Domov › Diskusné Fóra › Pomoc: hardware › PPI servis problém s reklamáciou
- Toto téma obsahuje 125 odpovedí, 41 hlasov, a bola naposledny upravená pred 11 years, 6 months od
silence23.
-
AutorPríspevky
-
1. októbra 2012 o 21:38 #329070
bolek
Účastník (Participant)PPI-ETC Slovakia s.r.o. je jeden hnusný, vychcaný servis:-(. Bohužial som u nich (cez Orange) musel reklamovať zopár mobilov a záručný servis tu tuším funguje na 3 odpovediach:
-nevzťahuje sa záruka pre poškodenie neznámou kvapalinou
-nevzťahuje sa záruka pre mechanické poškodenie
-závada sa neprejavilaPrípadne ak máte šťastie a majú dostatok mobilov na výmenu, tak nasleduje „oprava vykonaná formou výmeny SWAP modulu“, čo je v podstate výmena za nový kus, ale do záručného to napíšu ako výmenu nejakého záhadneho „swap“ modulu, aby nemuseli dávať novú záruku na 2 roky:-(
Ja som mal tiež u nich v servise pred rokom okrem iného aj iPhone 4 a neuznali mi záruku na základe údajného „nadmerného mechanického namáhania“, ktoré tvorili škrabančeky na skle absolútne nepodstatné k predmetu reklamácie. Fotky bohužial nemám a chvalabohu sa mi to podarilo po niekoľko týždňových ťahaniciach vyreklamovať k mojej spokojnosti. Čudujem sa Apple a Orange, že si kazia meno takýmto neserióznym servisným partnerom
******MoRFi napísal: pride telefon do PPI, mozu uznat zaruku a vybavit to v ramci reklamacie, co je pre nich prijem a obrat, preco by teda nieco neuznali a zarobili tak menej penazi? Ved by isli proti sebe takze tie nariadenia od niekoho musia mat. ************
@ MoRFi: je to síce pre nich príjem, ale príjem zanedbateľný oproti mimozáručnej „výmene SWAP modulu“ za 300 eur. Stačí im, že si to dá u nich opraviť každý 4-5 človek :-(
Bohužial sme holubičí národ, ktorý sa ešte bojí otvoriť hubu proti neserióznym praktikám a len promile ľudí si dovolí neoprávnene neuznanú reklamáciu poslať na odborný posudok znalcovi a radšej sklopia uši a vycálujú peniaze za opravu, prípadne si to dajú opraviť v bežnom neautorizovanom servise za zlomok sumy požadovanej od autorizovaného servisu PPI-ETC Slovakia :-(
1. októbra 2012 o 22:04 #329081MoRFi
Účastník (Participant)bolek: no ja neviem za kolko kupuju iphony ale pochybujem ze by ich kupovali za tolko aby sa im neviem ako neskutocne velmi oplatilo robit to co vravis.
ludia nikomu nikto nezakazal poslat zariadenia znalcovi, popripade dat presetrit na SOI
ale v jednom sa vsetci zhodneme, slovensko ma este co dohanat…
1. októbra 2012 o 22:21 #329087raul
Moderátorsuhlasim s bolekom a buterom – a vsetkymi, ktori si myslia, ze servis svoje postavenie zneuziva. Snad ich presetria.
Ved uz len tendovod „vymena Swap modulu“ je na zasmiatie. Alebo doplacu?
Butter, ak budes nabuduce pisat do Apple, pripomen aj toto. Dostanes sice novy telefon, ale zaruku nie. To je politika Apple? Verim, ze nie, to si len nejaky pochybny servis na slovensku prihrieva polievocku. Bol by som zvedavy, co na to povie Apple. Ze vymena Swap modulu. Lebo vsetci sme hlupaci, nie????
1. októbra 2012 o 22:27 #329089Butter
Účastník (Participant)poper:
ak ešte tento iPhone stále máš prepošli mi fotky napis email na ruzomberok@me.com posuniem aj túto vec keď sa to už rieši myslím, že ti určite vyjdú v ústrety poprípade pošli mi iba vyjadrenie od servisu + fotku závady kontakt na teba a myslím, že aj teba budú v krátkom čase kontaktovať a možno dôjde aj k výmene iPhonu
v podstate ak to chcete ešte niekto riešiť stačí aby ste mi preposlali detailnú fotku závady vyjadrenie servisu + tel. kontakt poprípade mail kde chcete byť následne kontaktovaný applom…
čím viac toho bude o to lepšie zatiaľ som im preposlal celkovo 3 reklamácie do applu a apple túto vec posunul zástupcovi do Írska ktorý to už ďalej rieši z dôvodu časového posunu. Pochybujem, že sa na to vykašlú keď toho bude tak veľa neverím, že to nedajú do poriadku.
