P: SAAB 9-3

Domov Diskusné Fóra Nezaradené P: SAAB 9-3

Zobrazuje sa 19 príspevkov - 1 až 19 (z celkového počtu 19 )
  • Autor
    Príspevky
  • #105132
    macblogger
    Účastník (Participant)

    predane

    #405055
    Drevoplech
    Účastník (Participant)

    Kupil si nieco lepsie? :)

    #405064
    iTuxx
    Moderátor

    Ja som tu niekde cital, ake je to fantasticke auto s fantastickou komunitou, ze take kvalitne a bezpecne auto sa len tak nevidi, normalne som mal dojem ze je aj hriech take auto nemat/predat ho, nieco sa zmenilo? :-)

    #405074
    macblogger
    Účastník (Participant)

    Je to skvela vikendovka a auto na leto, ale nie na bezne jazdenie, idealne ako druhe auto do rodiny ked do mesta ma clovek nieco ine, na presuvanie v zapche mi je 150 koni v benzine s turbom zbytocnost (ide softwareovo vyladit na 205 koni)…potrebujem nieco ine, uzil som si uz vela krasnych slnecnych dni, ale pre mna a s BA premavkou je to ako palit peniaze zapalovacom na benzinke.

    Mimo BA v mensich mestach s nim nie je problem jazdit za slusnu spotrebu, ked sa tam netvoria nekonecne kolony a auta sa hybu krokom, alebo aj v BA ak ma niekto druhe auto.

    Teraz pojdem do Hondy Insight alebo Toyoty Prius (ak najdem model s tempomatom, lebo tieto modely su vacsinou bez neho), pripadne Lexusu ak najdem dobru ponuku (nic vydojene cez 260.000km a podobne) na IS od roku 2006 a vyssie.

    Co sa tyka komunity, tak za tym si stojim, auto je vyrobene vo Svedsku a bezpecnost pri Saaboch z tej doby je vyrazne nad limity vtedajsich aut, tym su aj popularne aj v specialnom Saab tribute diely od Top Gear sa tomu venuju. Vybavene je takisto nad limity, v roku 2000 ma od vyroby zabudovany bluetooth telefon s tym, ze hovor sa prijma na volante a mikrofon zabudovali do stlpika celneho skla, radio a zvuk sa ovlada na volante, tempomat, automaticka klima, kozeny interier, vyhrievane sedacky, vyhrievane je aj zadne okno, ktore je zo skla, ziaden zazltnuty plast, kufor sa otvara na dialku klucikom, svetla maju ostrekovace aj ked to v tej dobe ani nebolo nutne a montuje sa to hlavne kvoli xenonom, zadne sedadla idu sklopit a je tam otvor na lyze/snowboard cize dvaja s tym v pohodicke mozu na lyzovacku, tlacidlo NIGHT PANEL, ktore pri nocnej jazde stlmi osvetlenie a vypne vsetko ostatne s tym, ze vidno len rychlost a tachometer svieti od 0-150km/h a ak sa prekroci 150km/h tak rozsvieti zbytok tachometra do 250km/h, to auto je naozaj nadmieru vybavene a nove mi ponuknu sotva tempomat a manualnu klimu a vykon 3 valcov s 75 konami a podobne, okrem mikrosegmentu ako nova Toyota Aygo, ktora ma vsak kufor na 1 nakupnu tasku a pri rychlosti nad 80km/h jej 3 valce budu vrcat ako vysavat pri prepati.

    #405076
    Drevoplech
    Účastník (Participant)

    Je to fakt paradna masina a za ten luxus a spolahlivost sa oplati priplatit na benzine. Som zasadne proti mikro motorizaciam s turbami aby sa to vobec pohlo, interier iba otrasny plast a vybavu, ktora ti iba lezie na nervy. Z dnesnych modernych aut by som si velmi tazko vyberal aby mi to robilo aj radost.

