Nie všetky vydavateľstvá podporujú model predplatného od Apple, Financial Times nechce stratiť kontakt so zákazníkmi

Aj keď množstvo veľkých vydavateľstiev už Applu ustúpilo a ponúka predplatné svojich novín a časopisov cez model dostupný v App Store, niektorí sa tomu zatiaľ vyhýbajú. Apple si totiž berie 30 % z príjmu vydavateľstiev za predplatné a okrem toho obmedzuje aj ich prístup k osobným informáciám predplatiteľov. Zatiaľ čo prvý bod vykompenzujú ušetrené náklady na tlač a distribúciu, vstupu Financial Times do tohto systému prekáža najmä chýbajúci prístup k informáciám o predplatiteľoch. Ich biznis model je totiž podľa oficiálnych vyjadrení postavený na priamom kontakte s predplatiteľmi, ktorého sa nie sú ochotní vzdať. Ak sa im nepodarí s Apple dosiahnuť dohodu, budú využívať iné distribučné kanály, ktoré majú k dispozícii.

Financial Times na iPade

Na kvalitnú digitálnu publicistiku je iPad ako stvorený

Využívate už na svojom iPade či iPhone digitálne predplatné z App Store? O rady a skúsenosti sa s ostatnými môžete podeliť v diskusii pod článkom.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *



Články, ktoré by sa vám mohli páčiť
pokračovanie článku

Apple predstavil iPad Pro (M5)

Apple dnes predstavil nielen čip M5, ale aj nový iPad Pro, ktorý ním disponuje. Dostupný bude už tradične v 11- a 13-palcových konfiguráciách.
pokračovanie článku

Apple predstavil nový čip M5

Apple dnes poobede predstavil procesor novej generácie M5. Oproti predošlej generácii prináša až štvornásobný nárast grafického výkonu pri práci s AI.
pokračovanie článku

Apple predstaví základný MacBook Pro M5 v predstihu pred výkonnejšími modelmi

Už skôr sa objavila informácia, že Apple zvažuje do budúcna stratégiu postupného uvádzania novej generácie produktov. Reč bola v tom čase o iPhone, kde sa hovorilo o možnosti uvedenia iPhonu Pro, Air či Fold približne pol roka pred bežným modelom. Zdá sa, že Apple chce teraz túto stratégiu vyskúšať pri MacBooku Pro.