Wi-Fi Alliance začína certifikovať WPA3

Wi-Fi Alliance začala tento týždeň oficiálne certifikovať bezpečnostný protokol WPA3.

Jedná sa o novú generáciu bezpečnostného štandardu pre zariadenia využívajúce bezdrôtové technológie, ku ktorým v dnešnej dobe patrí prakticky všetka výpočtová elektronika. Nový bezpečnostný protokol rieši niekoľko bezpečnostných nedostatkov, ktoré sa objavili v oboch verziách dnešného WPA2 protokolu. Podobne ako on, aj WPA3 ponúkne dve prevedenia: Personal a Enterprise, pričom druhé menované je určené pre podniky.

Jednou z noviniek vo WPA3 Personal je robustnejší systém autentifikácie hesla, ktorý znižuje možnosť, že by hacker uhádol heslo od vašej WiFi siete a dostal sa tak do vašich zariadení bez vášho vedomia. Prítomné je tiež individuálne šifrovanie dát, ako aj možnosť chrániť dátový tok aj po tom, ako došlo k prelomeniu hesla. Vďaka funkcii Easy Connect určenej predovšetkým pre smartfóny, môžu užívatelia rýchlo nastaviť svoje smart home zariadenia.

Novinkami vo WPA3 Enterprise sú integrované šifrovacie nástroje pre lepšiu ochranu citlivých dát, ako aj možnosť šifrovania dát, ktoré má byť ekvivalentom 192-bitového šifrovania. Táto možnosť je čisto voliteľná a záleží na každom podniku, ako sa k tomu postaví.

Na to, aby ste mohli na svojej domácej sieti využiť WPA3 protokol, je treba mať kompatibilný hardvér a softvér. Takže to potrvá ešte pár mesiacov. Výhodou je tiež kompatibilita s WPA2 zariadeniami.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *



Články, ktoré by sa vám mohli páčiť
pokračovanie článku

iOS 18 bude zrejme podporovať tieto zariadenia

Tak ako každý rok, aj v 2024 nás čaká nová verzia operačného systému iOS. A ako tomu už býva, s rastúcimi nárokmi sa čas od času stane, že Apple ukončí podporu niektorých starších zariadení.
pokračovanie článku

Tajomstvo úspechu slúchadiel AirPods

Keď Apple v roku 2016 predstavil prvé bezdrôtové slúchadlá AirPods, odprezentoval ich s veľkou skromnosťou a venoval im len 5 minút času na pódiu. Bolo to veľmi neobvyklé, pretože nové produkty boli zvyčajne sprevádzané veľkolepými prezentáciami a masívnou mediálnou kampaňou. Aj napriek tejto skromnosti sa malé biele slúchadlá stali fenoménom a jednými z najpredávanejších v histórii. Aké je ich tajomstvo úspechu?