať firma Apple prístup k všetkým mojim údajom zo všetkých kariet.

    0
    0
  7. V pripade potreby je mozne z takejto karty vybrat peniaze z bankomatu?? Pripadne ak je treba viem si previest peniaze znova na svoj ucet v banke a kolko asi trva prevod.

    0
    0
Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *



Články, ktoré by sa vám mohli páčiť
pokračovanie článku

iOS 18 bude zrejme podporovať tieto zariadenia

Tak ako každý rok, aj v 2024 nás čaká nová verzia operačného systému iOS. A ako tomu už býva, s rastúcimi nárokmi sa čas od času stane, že Apple ukončí podporu niektorých starších zariadení.
pokračovanie článku

Tajomstvo úspechu slúchadiel AirPods

Keď Apple v roku 2016 predstavil prvé bezdrôtové slúchadlá AirPods, odprezentoval ich s veľkou skromnosťou a venoval im len 5 minút času na pódiu. Bolo to veľmi neobvyklé, pretože nové produkty boli zvyčajne sprevádzané veľkolepými prezentáciami a masívnou mediálnou kampaňou. Aj napriek tejto skromnosti sa malé biele slúchadlá stali fenoménom a jednými z najpredávanejších v histórii. Aké je ich tajomstvo úspechu?