Super Mario Run má najväčší launch v histórii App Store, akcie Nintenda ale poklesli

Nintendo aj Apple očakávali, že Super Mario Run bude megahit. Inak zrejme neexistuje dôvod, prečo by Apple dal ľuďom možnosť „predobjednávky“. Ale vyzerá to, že hype upadol veľmi rýchlo vďaka vysokej cene.

Odomknutie plnej hry a teda všetkých levelov stojí až 10€, čo rozhodne nie je prívetivá cena pri mobilnej hre. Tu sme zvyknutí na oveľa nižšie ceny a už keď niečo stojí 4,99€, tak to privádza človeka do dilemy, či to kúpiť alebo nie. Nintendo však posadilo latku vyššie a cenu prispôsobilo sile značky. Čo sa zjavne ukázalo ako krok vedľa, keďže Super Mario Run má teraz priemerné hodnotenie 2,5 z 5.

Drvivá väčšina recenzií hre vyčíta vysokú cenu a nutnosť byť neustále pripojený k internetu, vďaka čomu si hru nemôžu zahrať v lokalitách so slabým signálom. Vysokú cenu však Nintendo zdôvodňuje tým, že rodičia môžu mať istotu, že tento jednorázový in-app poplatok im zaručí, že budú mať odomknutú celú hru a ich deti neminú stovky či tisíce dolárov ako pri iných free-2-play hrách, ktoré sú dostupné na mobily. S menším pochopením sa však Nintendo stretlo u rodičov, ktorí takto musia hru kúpiť niekoľkokrát, pretože sa na in-app poplatok nevzťahuje rodinné zdieľanie.

Negatívne ohlasy na cenu hry sa dotkli aj akcií. Akcie vývojárskeho štúdia DeNA klesli o 14%, zatiaľ čo akcie Nintenda klesli o 13%. Čo sa však týka celkovej popularity, Super Mario Run zaznamenal doposiaľ najväčší launch v histórii App Storu. Za prvý deň si hru stiahlo cez 10 miliónov ľudí, pričom zarobila 4 milióny dolárov hneď v prvý deň. Celkovo išlo o trikrát väčší launch, než v prípade Pokémon GO. Je teda vidieť, že značky Nintenda majú naozaj veľkú silu.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *



Články, ktoré by sa vám mohli páčiť
Apple Intelligence
pokračovanie článku

Apple pripravuje generačný skok v označení svojho softvéru

Apple v minulosti využíval rímsku číslicu "X" nielen na oslavu jubilejnej iterácie svojho produktu, ale zároveň takáto verzia priniesla zásadné zmeny. Stačí si spomenúť nielen na iPhone X, ale aj na Mac OS X alebo profesionálny softvér Final Cut Pro X a Logic Pro X. S blížiacim sa 20. výročím iPhonu sa spoločnosť chystá na ďalšiu zásadnú zmenu v označovaní svojich produktov.
pokračovanie článku

iPhone 17 Air bude najtenší mobil od Apple, obdrží externú batériu

Zdá sa, že štvrtý variant iPhonu je prekliaty. Dve generácie mini modelov mali len nízku popularitu, a za nimi nasledujúce modely Plus mali údajne ešte nižšiu popularitu. Firma tak po troch generáciách plánuje vyradiť z portfólia aj tieto a na miesto "štvorky" nastúpi iPhone 17 Air.
pokračovanie článku

Apple vyvíja novú verziu Xcode s Claude AI

Apple v súčasnosti robí všetko preto, aby dobehol zvyšok technologického segmentu v oblasti umelej inteligencie. Keďže sa však firma nemôže spoliehať na terajšiu podobu Siri a Apple Intelligence, musí spolupracovať s inými firmami.