    Btw… Ked ma najazdene cez 260k, tak to nemusi automaticky znamenat, ze je vydojene. Mame mercedes c 220 cdi co ma 300k km a auto slape ako nove. Predosly majitel vela cestoval po celej europe. Podla zaznamov niekedy menil olej aj 4x za rok. Proste pol miliona km na dialnici ublizi autu ovela menej ako 10 000 km po Bratislave. Navyse, ak clovek jazdi dlhe trasy, tak potrebuje spolahlive auto a podla toho sa o neho aj stara. Nie ako pubertak, co rozbije prasiatko, kupi si BMW 7 a vozi sa az kym sa to nerozsype, lebo nema ani na zakladny servis.

    #405082
    macblogger
    Účastník (Participant)

    Praveze z dnesnych modernych aut by som si vyberal s ohromnou radostou, problem je len cena. V cenovej relacii 3500 eur a podobne je naozaj lepsie kupit nieco jazdene, kde je aspon nejaka vybava, ako doplatit este 2x tolko a mat zaklad s gumovym volantom bez radia a oknami na kluku.

    Chcem auto co ma okolo 150.000km aj menej, z logickych dovodov. A ak mi ponukne vybavu co potrebujem (klima, elektricke okna, radio a tempomat) tak nemam namietky, kozene sedadla su uz prezitok, ktory pre mna nema ziadne logicke vysvetlenie preco su popularne.

    Je lacnejsie vlastnit novsie auto (to je debata trosku nadlhsie, chcem priblizne 5 rocne auto s okolo 120.000km, nakupna cena bude 6800 eur (Honda Insight, rocnik 6/2011, najazdenych 119.000km, link: http://honda-insight.autobazar.eu/13-s-cvt-executive–hybrid-id6693300.html – ako mozes vidiet nejedna sa o ziadnu nevybavenu vec, je priestranne, 8 airbagov, vsetky bezpecnostne elektronicke asistencne prvky ake su na trhu, multifunkcny volant, automaticka klimatizacia, tempomat, dazdovy senzor, svetelny senzor co mi sam bude zapinat svetla, handsfree telefon, hmlovky, autoradio aj s AUX, automaticka prevodovka), spravim na nom za 3 roky priblizne 50.000km = teda predavam 8 rocne auto so stale slusnymi 170.000km, predajna cena bude priblizne 4990-5190 eur, teda som 3 roky pouzival auto za okolo 1800-1600 eur = 600-500 eur na rok to je 50-40 eur na mesiac. Pravdepodobnost, ze sa na 5 rocnom japoncovi hocico pokazi, je vyrazne nizsia pri najazde 120.000km a veku 5 rokov, to by som musel narazit na naozaj zly kus, cize vymena spojky sa ma netyka, ani podvozkovych casti, ani bateria, maximalne vymena brzdovych dosticiek a inych spotrebnych veci ako olej a filtre. No pri aute s 300.000km si uz niesom tak isty co tam vsetko bude treba vymienat, ci spojka neklakne, ci podvozok nebude cely v prdely, ci brzdy nebude treba menit aj s kotucmi, co prevodovka a zotrvacnik a bude treba menit rozvody, atd a to su opravy od 500 eur vyssie, o ktorych viem, ze mi pri tom aute o ktore mam zaujem ja nebude problem, takisto predajna cena auta s 350.000km, aj ked nakupna cena je nizsia, ale je o tolko nizsia, ze mi bude stat za to ? Bude to auto s 350.000km este predajne ? Tych usetrenych par stoviek pri nakupnej cene bude stat za to, ze ak tam hocico klakne a je velka pravdepodobnost s vekom a kilometrami, ze klakne tak sa to stale oplati vziat ? Ze opravy budu lacnejsie ako usetrenych par stoviek pri kupe ? Lebo ak ma vymena spojky vyjde na 800 eur, tak to ma aky zmysel ? A bude pri predajnej cene to auto o 800 eur drahsie ? O tom pochybujem, bude stat aj menej nez za kolko som ho kupil a to si vezmi, ze vymena podvozkovych casti, dalsich 400-500 eur, rozvody 200 eur cca, brzdy 300 eur, (hovorim o cenach aj s pracou), nova autobateria 100 eur a este su tu stale dalsie a dalsie veci, co mozu odist, auto sa predrazi o 2000 eur, ale o tych 2000 eur sa nikdy nepreda drahsie. Cize prinom prerobim uz pri vymene tychto veci ak sa nepokazi este nieco dalsie, takze cca 2000 eur prec, plus po 3 rokoch dalsich cca 1500-2000 eur prec, vyslo ma to drahsie, jazdil som na nespolahlivejsom aute a uplne zbytocne. Kto ho kupi, ked o par stoviek vyssie budu podobne modely, ktore budu mat najazdene vyrazne menej ? Alebo mam stacat pred kazdou STK/EK a bude to odhalitelne ? Stoji mi to za to ?

