Apple získal ocenenia za najlepšie marketingové a podnikateľské aktivity desaťročia podľa AdweekMedia

V oceňovaní toho najlepšieho z ostatného desaťročia (Best of the 2000s) vyhlásila spoločnosť AdweekMedia víťazov. Pravdepodobne vás neprekvapí, že Apple si odniesol ocenenia hneď v niekoľkých kategóriách ako najlepší obchodník, produkt, značka, reklamná kampaň, digitálna reklamná kampaň a „Out-of-House“ reklama.

Obchodník desaťročia (Marketer of the Decade) – Steve Jobs

Adweek nezabúda na to, ako Steve Jobs vytiahol Apple v 90. rokoch z krízy a priviedol na cestu jedného prelomového produktu za druhým. Jeho osobnosť je vnímaná ako ikona, je vizionárom a „nemá strach z prekážok na ceste úspechu“.

Značka desaťročia (Brand of the Decade) – Apple

Na tomto ocenení má bezpochýb veľký podiel samotný S. Jobs. Apple si dokázal vybudovať veľkú základňu loajálnych zákazníkov a vytvoriť medzi nimi a produktmi Apple emotívnejšie spojenie.

Produkt desaťročia (Product of Decade) – iPod

iPod zmenil pohľad ľudí na to, ako by mal hudobný prehrávač vyzerať. Jeho úspech je často prirovnávaný k Walkmanu od Sony z 80. rokov.

Kampaň (Get a Mac), „Out-of-Home“ reklama (iPod Silhouettes) a digitálna reklamná kampaň (Nike Plus) desaťročia

Od čias reklamnej kampane Think Different bola reklama neoddeliteľnou súčasťou spoločnosti Apple. Reklamné kampane Apple sa dostávali zároveň do kultúrneho povedomia ľudí. Okrem Think Different to platí aj pre Get a Mac či iPod Silhouettes reklamy – stali sa hlavnými témami večerných programov, cieľom nespočetného množstva paródií a spustili vlnu marketingu, za ktorý už Apple nemusel zaplatiť ani cent.

Apple siluety

Kompletný zoznam všetkých kategórií a ich víťazov nájdete na oficiálnych stránkach ocenení.

komentáre
  1. Po tom ako som si kupil knižku „Jak myslí Steve Jobs“ a začal ju čítať si myslím, že niet pochýb o tomto ocenení. Steve je proste marketingový borec. Vie ako obalamutiť ľudí, aby milovali každý (alebo aspon skoro každý :D) výrobok od jablka. Toto ocenenie Applu ako aj samotnému S. patrí oprávnene.

    0
    0
Napísať odpoveď pre Maťo Zrušiť odpoveď

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *



Články, ktoré by sa vám mohli páčiť
pokračovanie článku

Môže myš zvýšiť produktivitu práce?

Keď sa hovorí o produktivite, väčšina ľudí si predstaví time management alebo pracovné návyky. Úplne zabúdame na to, že aj hardvér, ktorý používame každý deň, má obrovský vplyv na našu efektivitu a produktivitu. Napríklad počítačová myš alebo klávesnica.
pokračovanie článku

Knižný tip: Steve Jobs

Životopis Steva Jobsa, jedinečný svojho druhu a jediný autorizovaný samotným Jobsom, zakladateľom a CEO fenomenálnej spoločnosti Apple!