1. októbra 2012 o 23:24 #329106bolek
Účastník (Participant)@MoRFi: nič nemusia kupovať. Drvivú väčšinu im zamenia kus za kus a až tie naozaj pokazené a rozbité (kľudne poskladané aj z viacerých pokazených kusov) im vyfakturujú ;-)
2. októbra 2012 o 9:03 #329142Drevoplech
Účastník (Participant)Raul:
To s tou zarukou je podla mna v poriadku… Ty si kupujes zariadenie s dvojrocnou zarukou. Ked ti telefon „opravia“ vymenou za novy resp. repasovany kus, tak sa to stale berie ako oprava a tym padom ti zaruka bezi stale iba od datumu zakupenia. To, ze sa v telefone nevrtali, ale dali ti novy kus je pre teba iba velmi konfortny bonus.2. októbra 2012 o 9:58 #329158raul
ModerátorDrevoplech, bohuzial (alebo chvalabohu), podla zakonov SR sa mylis. Akonahle dostanes novy kus, musi ti aj zaruka plynut od zaciatku, teda 2roky.
Len nasim operatorom sa to neda vysvetlit, lebo tam bol meneny iba „Swap modul“.
Ked si kupis macbook a odpali sa ti tam disk, napr po 1,5 roku, disk ti v ramci zaruky vymenia a na disk ti plati nova, 2rocna zaruka. Na macbook pokracuje zaruka dalej. Ked sa ti pokazi cely macbook, daju ti novy a mas novu dvojrocnu zaruku.
Takze, ked uz nic ine, mali by poskytovat aspon 2 roky na ten „swap modul“ – co je vlastne cely telefon…
2. októbra 2012 o 10:13 #329160odklizec
Účastník (Participant)Je to tak jak rika raul. Pokud dostanes vymenou novy kus, mas (logicky) dostat novou zaruku. Pokud se provede oprava zarizeni, fyzickou vymenou nejake soucastky, zaruka se prodluzuje o dobu, po kterou bylo zarizeni v oprave. Finta ala „swap modul“ je mistni oblibeny odrb zakona. Fyzicky nedostanes svuj puvodni mobil, ale uplne jiny kus, ktery v prvnim roce zaruky byva fungl novy, v druhem roce se muze jednat o repas, ktery sice vypada jako novy (ma folie a tak), ale je to pouzivany kus. V obou pripadech se jedna o zcela jiny HW, nez clovek dal do servisu a na kterem se neudela zadna vymena/oprava. Takze podle zakona ma clovek dostat novou zaruku. Ovsem nedostane.
2. októbra 2012 o 10:15 #329163Drevoplech
Účastník (Participant)Raul a to mas odkial toto? Mozno mas pravdu, ale velmi o tom pochybujem… chcelo by to nejaky pisomny dokaz v podobe zakona. Pokial viem, tak dvojrocna zaruka na vymeneny diel plati iba ak si za ten diel zaplatis – cize mimozarucna oprava.
Ak ti ale diel menia v ramci zaruky, tak je to stale iba oprava a zarucna lehota sa predlzuje iba o dobu, pocas ktorej si mal pristroj v servise.
Moje informacie taham z praxe, kedze som pracoval tri roky pre Siemens v divizii mobilnych telefonov. Spolupracovali sme so servisom PPI-ETC aj so servisom Inoteska. Nakolko staznosti na servis sa riesili denne, tak odbijanie nespokojnych zakaznikov v sulade so zakonom musel kazdy zamestnanec ovladat. Viem, ze niekolko ludi sa chcelo aj sudit a davali svoje telefony na posudenie znalcom. Na SOI museli vyzvanat telefony od rana do vecera. Nepocul som ale o nikom, ze by bol v tomto uspesny.
2. októbra 2012 o 10:17 #329166mmhardky
Účastník (Participant)Neviem ako je to u nas, ale v rakusku by sa nova zaruka vztahovala iba na tu konkretnu zavadu, resp navymeneny diel – cize na tem swap modul :))
A inak do PPI som daval kedysi 3G a zrusili mi zaruku koli oskrenemu rohu (nebolo to od padu a malo to asi 1mm stvorcovy!) a tej ultratenkej prasklinke od dock konektoru, ktoru mal snad kazdy jeden 3G po par mesiacoch. Telefon uz ale nemam.
