Microsoft odkúpil tvorcu klávesnice SwiftKey

Microsoft včera odkúpil tvorcov populárnej klávesnice SwiftKey pre iOS a Android za sumu 250 miliónov amerických dolárov. Väčšina zo 150 súčasných zamestnancov spoločnosti po celom svete sa čoskoro pripojí k divízii Microsoft Research.

Aj keď sa akvizícia na prvý pohľad môže zdať len ako odkúpenie ďalšej z rady populárnych aplikácií ako Wunderlist a Sunrise, podľa Financial Times ide skôr o najatie talentu so skúsenosťami s umelou inteligenciou. V technologickej sfére totiž v danej oblasti momentálne prebieha boj o talent, ostatné spoločnosti ako Google a Apple v posledných mesiacoch taktiež odkúpili množstvo menších spoločností so zameraním na AI.

Klávesnicu SwiftKey už používa viac než 300 miliónov ľudí na Androide aj iOS, spoločnosť však stále neprišla na udržateľný biznis model. Spočiatku bola aplikácia platená, no neskôr prešla na freemium model, v ktorom si používatelia mohli dokupovať rôzne témy.

swiftkey-iphone

Microsoft ostatne už vlastnou klávesnicou disponuje, čo len potvrdzuje teóriu o iniciatíve s umelou inteligenciou. Klávesnica Word Flow pre iOS je už v beta verzii a čoskoro by sa mala dostať aj na verejnosť.

Akvizíciu spoločnosti už na svojom blogu potvrdil aj Microsoft, pričom vývoj aplikácie bude naďalej pokračovať a v budúcnosti môžeme očakávať implementáciu niektorých funkcií do ich vlastnej klávesnice.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *



Články, ktoré by sa vám mohli páčiť
pokračovanie článku

Apple predstavil iPad Pro (M5)

Apple dnes predstavil nielen čip M5, ale aj nový iPad Pro, ktorý ním disponuje. Dostupný bude už tradične v 11- a 13-palcových konfiguráciách.
pokračovanie článku

Apple predstavil nový čip M5

Apple dnes poobede predstavil procesor novej generácie M5. Oproti predošlej generácii prináša až štvornásobný nárast grafického výkonu pri práci s AI.
pokračovanie článku

Apple predstaví základný MacBook Pro M5 v predstihu pred výkonnejšími modelmi

Už skôr sa objavila informácia, že Apple zvažuje do budúcna stratégiu postupného uvádzania novej generácie produktov. Reč bola v tom čase o iPhone, kde sa hovorilo o možnosti uvedenia iPhonu Pro, Air či Fold približne pol roka pred bežným modelom. Zdá sa, že Apple chce teraz túto stratégiu vyskúšať pri MacBooku Pro.