AirPower je oficiálne mŕtvy, Apple potvrdil jeho zrušenie

Sága AirPower je u konca. Apple svoju bezdrôtovú nabíjačku oficiálne zrušil.

Už keď to konečne vyzeralo, že AirPower uzrie svetlo sveta, prichádza nečakaná správa z Cupertina. Apple opustil koncept svojej univerzálnej bezdrôtovej nabíjačky a oznámil, že vydania sa nakoniec nedočká.

„Napriek veľkej snahe sme usúdili, že AirPower nedosahuje naše vysoké štandardy a projekt sme sa rozhodli ukončiť. Ospravedlňujeme sa zákazníkom, ktorí sa tešili na jeho vydanie. Aj naďalej veríme, že budúcnosť je bezdrôtová a sme plne oddaní venovať sa týmto technológiám ďalej.“

  • Dan Riccio, senior viceprezident pre hardvér vo vyjadrení pre TechCrunch

AirPower tak v histórii spoločnosti nemá obdoby a zrejme navždy sa do nej zapíše ako produkt, ktorý dva roky meškal a napokon vôbec neprišiel. Podľa všetkých doterajších informácií stála za neúspechom nabíjačky jednoduchá fyzika.

AirPower mal údajne vážne problémy s prehrievaním a na svedomí to mal mať systém cievok, ktoré by umožňovali rôzne zariadenia nabíjať kdekoľvek, kde ich na podložku umiestnite. John Gruber sa ešte minulý september – presne rok po predstavení produkty – vyjadril, že „AirPower je skutočne v pi*i.“

Apple si tentoraz naložil viac, než dokázal zjesť

Napriek tomu všetko nasvedčovalo tomu, že nabíjačka skutočne jedného dňa vyjde. Okrem viacerých správ z Číny a dodávateľského reťazca sa obrázok AirPower objavil aj na samotnom webe Applu a spoločnosť si registrovala jeho obchodnú známku. A nezabúdajme na krabičku od nových AirPodov a ďalšie promo materiály, ktoré produkt priamo spomínajú. Definitívne zastavenie jeho vývoja tak muselo byť náhle a odohrať sa len pomerne nedávno.

Budúcnosť je skutočne bezdrôtová. Avšak podľa všetkého nie až tak jednoduchá, ako sa nám Apple pred rokom a pol snažil demonštrovať.

komentárov
  1. Ja mam na robote aj ine veci ako nejaku sprostu nabijacku ktoru som predstavil pred 2 rokmi. Je pravda ze som tajne dufal ze na to zabudnete a preto som Vam podsuval nadherne animoji ktore som tvoril ked ma klaus nakladal v misionarskej polohe.Mam ale pre Vas ovce moje prekvapenie. Novy ajfon bude mat desat 10 fotoaparatov sedem 7 bleskov a bude mat klasicku antenu ako mali stare telefony. Uz teraz vieme ze bude trhat rekordy v predajoch lebo ste tak tupe ovce ktore zozeru aj zhnitu ovcu.

    0
    0
  2. mne osobne to príde ako velké sklamanie. (nemal som v pláne ju kupovať kedže mam len ip a mbp) ked firma o takej veľkosti ako Apple predstaví produkt a nedoručí ho.. nehovoriac, že ide o taký banálny produkt ako je indukčná nabíjačka.. určite sa dalo vymyslieť nejaký druh chladenia alebo vetrania proti prehriatiu. Apple sa snaží o bezdrôtovú budúcnosť, odstraňujú porty a nevedia doručiť prezentovaný produkt?? ešte k tomu ked ho dajú na obal airPods 2 s nákresom :D LOL

    0
    0
  3. nič im nebráni v tom proste priniesť na trh AirPower II alebo ako ho už nazvú :-) nemyslím si, že by to nevedeli vyrobiť, myslím si skôr, že tam išlo zrejme viac o dizajnovú stránku, napr. hrúbka, ktorá nateraz neumožnovala po funkčnej stránke splnenie kritérii napr. ohľadom toho zahrievania.. teraz však AirPower už zákazníci čakať nebudú a Apple nebude celiť takému mediálnemu tlaku a bude sa môcť sústrediť na vývoj a výrobu lepšieho zariadenia, ktoré bude môcť uviesť v budúcnosti pod iným označením.

    0
    0
Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *



Články, ktoré by sa vám mohli páčiť
pokračovanie článku

iOS 18 bude zrejme podporovať tieto zariadenia

Tak ako každý rok, aj v 2024 nás čaká nová verzia operačného systému iOS. A ako tomu už býva, s rastúcimi nárokmi sa čas od času stane, že Apple ukončí podporu niektorých starších zariadení.
pokračovanie článku

Tajomstvo úspechu slúchadiel AirPods

Keď Apple v roku 2016 predstavil prvé bezdrôtové slúchadlá AirPods, odprezentoval ich s veľkou skromnosťou a venoval im len 5 minút času na pódiu. Bolo to veľmi neobvyklé, pretože nové produkty boli zvyčajne sprevádzané veľkolepými prezentáciami a masívnou mediálnou kampaňou. Aj napriek tejto skromnosti sa malé biele slúchadlá stali fenoménom a jednými z najpredávanejších v histórii. Aké je ich tajomstvo úspechu?