Caute. Mal som iPhone 4 ktory sa mi pokazil a tak som ho dal do autorizovaneho servisu nakolko este platila rocna zaruka. ( bol kupovany v GB v apply )
Dnes som dostal novy kus ( bez krabice len mobil s original apple foliami ). A bolo mi povedane ze zaruka mi plati ta na ktoru som reklamoval ten stary kus. A ta mi konci 25. januara.
Chcem sa opytat ci by som nemal dostat na novy kus aj novu zaruku.
Podla mna by mala byť aj nová záruka a každu vec ktorú si kupiš maš dva roky záruku a a ked sa ti to pokazi tak tá záruka je nato aby si neplatil za opravu a keď ti to vimenia mas to ako kedby si si to znovu kupil tak tam maš aj dva roky zarku to je moj osobny názor :)
tak ako teraz. kde to mam riesit alebo u koho? na apple.com ked som cekol serial number v tom warrianty checker tak mi dalo zaruku toho stareho iphonu ktory bol vadny.
Apple vacisnou taketo male vecicky (iphony, ipody, ipady atd.) neopravuje, ale riesi to vymenou za novy kus. Nie je to vsak novy kus ako taky, ale je to bud repasovany model (poskladany z viacerych pokazenych kusov) s novymi plastami, sklom a dalsimi vecami, aby na nom neboli vidiet znamky pouzivania, alebo je to model, ktory nie je urceny na predaj, ale sluzi ako nahradny diel -> do servisu teda chodia ako nahradne diely skompletizovane zariadenia (aspon do tych autorizovanych) :) Tak ci onak.. v oboch pripadoch sa jedna o nahradny diel a na nahradne diely nie je zaruka 2 roky, ale iba 3 mesiace.
No a potom by to malo platit napr. tak, ze ak sa ti povodny pokazi mesiac pred vyprsanim zaruky a dostanes novy, tak zaruka ti plati 3 mesiace odo dna vybavenia reklamacie.
Alebo ak sa ti pokazi mesiac po kupe, dostanes novy, tak ti zaruka pokracuje do tych dvoch rokov + by som povedal, ze sa predlzi o cas vybavovania reklamacie.
Aspon takto by to malo platit pri vyrobkoch kupovanych na Slovensku, teda s dvojrocnou zarukou, ale dal by som ruku do ohna, ze to iste plati aj pre teba :) Koniec koncov zaruka 3 mesiace na nahradne diely vychadza zo zakona a tym sa musi riadit aj firma, ktora ti tu reklamaciu vybavila :)
cvako : na novy kus neni nova zaruka, zaruka je vseobecne pre teba 1 rok. platia pre teba podmienky kde si tovar kupil cize GB. ak aj mas v servise predlzi sa ti len o cas co tam bol. aj ked je vymena za novy kus.
pri vymene za novy kus sa URCITE resetuje zaruka. Ide o to, ze ak sa chyba neda opravit a teda je nutna vymena celeho vyrobku tak mas vo vseobecnosti na vyber – bud si vypytas naspat peniaze alebo dostanes novy kus. Vo vacsine pripadov sa servis ani nepyta a rovno vymeni za novy kus. Keby si ale poziadal o vratenie penazi, tak mozes za tie iste peniaze kupit novy kus a teda mas novu zaruku. Cize aj pri vymene kus za kus sa obnovuje zaruka.
Ak sa ale jedna o refurbished kus tak zaruka ostava a predlzuje sa len o cas straveny v servise – no a ako tu uz bolo spomenute, apple v 99% pripadoch vymienaju pokazene masiny za refurbished.
presne tak, výmena kus za kus -> či už ti dajú nový alebo “repas” alebo predvádzací, záruka je znova 2 roky (na slovensku)…druhá vec je, že kto sa s nimi bude naťahovať, keď dali do servisného protokolu: výmena “swap modulu” to by bola sranda, keby sa niekto naťahovať fakt chcel, a museli by ukázať čo ten swap modul je :):)
Kazdy tu hovori nieco ine. Mne zas v servise povedali (CCC), ze ked je vymena kus za kus, tak je od Apple poskytovana zaruka 90 dni, pokial povodna uz vyprsala, lebo sa to berie ako nahradny diel , nie ako “novy” kus. Zalezi od konkretneho predajcu ci poskytne znova 2 roky.