2. októbra 2012 o 10:37 #329170odklizec
Účastník (Participant)http://www.pravaspotrebitela.sk/index.php?page=brochures&itemid=9
„Ak predajca reklamáciu vybaví výmenou veci alebo jej časti, začína plynúť nová záručná doba (môže sa stať, že na niektorú časť bude dlhšia záručná doba, ako na ostatné časti)“http://www.epi.sk/Main/Default.aspx?Template=~/Main/TArticles.ascx&phContent=~/EDL/ShowArticle.ascx&ArticleId=26858
„V prípade, že reklamácia je vybavená výmenou reklamovanej veci za novú vec, začne plynúť záručná doba znova od prevzatia novej veci. Nová záručná doba začína plynúť aj v prípade výmeny súčiastky, na ktorú bola poskytnutá záruka.“Prikladu je vic. Presne zneni by melo byt v obchodnim zakonniku. Pointa je, ze novy kus = nova zaruka, dokonce v nekterych pripadech i stary kus s novou soucastkou = nova zaruka! Asi je treba vic se hadat s prodejci/servisy a pripadne stezovat si na SOI.
2. októbra 2012 o 10:40 #329172odklizec
Účastník (Participant)mmhardky, pokud ti zamitli zaruku z duvodu prasklin u dock konektoru, nemel ses nechat zrusit a napsat stiznost do Apple. Praskliny u dock konektoru byly znamym iP problemem (specialne u 3GS), ktery Apple uznaval. Stejne tak jako uznava zabarveny indikator vlhkosti u dock konektoru, pokud neni zabarveny i vnitrni indikator. Jen se nenechavat odpalkovat kdejakym servisakem/prodejcem.
2. októbra 2012 o 10:56 #329176Drevoplech
Účastník (Participant)Tak v tomto pripade ano… treba sa hadat a nenechat sa odbit.
2. októbra 2012 o 11:04 #329179raul
ModerátorDik, odklizec, ze si to za mna nasiel :)
Drevoplech, snad uz vidis tu tragediu na slovensku, najma co sa tyka toho zahadneho „Swap modulu“ :((
2. októbra 2012 o 11:17 #329182Drevoplech
Účastník (Participant)No Swap modul ma pobavil hned ked som to videl na protokole zo servisu. Este viac ta jeho cena. Inak ma ale na Slovensku uz asi nic neprekvapi… Hlavne co sa tyka zakonov a ich ignorovanie, porusovanie ci obchadzanie.
2. októbra 2012 o 13:45 #329226silence23
Účastník (Participant)
@MoRFi: nič nemusia kupovať. Drvivú väčšinu im zamenia kus za kus a až tie naozaj pokazené a rozbité (kľudne poskladané aj z viacerých pokazených kusov) im vyfakturujú ;-)ja v PPI-ETC pracujem a o tychto praktikach neviem :-)
pre vsetkych co tu placu za mechanicke poskodenie a zatecene mobilne telefony – ani jedna zarucna oprava nie je odmietnuta pre nic za nic. Apple by takyto iphone vratilo servisu ako mechanicky poskodeny a teda by servis PPI-ETC zaplatil opravu Butter -ovi.
@ Butter – cely pripad som mal moznost vidiet, aj fotky tvojho zariadenia, ktore som videl v trosku lepiom svetle, nez si tu zverejnil ty… osobne ti drzim palce aby si v Apple uspel, ked uspejes ty, musi potom uspiet kazdy… to vravim teraz uprimne…
takze nemyslite si ze PPI sa rozhoduje samo… tu taha za nitky vyrobca
dufam, ze som nikoho neurazil, nebolo to zamerom…
2. októbra 2012 o 14:04 #329228Butter
Účastník (Participant)silence23:
nejde o moje zariadenie.. uvidíme ako to dopadne každopádne tu vôbec nejde iba o tento jeden prípad ide aj o neuznanie záruky s iným sim tray a iné veci zatiaľ sa rieši iba tento jeden ale na ostatné sa čaká tak uvidíme a tak ja už fakt neviem ..človek čo má na starosti politiku záruk v CA povedal, že je to na uznanie potom tá pani čo zastupuje apple v írsku tiež povedala že sa na to so svojimi manažérmi pozre a postará sa o uznanie záruky. ja som im neposielal túto jednu fotky chceli kopu detailných fotografií do CA ich išlo 8 do IR 4
2. októbra 2012 o 14:19 #329230raul
Moderátorsilence: a ten swap, to je ok, nie? :D To mate nejake tajne vnutorne nariadenie, aby sa na tom nepriamo kesovalo, ze to mate takto uvadzat? :)
2. októbra 2012 o 14:25 #329232silence23
Účastník (Participant)Ak posle technik iPhone do apple s neoriginalnym SIM tray, tak ho vratia a vyfakturuju. Skus apple poziadat o dokument VMI Guide for iPhone 4/4S, 070-3036, ci v nom nenajdes svoje poskodenie na pristroji. Ver mi, ze v tom dokumente to poskodenie je a ten dokument je priamo od apple.
2. októbra 2012 o 14:26 #329233silence23
Účastník (Participant)raul:
zakon je zakon, je to nove zariadenie, ide ti dalsia 2 rocna zaruka…
-
AutorPríspevky
- Musíte byť prihlásený, aby ste mohli odpovedať na túto tému.