Zdražovanie iPhonu môže vyjsť Apple draho, tvrdí analytik

Apple spravil minulý rok prekvapivý krok, keď vydaním iPhonu X došlo k zdraženiu jeho telefónov. Po novom sa totiž dá povedať, že iPhone 8 je už len telefónom strednej triedy, ktorého cena začína na 799€. A že iPhone X je vlastne nový high-end, ktorý vychádza 1149€ v základnej verzii.

Zdražovanie telefónov však môže vyjsť Apple draho. Tvrdí to analytik Jeffrey Kvaal z firmy Nomura Instinet. Uvádza, že v roku 2018 zaznamenali zatiaľ iba “malý nárast dopytu po iPhone”, o čom má svedčiť aj nedávna akcia AT&T. Operátor spustil akciu, v rámci ktorej by ľudia pri kúpe iPhonu X dostali druhý kus zadarmo. Akcia však skončila po dvoch týždňoch. Dôvodom bola chladná odozva zo strany zákazníkov a podľa analytika aj skutočnosť, že ľudia sa nechcú prispôsobovať zmenám v cene.

V problémoch má byť aj Samsung – predobjednávky modelu S9 sú podľa kórejskej pobočky Nomura Instinet až o 30% nižšie oproti S8. Na svedomí to môže mať nielen cena, ale aj skutočnosť, že mobil ponúka iba malé množstvo inovácií oproti svojmu predchodcovi. Viacerí ho dokonca prirovnávajú k akémusi “S8s”, keďže výraznou zmenou si prešiel prakticky len fotoaparát a audio.

Analytik zároveň uvádza ako cieľovú hodnotu akcií Applu 175 dolárov, čo je o 30% menej oproti hodnote akcií v čase včerajšieho zatvorenia burzy. Taktiež znížil odhad celoročných predajov iPhonu z 226 miliónov na 221, čo je menej oproti súčasnému konsenzu analytikov z Wall Street – 224 miliónov.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *



Články, ktoré by sa vám mohli páčiť
pokračovanie článku

Vychází zcela nová aplikace SledovaniTV pro AppleTV

Uživatelé SledovaniTV, kteří využívají AppleTV, se mohou těšit na zbrusu novou aplikaci. Ta postupně nahradí tu stávající. Nová aplikace pro AppleTV přináší uživatelům této platformy nové funkce a celkově příjemnější a plynulejší zážitek ze služby.
pokračovanie článku

Telekom varuje pred podvodnou komunikaciou

Slovak Telekom počas uplynulého víkendu zaregistroval zvýšenú aktivitu nevyžiadaných e-mailov a SMS správ, ktoré vystupujú v jej mene a zneužívajú dôveru zákazníkov. Hlavným cieľom je od zákazníkov vylákať osobné údaje či ich donútiť k potvrdeniu objednávky, ktorá v skutočnosti neexistuje.