    Este je skupinka ludi, co sa vyziva v tom, ze si to povymienaju a potom sa rochnia ako im to auto bude s touto a onou a hentamtou vymenenou vecou bude sluzit minimalne dalsich XYZ rokov….ale naco, plus stale je to stare auto, kde moze odist hocico hocikedy a ak sa aj vsetko povymiena, tie skrehnute plastove hadice mozu prdnut kdekolvek a vytecie ti komplet chladiaca kvapalina napriklad a prave si skoncil cestu a mozes len cakat na kamosa/odtahovku/spasenie….pri 5 rocnom japoncovi, nehrozi.

    Nemam ziaden dovod ponizovat sa k socialistickemu zvyku = kupe auta na vecnost, ked zijeme v kapitalistickom svete, uz nie su cakacie listy, uz nebudem hladat “hladky dizel co zvladne 1.000.000km” proste nemam o to zaujem, nechcem auto na 20 rokov, chcem nieco co vyuzijem kym to bude novsie, bude mat nizku spotrebu, bude sa s tym dobre a spolahlivo jazdit, potom strelim stale vyhodne, doplatim a beriem znovu nieco novsie a vzdy som v pohode, vzdy v novsom, vzdy neriesim ziadne veci k tomu, co sa riesia pri autach s ovela vyssim najazdom a vekom a o bezpecnosti ani nehovorim.

    #405083
    iTuxx
    Moderátor

    Paci sa mi ako to beries. Ale podla mna to plati iba ked viac jazdis (ja tak 10k do roka, lebo som motorkar). Ked nie, ten prepocet 40-50€ na mesiac je dost. Ja osobne mam 14 rocne berlingo 1.4i, ktore sice ma 270k na tachometri, ale ide maximalne spolahlivo a za tu nakupnu cenu a relativne lacne opravy, ma priemerne mesacne stoji menej ako by stal novsi model. A tak nevidim dovod (snad nielen pre mna) mat podstatne novsie auto. Mam el. okna, posilnovac riadenia, denne svietenie, vysperkovanu kvalitnu audiosustavu, ci elektrony. Dobre, na sprintoch by som nevyhral ani v kategorii “na 5 metrov” ale to ma netrapi, je to poctive kvalitne auto, s komplet pozinkovanou karoseriou.
    Keby som najazdil do roka viac, urcite by som aplikoval tvoj postoj antisocialistickeho zvyku :-)

    #405086
    Drevoplech
    Účastník (Participant)

    Skoro vo vsetkom s tebou suhlasim, az na to, ze dnes uz je jedno ci si kupis japonca, nemca alebo ameriku. Tie auta su robene na 4 roky a potom sa toho rychlo zbavit. 120k km je hranica, kedy potrebujes menit vsetky diely bezneho opotrebenia, plus nastupuje planovane opotrebenie. Nehovoriac o tom, ze dnes uz stacaju km aj na vrakoch pred odvozom do zberu surovin, aby to malo pre neznaleho vyssiu hodnotu.

    Potom je tu ale aj vec vkusu… Ja mam 25 rocne Audi 80, ktore som kupil za 500 Euro. S tym, ze si splnim sen z detstva, rok pojazdim a potom ho odtlacim do dunaja. To auto mi ale prirastlo k srdcu a za tri roky som do neho natlacil uz 3500 Euro a to som este neskoncil. Moje dalsie bude Audi V8, Audi 100 V6 2,8 Qattro, alebo mercedes 124. Ide o auta v dizajne aky sa dnes uz nevyraba, kvalita materialov a spracovania na velmi vysokej urovni a ked to cloveka bavi, tak si z kazdej vyplaty dokupis nejaky kus nadstandardnej vybavi na vrakovisku.

