Nový iPhone bude mať rozlíšenie displeja pravdepodobne 1136 x 640 pixelov

Zásadnou zmenou v novom iPhone má byť väčší displej. Kvôli ergonómii, ktorá je pre Apple prioritou, by však mal narásť len do výšky, čím by bol iPhone aj naďalej používateľný aj jednou rukou tak ako doposiaľ. Istým potvrdením tejto špekulácie priamo od Applu je fakt, že sa vývojárom podarilo v oficiálnom iOS simulátore zistiť, že iOS 6 dokáže automaticky prispôsobiť zobrazenie ikon na obrazovke iPhonu rozlíšeniu 1136 × 640. iOS 5 pri tomto rozlíšení zobrazí namiesto piatich riadkov ikon len štyri, s veľkými medzerami. Samozrejme, nový iPhone bude mať predinštalovaný systém iOS 6. Súčasný iPhone s Retina displejom má rozlíšenie 960 × 640. Je zrejmé, že ak nový iPhone nebude mať rozlíšenie 1136 × 640, Apple túto možnosť minimálne testoval.

Rozdielne zobrazenie ikon na iOS 6 (vľavo) a iOS 5.1 (vpravo) pri rozlíšení 1136 × 640. Zdroj: 9to5Mac

komentárov
  1. Pride mi logickejsie to rozlisenie co je v clanku koli spetnej kompatibilite. A kedze ma sucasny iPhone retina displej tak vacsie rozlisenie nepotrebuje

    0
    0
  2. Tiež si myslím. Ak sa máme baviť o ergonómii, teda o možnosti dosiahnuť na celý displej palcom, problém je skôr výška ako šírka. Na SGS2 má displej 4,3″ a keď som to skúšal, nemal som žiadny problém dosiahnuť na druhú stranu po šírke, ale na koniec displeja hore a dolu.
    iPhone nemá slúžiť primárne na prehrávanie filmov. A práve filmy sú jediný argument pre 16:9.

    Preto si tiež myslím, že ak niečo zmenia, tak 3,7″ natiahnu na 4″ a rozlíšenie ponechajú. Možno o 1-2 roky ho dvihnú na 1920×1080 a bude FullHD s priestrom naviac. Nazvú to SuperRetina.

    0
    0
  3. „Tiež si myslím“ patrilo k prvému príspevku. Schvaľovanie príspevkov trvá strašne dlho, druhý som počas písania môjho nevidel.

    Ešte oprava: nie 1920×1080, ale 1920×1280 (960×2 a 640×2). Nie je retina ako retina, pretože mnohé telefóny majú viac DPI ako iPhone, takže je sa kam posúvať. A keď by sa uhlopriečka zvýšila na 4″, čo je asi optimum, pri len miernom zväčšení telefónu, „retina“ by mala ešte menšie DPI.

    0
    0
  4. No ja neviem, doteraz som mal za to, ze „fragmentacia“ iOS aplikacii nie je, pripadne, ze je u Retiny vyriesena jednoduchym nasobkom, ale ak je toto skutocnost, tak som zvedavy ako sa s tym popasuju vyvojari a stare aplikacie a novom displeji, alebo stare aplikacie budu mat jednoduchu vycentrovane cierne pasiky po stranach?

    0
    0
Napísať odpoveď pre megaloman Zrušiť odpoveď

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *



Články, ktoré by sa vám mohli páčiť
pokračovanie článku

V roku 2024 vytvorilo 77 herných spoločností na Slovensku 83 hier

Slovenský herný priemysel pokračoval aj v roku 2024 v konsolidácií a miernom poklese. V minulom roku dosiahli spoločnosti tvoriace digitálne hry na našom území spoločne obrat 67,85 miliónov EUR. Momentálne na Slovensku pôsobí 77 herných spoločností, ktoré zamestnávajú 982 profesionálov, čo je o 35 menej oproti roku 2023.
pokračovanie článku

Blender je vo vývoji pre iPad Pro

Populárny modelársky nástroj Blender po rokoch konečne mieri na iPad Pro. Vyzerá to teda, že tablet od Apple bude konečne vhodnou voľbou pre 3D grafikov, ktorí sa nechcú obmedzovať iba na počítač.