iOS 4 a kompatibilita s handsfree sadami v autách – Mercedes-Benz (Aktualizované)

Zdá sa, že nielen iPhone 4 má problémy. Tie so sebou priniesla aj očakávaná aktualizácia softvéru iOS 4, ktorá nielenže opúšťa podporu niektorých starších iPhonov, ale spôsobuje aj problémy so spätnou kompatibilitou s ostatným príslušenstvom. To si mohli všimnúť aj majitelia automobilov značky Mercedes-Benz s príslušenstvom pre iPhone. Táto značka ponúkala medzi prvými špeciálne kolísky pre iPhone, ktoré vložený telefón nabíjajú, no ak ho necháte napríklad v taške alebo vrecku, telefón sa pripojí cez Bluetooth. Všetko perfektne fungovalo až do aktualizácie na iOS 4. Aj naďalej síce funguje ovládanie hovorov cez volant a navigačný systém Comand APS, ak v ňom však nemáte manuálne uložené telefónne čísla, čaká vás sklamanie.

iPhone kolíska v Mercedese, ideálna kombinácia pre manažérov

Aktualizácia: Apple už v spolupráci s Mercedes-Benz priniesli riešenie tohto problému – softvérová aktualizácia pre iPhone iOS 4.1, ktorá opravuje kompatibilitu s Bluetooth zariadeniami. Mercedes v prípade pretrvávajúcich problémov odporúča aktualizáciu softvéru telematiky vozidla na najnovšiu verziu. Podľa našich skúseností však stačilo aktualizovať iOS a všetko opäť funguje ako pred iOS 4.

Navigačný systém je síce aj s iOS 4 schopný stiahnuť cez Bluetooth všetky telefónne čísla, no na rozdiel od predchádzajúcich verzií softvéru pri nich nezobrazí mená kontaktov. V systéme sa tak zobrazia stovky kontaktov bez mien alebo akýchkoľvek podrobnejších informácií, ak teda neviete telefónne čísla naspamäť, celý systém sa stane prakticky nepoužiteľným. Problémy sa týkajú aj iPod sady, ktorá má teraz problémy s načítaním playlistov.

Mercedes Comand APS iPhone  

Z telefónneho zoznamu sa vytratili mená kontaktov

Problémy s handsfree sadou v Mercedesoch sú riešené aj na diskusných fórach Apple (1, 2, 3). Jednou z rád, ktoré sa tam objavili, je nové spárovanie telefónu s Bluetooth kolískou v aute. Nanešťastie, mne tento pokus nepomohol, je však možné, že funguje majiteľom univerzálnej Bluetooth kolísky, ktorá na rozdiel od špeciálnej iPhone kolísky neumožňuje nabíjanie telefónu. Pokusy kontaktovať Apple alebo Mercedes-Benz sú už tradične zbytočné, obidve spoločnosti zvaľujú chybu na druhého. Kto nakoniec problém vyrieši, a či vôbec, ukáže až čas. Odhliadnuc od toho, že Apple vydáva nový iPhone každý rok, čím sa špeciálne kolísky, ktoré sú cenou veľmi podobné samotnému telefónu, znehodnocujú, by mohli byť aspoň softvérové aktualizácie oslobodené od negatívneho vplyvu na spätnú kompatibilitu.

Mercedes iPhone  

S iOS 4 má problémy aj displej umiestnený za volantom

V zahraničných pobočkách predajní Mercedes-Benz však mali zákazníci väčšie šťastie a dostali informácie o tom, že Mercedes aj Apple už údajne pracujú na zistení príčin problémov a ich rýchlom odstránení. Cieľová skupina klientov, ktorí používajú kombináciu automobilu značky Mercedes-Benz a iPhonu, je totiž takmer s istotou závislá na častom telefonovaní a tieto problémy ju môžu odradiť od kúpy. Paradoxne, aj sám Steve Jobs vlastní auto značky Mercedes, tento problém si teda určite všimol aj on.

Mercedes Steva Jobsa  

Mercedes-Benz SL 55 AMG patriaci Stevovi Jobsovi…

Mercedes Steva Jobsa  

…ktorý ho s obľubou parkuje na miestach vyhradených pre zdravotne  ťažko postihnutých

Máte skúsenosti s iPhone sadami v iných autách? Mala na ne aktualizácia na iOS 4 rovnaký vplyv ako v Mercedesoch? O svoje skúsenosti sa neváhajte podeliť v diskusii pod článkom.

komentárov
  1. so sadou do auta sice nemam skusenosti ale s pripojenim na tv je problem pri pouziti aplikacii tretich stran. Tv output je v novom ios 4 zakazany. A to sa este chvalia ze vzdy dalsie a dalsie api spristupnuju.

  2. Zkušenost mám i když se jedná o pouhé napojení iPhone/iPodu do fabrického rádia které pak umí i za pomocí ovladače pod volantem iP ovládat, listovat v playlistu atd. a vše funguje normálně beze změny.