    Inak, pred kupou toho mercedesu sme mali uplne novy Nissan Quasquai (model 2013). Vybava bola fakt uchvatna, ale motor 1,6 benzin bol katastrofou, zralo to jak krava. Navigacia nevedela kde je sever, kufor sa nedal zavret bez zaspinenia si ruk a kopec dalsich drobnosti. Ked sme ho po pol roku predavali, tak to nikto nechcel, stratili sme na cene 6000 Euro po najazdenych 10000 km a v servise pri prehliadke zistili, ze tecie tlmic.

    Este sme nemali na Nissana kupcu a uz sme kupili ten Mercedes (rocnik 2006) a odvtedy sme nissana iba 2 mesiace preparkovavali. Bolo to uplne nove auto ale ovela radsej sme pouzivali to 8 rocne :)

    Cca pred pol rokom sme si dali predvadzaciu jazdu na Mercedes E class a boli sme tiez zhrozeni. To cele vrzgalo, buchalo, trieskalo… Predajca na to, ze auto uz ma najazdene 50 000 km, preto ma uz podvozok v dezolatnom stave. Akoze pardon, aby som dal 50 tisic Euro za auto, ktore po dvoch rokoch potrebuje kompletnu generalku podvozku, tak to asi nie. Okrem toho to bolo totalne bez vybavy a chcu za to tusim 50 000. Uz proste ani mercedes nie je to co kedysi a preto by som si dnes z modernych aut nevedel vybrat.

    #405089
    Stormtrage
    Účastník (Participant)

    Vidim že niekto je tu tiež milovnik staršich 80-tok ,100-viek a o V8 už asi netreba nič hovoriť :-D Ale osobne mam radšej flotily BMW ako su E34,38 a 39 M5 čo su posledne poctivo vyrobene a dizajnovo tak nadčasove na tu dobu pre ktoru boli vyrobene (hlavne e34 a e30) . Škoda že ich už len ubuda….
    Inak asi pol roka dozadu som pozeral po jednej 80-ke tiež za 500 eur a ktovie možno by som ju aj mal doma keby sa hned nepredala :DDDDD

    #405091
    Steinmetz7
    Účastník (Participant)

    VW CORRADO VR6,G 60
    BMW 645i roky 80′

    #405097
    Drevoplech
    Účastník (Participant)

    BMW ma krasne a nadcasove dizajny, ale aj ceny su trochu inde. Da sa sice kupit bmw za par korun, ale tomu potom zodpoveda aj stav. Na audi sa mi paci, ze su viac do pohodlia ako do sportu, je vacsia sanca, ze povodny majitel s tym jazdil slusne a hlavne to nehrdzavie. Neviem si predstavit ten kybel co by som kupil za 500 Euro od BMW :)

    80-ky sa daju kupit velmi lacno a rovnako lacno na to kupis aj diely. Ja len lutujem, ze som nekupil nieco so silnejsim motorom. Bal som sa spotreby a az casom som pochopil, ze pozitok z auta nie je o setreni na benzine. Tu moju teraz ale nepredam ani za zlomok toho co som do nej dal, takze predavat nema zmysel. Budem na nej pracovat dalej a k tomu si kupim este jednu Audinku ale vacsiu a nech poriadne zere :)

    Steinmetz7 je tusim tiez Kajsmentke… Asi by sme mohli casom spravit zraz Macblogu zamerany na auta. Macblogger, ty si pekne toho saaba nechaj, alebo kup aspon Lexus LS400 ked uz chces Toyotu :)

    #405100
    Steinmetz7
    Účastník (Participant)

    Servus @drevoplech
    Toyota=Lexus
    Keď Lexus tak IS-F
    Momentálne už som v DE za Passau, odpisujem z mobilu.
    Objem a GHZ nikdy neoklameš.
    Pozn. O Toyote neuvažujem.

    #405102
    Drevoplech
    Účastník (Participant)

    Steinmetz:
    Toyota = Lexus – preto radim aby si kupilLexus LS 400 ked uz chce toyotu.
    O Toyote neuvazujem – zakladatel temy nad nou uvazuje

    Lexus IS-F je na moj vkus az prilis moderny a sportovy a dizajnovo nie moc vynimocny. V tejto kategorii by som si vedel asi lepsie vybrat. Napr. Mercedes AMG.

