Caute, mam otazku ktora mi nie je celkom jasna. Pri zakupeni iPhone z CZ Online Apple Store by som mal mat podla zakona EU 2.rocnu zarucnu dobu. V slovenskom servise sa so mnou vsak hadala slecna ze Apple poskytuje 1 rocnu zaruku na vsetky svoje produkty. Pritom v zarucnych podmienkach Apple na ich website je napisane nieco ine:
Při nákupu produktů Apple platí spotřebitelské zákony zemí Evropské unie, které stanovují povinná záruční práva nad rámec roční omezené záruky společnosti Apple a volitelného programu AppleCare Protection Plan.
Veru je to tak, ak kupis zariadenie v krajine ktora ma Apple Store tak mas len 1 rok zaruku, druhy resp treti rok si mozes dokupit cez Apple Care Protection Plan, potom je to uz na danej krajine ci druhy rok poskytuju zaruku servisne firmy pre apple alebo vobec. Z vlastnej skusenosti viem ze krajiny vychodnej europy vacsinou maju servsne firmy ktore poskytuju zarucny servis (ako napriklad Swiss,..) a krajiny na zapad od Slovenska maju 1 rok zaruku a druhy rok musi zakaznik dokazat na vlastne naklady ze tovar sa poskodil kvoli vyrobnej chybe – takze kvazi nema nic :D
@MorFi – bolo mi povedane ze servis robia rozni autorizovani partneri, spominala konkretne Cesky Servis, maju pobocky v Prahe, Brne. Povedala mi ze treba tiez doklad o kupe (tzn. fakturu z Online Apple Store). Pytal som sa na postup, a povedali mi ze sa to osobne zanesie priamo do servisu spolu s tymto dokladom a ak uznaju zaruku mas narok na vymenu/opravu zdarma.
+je to tak ako pise Aston, upresnim este len, ze CZ podla EU zakonov musi davat 2r. zaruku, prvy rok je klasicka limitovana medzinarodna Apple zaruka (tzn. kdekolvek v EU) a v druhom roku riesia so zmluvnymi servismi na uzemi CR. Neviem, ci je vobec mozne kupit v CZ AppleCare, myslim ze vobec nie (pri ziadnom produkte v Online Store nefiguruje).
Len na margo mojho prispevku, MB bol kupovany na Slovensku :-))
PS: V Eu plati zaruka 2 roky, bez ohladu na ich dementne pripomienky. Kazdopadne, mne islo skor o moznost uplatnit si zaruku po uplynuti jedneho roka, priamo v servise, bez nutnosti preukazat doklad o kupe. Ocividne to nie je mozne a chce to reklamaciu cez predavajuceho.
Masta Ace – myslim ze to takto funguje s akymkolvek apple produktom kupenym v EU (napr. u nas) – rok za to ruci apple, a druhy rok naklady na vymenu / opravu znasa predajca hardwaru v krajine kupy.
BTW pytal som sa aj na to co mi povedali v SK servise, a zenska z Apple mi povedala ze ten servis spravne tvrdil ze oni rucia len za prvy rok, pretoze druhy rok to musis riesit v CZ.