Peterson: to by bola všetko pravda, keby sme tu nemali zákon o ochranu spotrebiteľa, ide o to, že toto sa píše priamo v zákone, a nejaký apple si na slovensku nemôže uplatňovat nejaké ich pravidlá a predpismi, ale musí sa riadiť zákonom. Ale ako vravím, spoliehajú sa na to, že nikto nebude riešiť to že dostal “nový” kus, keď majú výmena SWAP modulu..
Tezko rict, jak to je u vyrobku kupovanych v zahranici. Podle mne se na ne nevztahuje SK zakon. Takze nova zaruka si myslim v takovem pripade neplati. V UK je napriklad zaruka 1 rok. To by znamenalo, ze kdyz se sem clovek prijde nechat opravit mobil, oni mu ho vymeni a dostane novou 2 roky zaruku, protoze v SK je 2 roky ze zakona? Asi ne ;)
Neco jineho je ten krasny ojeb, ktery se tu dela s mytickym swap modulem, pri oprave mistnich telefonu. To je dle meho nazoru silny ojeb, protoze se prakticky vymenuje kus za jiny kus a tim padem by melo jit o novou zaruku. To se ovsem nedeje.
urcite by ti mala platit nova zaruka ,ja som tak reklamoval iphone a dali my novy kus a zaruka isla opet ako novy iphone ale!!!…kupoval som ho v uk a tam som ho aj reklamoval takze tazko povedat akoby to dopadlo keby som ho reklamoval na sk.
Vy si neuvedomujete jednu vec a to, ze hoci clovek dostane na vymenu nove zariadenie, to zariadenie sa neda povazovat za nove :)
Na Slovensku tie vyrobky nikto neopravuje :) ..mozno az na par mensich servisnych stredisk, ktore vsak urcite neposkytuju autorizovany servis. Tu nejde o to, ze by sa chyba nedala odstranit – v tomto pripade sa naopak da odstranit akakolvek chyba vymenou za repasovany tovar a ten sa urcite neda povazovat za novy produkt, aby ti mohla platit opat zaruka 2 roky. Predsa ten uz bol tiez opravovany, poskladany z viacerych chybnych kusov. Skratka je to repas, ktory ma statut nahradneho dielu (aj ked je to cely vyrobok) a na ten sa podla slovenskeho zakona vztahuje zaruka 3 mesiace. Takze Apple sa tu riadi slovenskym zakonom:) Keby si dostal novy model, ktory bol povodne urceny na predaj zabaleny v povodnej krabicke s povodnym prislusenstvom, tak by to bolo ine. Tu vsak dostanes iPhone zabaleny vo folii, pripadne este v kartonovej krabici a that’s all:) Ano, Apple sa musi riadit slovenskym zakonom a aj sa drzi, len by som povedal, ze tymto ho pekne a legalne obisiel, resp. vyuzil pre svoje potreby :) Ako bolo spomenute, ak by sa jednalo o neopravitelnu chybu, zakaznik moze poziadat o vratenie penazi. Tymto si vsak zaebzpecili, ze pre nich ziadna zavada nie je neopravitelna a tym padom nepridu o peniaze :)
To ze clovek dostane na vymenu novy vyrobok este neznamena, ze dostal novy vyrobok :) …dostal nahradny diel a myslim, ze zakon az tak presne nespecifikuje, co moze byt a nemoze byt nahradnym dielom :) Myslim teda, ze ak by si clovek chcel vydobit novu dvojrocnu zaruku, tak by asi velmi nepochodil ani so SOIkou na cele. Predsa taka firma si da zalezat na tom, aby jej obchodne postupy boli v ramci zakona danej krajiny :)
Autor
Príspevky
Zobrazuje sa 20 príspevkov - 1 až 20 (z celkového počtu 29 )