    #405105
    macblogger
    Účastník (Participant)

    Ked Lexus tak IS-F, jasne vadi mi spotreba na 150 konoch v benzine, tak teraz budem sa na moste hybat krokom pre zmenu so 400 konmi v benzine, uplne nevyuzitelne auto a cenovo takisto inde. LS400 pre moje potreby nonsense, nemam zaujem o ziaden 15-20 rokov stary luxus a ked odide xenon 600 eur splachnutych a naraznik musia rozoberat v Lexuse aby vymenili vybojky…naco. Takisto naco taky objem, ja viem presne preco chcem auto ake chcem aj som to vyssie podrobne napisal, nemam zaujem o 15-20 rocny luxusny splachovac penazi so spotrebou 15 litrov v meste a budem sa bat ist aj do Mnichova, ci tu cestu zvladne ci sa neposerie to alebo ono a ked ho budem chciet predat tak strata bude vacsia akoby som vsade chodil taxikom…mam v zivote ine priority kde chcem minat ako vrazat to stale do stareho crepu s prepacenim, chcem ist do Nepalu, do Dubaja, v USA pozriet kamarata v Connecticute, ist do NYC, dopriat si kvalitne obedy ked sa ide na vylet do Viedne ako to splachovat do auta, ked najazdim tych 50.000km za 3 roky pri spotrebe priemer na Insight, dajme tomu nadlimit 6 litrov na 100km, to je to je priblizne 3000 litrov benzinu za ak dam cenu 1.4 eura za liter to je za 3 roky to je 4200 eur za benzin, LS400 sa ak bude 70% mesto a 30% mimo mesto tak ta tazka krava zozerie priemer kludne 12 litrov, to je 8400 eur za benzin, 4200 eur za benzin splachnutych len tak bez potreby vykonu, bez potreby nosit so sebou giganticky tazky zadok pre nikoho a pre nic, nonsense, takisto je to aj starsie auto, to ze sa tam nieco poserie atd ovela vyssia sanca, aj s dielmi a benzinom co sa preplati to je okolo 6000 eur za 3 roky (porovnaj ceny beznych nahradnych dielov na LS400 a Insight) a ja viem tych 6000 eur za 3 roky minut inak nez na starom aute.

    Ale ak by sme hovorili o nejakych pure driving experience autach ako Lotus Elise, raritkach, ale toto su tu stare crepy bez stipky driving pleasure co sa tiez motaju cestami so 100-150 konami co je taktiez chaby vykon, ani vzhladom nie je nic vynimocne a ani pocitom z jazdy, smiesny predny nahon, proste pre mna splachnute peniaze.

    Drevoplech, urcite nesuhlasim s tym, ze dnes je to jedno ci to je japonec, nemec alebo american. Jedno to urcite nie je, aj ked je pravda, ze prve roky su viacmenej vsetky bezchybne, no aj preto su stastistiky poruchovosti a je ine kupovat auto, ktore ma pri autach do 4 rokov pocet poruch 0.6% a auto, co ma do 4 rokov pocet poruch 25% (co su taliani napriklad, klasika Fiat Doblo je konkretne 25%).

    Aj z tohto sa da odcitat aku mieru poruchovosti bude mat auto v buducnosti a vidno ako kvalitne bolo spracovane a aka je miera poruchovosti v buducnosti a je jasne, ze drasticky nestupne. Napriklad rumunska Dacia (vela ludi lubi povedat, ze to je Renault ale ukazte mi Renault co po 4 rokoch hrdzavie) bola v autobild teste na 2 roky a tam sa posralo asi vsetko co sa dalo, aby na 2 rocnom aute odisla prevodovka po 33.000km, to je odpad. A preto sa obzeram po Honde Insight a Toyote Prius, lebo v rebrickoch spolahlivosti su na vrchole, aj Mazda s Lexusom, Nissan som tam este nevidel ale pri ich spolupraci s Renaultom ma to uprimne ani neprekvapuje.

