Taylor Swift prezrádza zákulisné informácie o svojom liste Applu

Keď sa Taylor Swift v júni, tesne pred spustením novej služby Apple Music, rozhodla zverejniť svoj nesúhlas s kompenzáciou umelcov počas trojmesačnej skúšobnej doby, málokto tušil, čo sa v nasledujúcich 24 hodinách odohrá. Apple takmer instantne zareagoval na list, ktorý zverejnila na sociálnej sieti Tumblr a obrátil kurz o 180 stupňov. Sťažnosť niekoho takého, ako je popová diva na vrchu svojej popularity, bola zrejme poslednou kvapkou v mori negatívnych reakcií zo strany indie vydavateľov a hudobníkov, ktorí neboli práve nadšení, že počas najbližších troch mesiacov za množstvo streamov nedostanú ani cent.

Eddy Cue promptne pomocou svojho Twitter účtu ohlásil, že Apple interpretom zaplatí z vlastného vrecka. Celá táto podivná situácia však vôbec nemusela nastať, a teraz nemáme na mysli len otázne strategické rozhodnutia kalifornskej spoločnosti. Sama Taylor Swift v novom interview pre Vanity Fair vraví, že list takmer nepublikovala. Napísala ho totiž spontánne o štvrtej v noci, po tom ako sa od svojich známych dozvedela o novom kontrakte s nulovou finančnou kompenzáciou. Jedinou osobou, ktorá list pred publikovaním videla, bola údajne len jej matka.

Swift ďalej dodáva, že bola naozaj prekvapená rýchlosťou, akou jej list narobil vlny v celom hudobnom priemysle a napokon zmenil postoj samotného Applu. To je taktiež v ostrom kontraste s konfliktom so Spotify, ktorý v priebehu minulého roka viedol k stiahnutiu jej hudby zo švédskej hudobnej služby. “Apple so mnou zaobchádzal ako s hlasom kreatívnej komunity, na ktorej mu skutočne záleží. A príde mi naozaj ironické, že multi-miliardová spoločnosť reaguje na kritiku s pokorou, zatiaľ čo startup bez finančného príjmu reaguje ako korporátny stroj.”

Celé interview si môžete prečítať na stránkach Vanity Fair.

taylor-swift-vanityfair

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.



Články, ktoré by sa vám mohli páčiť
pokračovanie článku

Aké hry podporujú Apple M1?

M1 Pro a M1 Max svojím výkonom určite ohúria. Ako sa ale správajú nové čipy z dielne Apple pri hrách? Tie sú, takisto ako iné komplexné programy náročné na hardvér, aj keď trocha iným spôsobom. Ako si nové čipy M1 dokážu poradiť s hrami a aké výkony dosahujú pri viacerých AAA herných tituloch?