  3. no mne vo Fiate (system Blue&Me) funguje iPhone 3G s iOS 4 lepsie. Sice stale nevie citat SMS z telefonu (co ale nevadi, kedze po slovensky to aj tak necita spravne), zacal ale prenasat do reprakov v aute melodiu zvonenia, ktoru mam nastavenu. Predtym fungovalo (pri 3.1.2) len klasicke zvonenie, take to defaultne. Telefonny zoznam sa preniesol v pohode, aj mena aj cisla.

  4. nie mne vsetko funguje v cls… nechapem tvoj koniec clanku a vyznam fotiek ako parkuje jobs…. asi musis but riadne rozhorceny ale trochu novinarskej profesionality by ti nezaskodilo (autorovi clanku)

  5. Mam BMW 530i, a cez bluethooth sa mi po nahodeni iOS4 na dyspleji nadalej normalne zobrazuju tel. kontakty ako to bolo aj pri OS 3. Takze ziadnu zmenu som nepostrehol u BMW. Jedine co som musel spravit bolo, ze po aktualizacii iOS4 sa mi automaticky nesparoval iphone s autom, takze som musel nanovo pridat v nastaveniach iphone a sparovat ho. Potom uz nebol ziaden problem.

  6. mne os 4 vo favorite slape paradne ..nemam ziaden problem ani s koliskou
    vrelo doporucujem.skoda favorit + iphone  ios4

  7. Saab 9-3 cez BT funguje korektne, prepinanie pesniciek na volatne, volanie, len mam pocit ze sparovanie trva dlhsie, niekedy aj 2 minuty kym mi ukaze ze iPhone je pripojeny

  8. a ja som si vzdy myslel ze majitel mercedesu, aspon myslim tu vyssiu cenovu radu, sa uz ani nemusi zivit telefonovanim a netelefonuje vobec, lebo je za vodou. no a ono je to inak, som sa dozvedel z clanku ;-)

  9. V Toyotě to funguje v pohodě. Jak handsfree tak přímo audio, což u části telefonů co jsem zkoušel nešlo (buď jedno nebo druhý). Výhoda je, že navigaci lze používat zároveň s handsfree. Například Nokia 5230 s tím má problém a navigaci prostě nepustíte přes Bluetooth to repráků. Ale možná dělám chybu já…navigaci na iPhonu jsem do toho nezkoušel pouštět, i když ze všeho ostatního na iPhonu šel zvuk do repráků.

    Jinak nabíjení přes USB taky funguje, ale iPhone se při něm víc zahřívá, takže to zřejmě nebude moc zdravé.

    Proč nemá Steve na autě SPZ?

  10. Používám iPhone 1. generace s MB třídy B. Dříve se nikdy nepodařilo párování, ale od updatu na iPhone OS 3.1.3 se párování najednou podařilo a od té doby to úspěšně používám. Tím, že iOS 4 pro mě není mi Apple vlastně ušetřil starosti :-D.

  11. Ja som cez BT handsfree paroval iPhone s desiatkami aut a nie vzdy som bol uspesny. Najlepsie skusenosti mam s BMW a japonskymi autami, naopak, prave s Mercedesom sa mi to nikdy nepodarilo. Bez ohladu na model auta aj verziu OS. Vzdy mi vyskocila hlaska, ze zariadenie sa neda rozpoznat. Takze problem bude asi niekde na trase.

  12. Ja bych rekl, ze po transplantaci jater by mohl na mistech ZTP bez problemu parkovat, tak vo co go? Mozna ma nejakou US-ZTP prukazku :)

  13. macblogger: Jobs vzasade jazdi bez SPZ a parkuje na mieste pre invalidov pre sidlom Apple (aby sa nezdrzoval parkovanim). A tu nepritomnost SPZ si moze dovolit ako vystrelok, nijak to ani neriesi s policiou :)

  14. v CLS nemam najmensi problem, skusil som po precitani clanku cely Comand vymazat a nanovo sparovat a natiahnut cisla. Vsetko bez problemu na prvy krat

  15. @ SPZ: Cital som, ze Steve ma specialnu vynimku od miestneho “magistratu” – moze jazdit bez SPZ, co ma udajne sluzit na ochranu jeho sukromia (podla SPZ by ho mohli jednoznacne identifikovat). Dost som sa zasmial na tom zdovodneni, lebo vsak kolko aut (a este presne takych ako ma on) asi jazdi bez SPZ :D. Skor to jeho sukromie obmedzuje, ale vsak kazdy mame nejaku uchylku ;-)

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.



Články, ktoré by sa vám mohli páčiť
pokračovanie článku

Inštalovať iOS 14 alebo nie?

Nový iOS prináša viacero zaujímavých zmien aj nových funkcií. Dôležitá je však aj otázka: aktualizovať už teraz alebo radšej ešte počkať?