    K tomu Mercedesu E tak tam nevidim nic zvlastne, ten model zacina na 40.000 eurach a zaklad je naozaj chaby, chcu ta namotivovat aby si si dokupil vsetko extra a nechal im tam aspon 70.000 eur, ale nesuhlasim s tym, ze auta z minulosti su lepsie vybavene, aj vtedy robili socialne vybavy, to ze si uz niekto kupi jazdenku, ktora mala skoro plnu vybavu a potom sa v tom vyziva zas neznamena, ze dnesny Mercedes nedostanes s plnou vybavou, dostanes a budu tam veci o ktorych sa ti ani nesnivalo a to auto bude ako vesmirna lod, akurat to ma vyssiu nadobudaciu cenu, takisto ako dnes 20 rocne BMW s perfektnou vybavou stalo 20 rokov dozadu ovela viac, akurat pri jazdenkach sa ten rozdiel straca, lebo ludi to moc nezaujima a cielova skupinka co pozera auta za par tisic eur tak si nepotrpi na najvyssiu vybavu ani nic take, ale chcu nieco do 200.000km (co je velmi oblubena fraza) a v diesli a spolahlive.

    #405111
    macblogger
    Účastník (Participant)

    Stormtrage: http://audi-80.autobazar.eu/audi-80-cc-16-e-id7440583.html tu mas za 350 eur rovno a v peknom stave a na znackach.

    #405112
    Steinmetz7
    Účastník (Participant)

    @Macbloger
    Reagujem: Každý má iné priority,preto sme odlišný. A to posúva nás všetkých ďalej. Viď. PC svet. Kúp hladký diesel v zachovalom stave a máš po probléme-gararantujem Ti že budeš spokojný. Spotreba/poistka bude +.
    Už som ubytovaní,idem spať!
    Morgen ist Viel Arbeit.
    PS: staré autá su o jednoduchosti a hlavne pre ľudí.
    Čaues

    #405117
    motyl
    Účastník (Participant)

    Kolegovia, co mali Toyoty Auris, presli z urcitych dovodov na posledny model Mazdy 3.

    Iny jazdi na 20 rocnom Opel Kadet E caravan, 1,5 benzin, cez 500.000km, dostal ho, a teraz ho ma ako cukrik :)
    Ked dojde na technicke veci, nevie si vynachvalit tu jednoduchost, bezudrzbovost a spolahlivost.
    (vo volnom case sa venuje aj servisovaniu aut.)

    Mate niekto skusenosti s:
    https://www.autorola.sk/
    ?

    #405140
    slansky.jozo
    Účastník (Participant)

    Nikdy som si nevšimol, že by sa tu riešili aj autá, ale každopádne ma baví čítať tieto vaše posty, kľudne pokračujte :D

    Čo sa týka nových Mercedesov – neviem – mal som možnosť previesť sa v pár triedach, ale nových a tie boli podľa mňa luxusné. Ešte aby nie za tie prachy. Náhodou so sa však pár mesiacov dozadu viezol v taxiku, bola to stará E trieda (odhadujem niečo medzi 1999 a 2004 ročníkom), vyzerala na plnú výbavu a naozaj nádherný voz, stále plne funkčný, o podvozku nehovorím – ten bol na tom lepšie než mnohé nové autá.

    No a potom som mal možnosť previezť sa v 300SL, legendárom Gullwingu, ale roadster.. no a to je už debata na inokedy :D

    #405156
    macblogger
    Účastník (Participant)

    motyl: k autorola.sk – pre bezneho cloveka, ktory ma zaujem o konkretny automobil je ovela lepsie si pozriet ponuky na inzeratoch na konkretny automobil a z 10 kusov napriklad k dispozicii co oslovia si vybrat najlepsi po osobnom stretnuti ako kupit macku vo vreci z Rumunska a doviest to sem a zistit ze to nema technicak a co potom a opletacky s tym plus prihlasovat atd. atd. atd. Ale pre ludi co to robia vo velkom, auta nebudu pouzivat, staci, ze nastartuju a pojde s nimi bezproblemovo prejst 10km testovacej jazdy a este ak budu vediet, ktore zdroje su spolahlive a ktore nie tak je to super vec.

Zobrazuje sa 19 príspevkov - 1 až 19 (z celkového počtu 19 )
  • Musíte byť prihlásený, aby ste mohli odpovedať na túto tému.